Gå till innehåll

NL - Är jag för vek?


Obscura

Recommended Posts

Jag tycker jag har ganska bra koll på spelet både preflopp och postflopp men tycker jag är för vek och retar mig på det. Hur kommer man till rätta med det eller är det något som blir lättare med tiden när man spelat mycket?

 

Jag spelar NL100 och vägrar gå upp i nivå förrän jag kommit över min vekhet men tycker aldrig jag gör det. Min spelstil är halvlös och aggresiv både före och efter floppen men så fort jag får mothugg tror jag att jag är slagen och har lätt för att lägga mig. Jag misstänker att jag kunde vinna betydligt mer om jag inte var så rädd för att förlora en pott.

 

Titta på nedanstående hand. Kan man göra annat än lägga sig där? Retfullt är det i alla fall.

 

Hand Start

Seat 3 : SharpLady1 has $16.75

Seat 4 : D155AX has $218.48

Seat 5 : robinson27 has $136.01

D155AX is the dealer.

robinson27 posted small blind.

SharpLady1 posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : D155AX has 9s 9d

D155AX called $1 and raised $4

robinson27 called $4.50

SharpLady1 folded.

Dealing flop.

Board cards [4d Kh 7h]

robinson27 checked.

D155AX bet $8

robinson27 called $8

Dealing turn.

Board cards [4d Kh 7h Qd]

robinson27 checked.

D155AX bet $16

robinson27 called $16 and raised $16

D155AX folded.

Seat 5 : robinson27 has 5h 5d

robinson27 wins $58 as the last player standing with Pair: 5s

 

 

Denna handen då? Skulle jag stoppat in resten där? Som den utspelade sig så känns det som att han drog efter färgen fast då borde han ju inte pushat utan försökt mjölka mer. Fast själv gör jag ofta så eftersom jag vet att många betalar av.

 

Hand Start.

Seat 1 : JMRUSH888 has $59.64

Seat 2 : snekatakk has $40

Seat 3 : D155AX has $110.25

Seat 4 : dmyoung760 has $78.94

Seat 5 : slacker55 has $111.25

Seat 6 : IWILLBURYU has $121.75

D155AX is the dealer.

dmyoung760 posted small blind.

slacker55 posted big blind.

snekatakk posted big blind.

Game [20582] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : D155AX has 8d 8s

IWILLBURYU has 10 seconds to respond.

IWILLBURYU called $1

JMRUSH888 folded.

snekatakk checked.

D155AX called $1 and raised $4

dmyoung760 folded.

slacker55 folded.

IWILLBURYU called $4

snekatakk folded.

Dealing flop.

Board cards [8c 2s 7s]

IWILLBURYU has 10 seconds to respond.

IWILLBURYU checked.

D155AX bet $8

IWILLBURYU called $8

Dealing turn.

Board cards [8c 2s 7s 4s]

IWILLBURYU checked.

D155AX bet $16

IWILLBURYU called $16 and raised $92.75 and is All-in

It's your turn.

D155AX has 10 seconds to respond.

D155AX folded.

IWILLBURYU wins $57.50 as the last player standing

Hand is over.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen måste du folda. Två överkort och minraise mot dig på turn... Nu hade han 55 men stirra dig inte blind på det. 99 ggr av 100 är du torsk där.

 

Andra handen. Du har ju chans att klonka kåk på river... Men det är en ganska jobbig syn. Jag skulle nog inte ha tagit den heller.

 

Jag tycker inte att du är särskilt vek i de här händerna. Man måste ju faktiskt respektera höjningar också och man kan inte vinna alla händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

 

Nej du har kanske rätt men många gånger jag lägger mig och handen visas eller går till showdown så ser jag att jag hade vunnit och om det är så med många skulle man ju kunna ta att man förlorar vissa om man vinner de flesta. Mitt problem är lite att finns det en tydlig bättre hand tror jag lätt att motståndaren har just den och det är lätt att bluffa då. Genom att vara riktigt aggresiv kan man ju bluffa till sig många potter även om många bluffar bort sig förr eller senare.

 

Här kommer ett par händer till som känns veka. Mot samma motståndare dessutom. Kanske någon här på forumet? Det finns ju några till som spelar på Tribeca...

 

Hand Start.

Seat 1 : robinson27 has $77.25

Seat 2 : D155AX has $128.72

Seat 3 : IWILLBURYU has $148.92

Seat 4 : webbed foot has $14

Seat 5 : frack3283 has $61.75

Seat 6 : fishstyx has $124.75

robinson27 is the dealer.

D155AX posted small blind.

IWILLBURYU posted big blind.

Game [61571] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 2 : D155AX has As Ad

webbed foot folded.

frack3283 folded.

fishstyx folded.

robinson27 called $1

D155AX called $0.50 and raised $4

IWILLBURYU folded.

robinson27 called $4

Dealing flop.

Board cards [Jh Qh Qd]

D155AX bet $8

robinson27 called $8 and raised $8

D155AX called $8

Dealing turn.

Board cards [Jh Qh Qd 4s]

D155AX checked.

robinson27 bet $16

D155AX folded.

robinson27 wins $41 as the last player standing

Hand is over.

 

 

Hand Start.

Seat 1 : Gordgeous has $60.91

Seat 2 : HBSUPERDAVE has $90

Seat 3 : D155AX has $97.50

Seat 4 : dmyoung760 has $66.44

Seat 5 : slacker55 has $117.25

Seat 6 : IWILLBURYU has $99

slacker55 is the dealer.

IWILLBURYU posted small blind.

Gordgeous posted big blind.

Game [20557] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : D155AX has Ts Kc

HBSUPERDAVE called $1

D155AX called $1

dmyoung760 folded.

slacker55 folded.

IWILLBURYU called $0.50

Gordgeous checked.

Dealing flop.

Board cards [5d 2h Th]

IWILLBURYU bet $4

Gordgeous folded.

HBSUPERDAVE called $4

D155AX called $4

Dealing turn.

Board cards [5d 2h Th Td]

IWILLBURYU checked.

HBSUPERDAVE checked.

D155AX bet $16

IWILLBURYU called $16

HBSUPERDAVE folded.

Dealing river.

Board cards [5d 2h Th Td 6h]

IWILLBURYU bet $78 and is All-in

D155AX folded.

IWILLBURYU wins $45.75 as the last player standing

Hand is over.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta inte om du inte vet varför du gör det!

 

I första handen bör du oftast checka bakom då du fortfarande har en hand med showdownvalue samtidigt som du inte tål något motstånd alls. Det är generellt sett dumt att bluffa eftersom en K sällan lägger turn (iaf inte om du oftar bettar turn, vilket det verkar som hittills) och du slår alla andra händer utom set, tvåpar och Qxs. Skit i att han "kan" ha ett drag. Tror du verkligen det är det antagligen bättre att checka bakom och syna misstänkta bets om inte :heart: eller möjligen 3 eller 8 faller.

 

I hand nummer två kan du betta turnen, men då oftast med intentionen att syna en all in. Två troliga drag satt och du vill i nuläget gärna ta dig till showdown utan att riskera hela stacken (vilket att betta turnen gör). Genom att checka har du också större chans att få betalt av sämre händer och kan i bästa fall t o m kåka när han har färg.

 

Generellt sett tycker jag att du ska fortsätta bomba turn med starka händer och bluffar och tillåta free cards då du inte riktigt vet var du står. Du vill ändå inte bygga upp potten för mycket med medelhänder så då kan du lika gärna satsa på att vinna en mellanpott i showdown än att vinna en liten/förlora en medelstor utan SD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna!

 

Betta inte om du inte vet varför du gör det!

 

I första handen bör du oftast checka bakom då du fortfarande har en hand med showdownvalue samtidigt som du inte tål något motstånd alls. Det är generellt sett dumt att bluffa eftersom en K sällan lägger turn (iaf inte om du oftar bettar turn, vilket det verkar som hittills) och du slår alla andra händer utom set, tvåpar och Qxs. Skit i att han "kan" ha ett drag. Tror du verkligen det är det antagligen bättre att checka bakom och syna misstänkta bets om inte :heart: eller möjligen 3 eller 8 faller.

 

Så här i efterhand tycker jag du har helt rätt! Precis som du skriver hade det varit bättre att checka turn eftersom han synade floppen och tydligen hade något. Kanske en dålig kung. Hade han haft KQ och det hade kommit en 9 på rivern så kunde det blivit en fin pott. Nu hade jag ju inget annat val än att lägga även om han bara hade 55. Hade jag varit tight hade han förmodligen inte gjort en höjning där.

 

I hand nummer två kan du betta turnen, men då oftast med intentionen att syna en all in. Två troliga drag satt och du vill i nuläget gärna ta dig till showdown utan att riskera hela stacken (vilket att betta turnen gör). Genom att checka har du också större chans att få betalt av sämre händer och kan i bästa fall t o m kåka när han har färg.

 

Ja det hade nog varit bättre att göra så! Jag bygger lätt för stora potter men hade inte väntat mig en all in där oavsett vad han hade. Om han hade en hög färg så trodde jag inte han skulle gå all-in men nu vet jag inte vad han hade men kanske en låg färg eller stege. Hade jag checkat och fått kåk kunde det blivit en fin pot även här. Bra spelat av honom och mindre bra av mig.

 

Generellt sett tycker jag att du ska fortsätta bomba turn med starka händer och bluffar och tillåta free cards då du inte riktigt vet var du står. Du vill ändå inte bygga upp potten för mycket med medelhänder så då kan du lika gärna satsa på att vinna en mellanpott i showdown än att vinna en liten/förlora en medelstor utan SD.

 

Ja det låter som ett bra förslag! Jag får nog lära mig sakta ner lite och inte alltid betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista handen hade jag raisat på flop iaf och bettat hårdare på turn om ja trodde han va på draget.. annars spelar du typ som mig ja har me sån tendens tycker ja själv :>

 

Ja höjt floppen skulle jag förstås gjort. Där var ju ingen höjning pre så överpar borde han inte ha. Kommer inte ihåg varför jag inte höjde före floppen. Brukar för det mesta göra det om jag ändå ska vara med i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta inte om du inte vet varför du gör det!

 

I första handen bör du oftast checka bakom då du fortfarande har en hand med showdownvalue samtidigt som du inte tål något motstånd alls. Det är generellt sett dumt att bluffa eftersom en K sällan lägger turn (iaf inte om du oftar bettar turn, vilket det verkar som hittills) och du slår alla andra händer utom set, tvåpar och Qxs. Skit i att han "kan" ha ett drag. Tror du verkligen det är det antagligen bättre att checka bakom och syna misstänkta bets om inte :heart: eller möjligen 3 eller 8 faller.

.

 

Äh, på den floppen är en cont bet med vilken hand som helst bra. Jag gillar bettet på floppen där, och skulle lagt den på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealing Hole Cards.

Seat 2 : D155AX has As Ad

webbed foot folded.

frack3283 folded.

fishstyx folded.

robinson27 called $1

D155AX called $0.50 and raised $4

IWILLBURYU folded.

robinson27 called $4

Dealing flop.

Board cards [Jh Qh Qd]

D155AX bet $8

robinson27 called $8 and raised $8

D155AX called $8

Dealing turn.

Board cards [Jh Qh Qd 4s]

D155AX checked.

robinson27 bet $16

D155AX folded.

robinson27 wins $41 as the last player standing

 

Du bombar ju på rätt friskt här efter floppen... Det luktar ju mer rädsla än träff. Om du hade träffat den här floppen hårt, hur mycket hade du bettat då? Jag har svårt att tro att du hade gjort en pottbett med AQ, KQ QJ. Robinson verkar ju tolka dina pottbett som missar, så gör han en miniraise för information och gör dig osäker. Du kunde gjort honom osäker genom att t.ex. check-raisa floppen, det betyder mycket starkare hand än att betta ut direkt, visst du får ta risken att han checkar bakom, men det är ju inte din dröm flopp heller. Eller så bettar du $3-5 dollar istället, då verkar det som du vill att han ska hänga med. Många gånger kan ett satsning vara mer svårläst om den är lite mitt i. $3 kan verka som ett bet för att känna av läget eller bra träff som vill mjölka in mer stålar, $8 verkar vara en miss. Däremot tycker jag att man oftare får motståndaren att tänka (i en hand som ovan) om man lägger sig kring $5. Då vet dom inte direkt med säkerhet om du fösöker mjölka av dom mera stålar, eller om du känner av läget.

 

 

 

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : D155AX has Ts Kc

HBSUPERDAVE called $1

D155AX called $1

dmyoung760 folded.

slacker55 folded.

IWILLBURYU called $0.50

Gordgeous checked.

Dealing flop.

Board cards [5d 2h Th]

IWILLBURYU bet $4

Gordgeous folded.

HBSUPERDAVE called $4

D155AX called $4

Dealing turn.

Board cards [5d 2h Th Td]

IWILLBURYU checked.

HBSUPERDAVE checked.

D155AX bet $16

IWILLBURYU called $16

HBSUPERDAVE folded.

Dealing river.

Board cards [5d 2h Th Td 6h]

IWILLBURYU bet $78 and is All-in

D155AX folded.

IWILLBURYU wins $45.75 as the last player standing

Hand is over.

 

Knepig hand, men jag undrar om inte han träffat ett set på floppen, perfekt satsnings runda innan floppen för att spela 22 eller 55, eller så har han A10 kanske. Tycker kanske att du bombar på lite här också efter turn... På sätt och vis vill du ju ha betalt, men vem betalar av en sådan bet? En med en bättre hand, eller en person som vet att han kan betta ut dig senare... Hade också foldat handen, men inte bettat lika hårt efter turn.

 

Ingen proffsanalys direkt, men kanske ett uppslag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealing Hole Cards.

Seat 2 : D155AX has As Ad

webbed foot folded.

frack3283 folded.

fishstyx folded.

robinson27 called $1

D155AX called $0.50 and raised $4

IWILLBURYU folded.

robinson27 called $4

Dealing flop.

Board cards [Jh Qh Qd]

D155AX bet $8

robinson27 called $8 and raised $8

D155AX called $8

Dealing turn.

Board cards [Jh Qh Qd 4s]

D155AX checked.

robinson27 bet $16

D155AX folded.

robinson27 wins $41 as the last player standing

 

Du bombar ju på rätt friskt här efter floppen... Det luktar ju mer rädsla än träff. Hur hade du träffat den här floppen hårt, hur mycket hade du bettat då? Jag har svårt att tro att du hade gjort en pottbett med AQ, KQ QJ. Robinson verkar ju tolka dina pottbett som missar, så gör han en miniraise för information och gör dig osäker. Du kunde gjort honom osäker genom att t.ex. check-raisa floppen, det betyder mycket starkare hand än att betta ut direkt, visst du får ta risken att han checkar bakom, men det är ju inte din dröm flopp heller. Eller så bettar du $3-5 dollar istället, då verkar det som du vill att han ska hänga med.

 

Jag tror det här är det allra vanligaste felet folk gör. De betar väldigt mesigt när de har hittat en stark hand eftersom de är rädd att fisken ska släppa betet. Det innebär egentligen flera saker. Dels blir man lättläst och dels bygger man inte upp potten inför turn och river så att man kan beta hårdare även där. Jag betar alltid lika mycket på flopp oavsett om jag har träffat eller inte, och jag betar alltid i närhet av pott och kanske även drygt pott om många är med i potten och brädan är dragvillig (om floppen passade mig förstås).

 

Betar du $8 och får syn så blir ju potten ca $25 inför turn. Betar du $3 så blir potten bara ca $15. Sen kan du beta $20+ istället för $10+ på turn. Får du syn igen så är river en formsak. Han är pot committed och måste nästan syna eftersom han synade turn. Mesbettar du så är han inte committed och du kommer att få väldigt svårt att få syn på en all in utan tvingar beta mycket mindre på river. Skillnaden i vinst kan nog vara så mycket som $50 beroende på pottbetens storlek.

 

Visst kommer några att släppa men jag tror nog att den sammanlagda vinsten blir mycket större, särskilt om man räknar med att du nu inte längre är så lättläst och faktiskt kan bluffa. Det kan du ju inte om alla vet att du betar mesigt när du har en bra hand. Ska du då beta mesigt även när du försöker bluffa? Det kommer ju inte att fungera. Dessutom, om man inte vinner stora potter med sina starka händer, vilka händer ska man då dubbla med? All in med färgdrag och blunda och hoppas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta inte om du inte vet varför du gör det!

I första handen bör du oftast checka bakom då du fortfarande har en hand med showdownvalue samtidigt som du inte tål något motstånd alls. Det är generellt sett dumt att bluffa eftersom en K sällan lägger turn (iaf inte om du oftar bettar turn, vilket det verkar som hittills) och du slår alla andra händer utom set, tvåpar och Qxs. Skit i att han "kan" ha ett drag. Tror du verkligen det är det antagligen bättre att checka bakom och syna misstänkta bets om inte :heart: eller möjligen 3 eller 8 faller.

 

Jag glömde nämna att vi bara var tre vid bordet så sannolikheten att någon har en kung är ju mindre. Nu är jag inte så van att spela mot bara 1-2 motståndare men när det bara är två vid bordet ska ju även tredjeparet vara bra. Jag tycker dock det är svårt att spela så marginella händer och brukar försöka undvika det.

 

Så här i efterhand tycker jag det hade varit bättre att checka men vad säger ni som är vana vid heads-up spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det här är det allra vanligaste felet folk gör. De betar väldigt mesigt när de har hittat en stark hand eftersom de är rädd att fisken ska släppa betet. Det innebär egentligen flera saker. Dels blir man lättläst och dels bygger man inte upp potten inför turn och river så att man kan beta hårdare även där. Jag betar alltid lika mycket på flopp oavsett om jag har träffat eller inte, och jag betar alltid i närhet av pott och kanske även drygt pott om många är med i potten och brädan är dragvillig (om floppen passade mig förstås).

 

Betar du $8 och får syn så blir ju potten ca $25 inför turn. Betar du $3 så blir potten bara ca $15. Sen kan du beta $20+ istället för $10+ på turn. Får du syn igen så är river en formsak. Han är pot committed och måste nästan syna eftersom han synade turn. Mesbettar du så är han inte committed och du kommer att få väldigt svårt att få syn på en all in utan tvingar beta mycket mindre på river. Skillnaden i vinst kan nog vara så mycket som $50 beroende på pottbetens storlek.

 

Visst kommer några att släppa men jag tror nog att den sammanlagda vinsten blir mycket större, särskilt om man räknar med att du nu inte längre är så lättläst och faktiskt kan bluffa. Det kan du ju inte om alla vet att du betar mesigt när du har en bra hand. Ska du då beta mesigt även när du försöker bluffa? Det kommer ju inte att fungera. Dessutom, om man inte vinner stora potter med sina starka händer, vilka händer ska man då dubbla med? All in med färgdrag och blunda och hoppas?

 

Precis så resonerar jag också och jag bettar alltid hårt oavsett om jag bluffar eller floppat en färg.

 

Shortstackar som sitter med 30 BB brukar ju förr eller senare förlora allt eftersom de inte tar betalt med sina bra händer och sen går all-in med k7o när det träffat kungen på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med fler synpunkter!

 

Du bombar ju på rätt friskt här efter floppen... Det luktar ju mer rädsla än träff. Om du hade träffat den här floppen hårt, hur mycket hade du bettat då? Jag har svårt att tro att du hade gjort en pottbett med AQ, KQ QJ. Robinson verkar ju tolka dina pottbett som missar, så gör han en miniraise för information och gör dig osäker. Du kunde gjort honom osäker genom att t.ex. check-raisa floppen, det betyder mycket starkare hand än att betta ut direkt, visst du får ta risken att han checkar bakom, men det är ju inte din dröm flopp heller. Eller så bettar du $3-5 dollar istället, då verkar det som du vill att han ska hänga med. Många gånger kan ett satsning vara mer svårläst om den är lite mitt i. $3 kan verka som ett bet för att känna av läget eller bra träff som vill mjölka in mer stålar, $8 verkar vara en miss. Däremot tycker jag att man oftare får motståndaren att tänka (i en hand som ovan) om man lägger sig kring $5. Då vet dom inte direkt med säkerhet om du fösöker mjölka av dom mera stålar, eller om du känner av läget.

 

Eftersom jag alltid bettar likadant så brukar jg få bra betalt fast det kostar ju lite mer när man måste lägga handen.

 

Att check-raisa floppen när man själv höjt preflopp tycker jag är dåligt spel för det mesta och det gör jag bara vid väldigt speciella tillfällen.

 

Knepig hand, men jag undrar om inte han träffat ett set på floppen, perfekt satsnings runda innan floppen för att spela 22 eller 55, eller så har han A10 kanske. Tycker kanske att du bombar på lite här också efter turn... På sätt och vis vill du ju ha betalt, men vem betalar av en sådan bet? En med en bättre hand, eller en person som vet att han kan betta ut dig senare... Hade också foldat handen, men inte bettat lika hårt efter turn.

 

Nej det var ju inte så smart förstås och visst man kan ju undra vilken hand som skulle betala av där. Men eftersom man kan anta att jag bluffar ibland (jag kan ju inte träffa bra varje gång) så kan ha ha misstänkt det och hans bet kunde jag ju inte syna då. Fast hade jag inget så behövde han inte gått all-in för att jag skulle lägga mig. Men jag tror han hade något bra. Hade han kåk så var det ju perfekt om han trodde jag fick färg eller stege på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vekhet kallar vissa det, fiskiga calls är nog facit.

 

Det viktiga ä väl att man plussar. Gör du det en längre tid så ska du gå upp i nivå.

 

Jo visst plussar jag men inte så mycket som jag tror jag skulle kunna göra. Jag följer ju en del dagböcker i forumet och speciellt dem som spelar på Tribeca. Vissa plussar väldigt bra och det måste finnas en anledning till det.

 

Jag förlorar sällan större potter och lägger mig lätt om andra satsar hårt när jag inte har en riktigt bra hand. För lätt tror jag! Jag misstänker att jag skulle vunnit en del av de stora pottarna där jag lägger mig. Låt säga att jag skulle vinna 2 av 3. Det skulle ge ganska bra överskott men jag är nog lite för feg och rädd att jag ska förlora 2 av 3 istället. Det är det här jag vill komma över innan jag går upp i nivå.

 

Jag har testat lite på NL200 men fegar ur när de bettar hårt vilket fler och fler gör ju högre nivå man spelar. Korten blir inte bättre så de kan knappast ha bättre händer än på lägre nivåer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till Tribeca spelare? Ojoj.. Var ska det här sluta? ;)

 

Alltså, en dollar som man inte förlorar är lika mycket värd som en vunnen dollar. Jag tror det är ganska viktigt att komma ihåg. Det är också väldigt sällan någon spelar tillbaka mot en med luft om man betar ordentligt.

 

Givetvis så måste man syna ner eller slå om nån gång ibland om man känner att man har blivit identiferad som vek av resten av bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag alltid bettar likadant så brukar jg få bra betalt fast det kostar ju lite mer när man måste lägga handen.

 

Att check-raisa floppen när man själv höjt preflopp tycker jag är dåligt spel för det mesta och det gör jag bara vid väldigt speciella tillfällen.

 

Jag gillar resonemanget att betta likadant... Problemet är ju när brädan är så läskig som den blev med QQJ, så är det svårt att tro att du träffat när du dunkar på en pottbet.

 

Vad ska Fi ha för hand för att syna denna bet?

Du kan ju bara bli synad av en hand som har dig slagen, (tror jag).

 

Jag kan förstå att en check-raise verkar som dåligt spel, och jag hade nog inte heller gjort det. Men min bet hade vart ca 50-60% av potten för att inte förlora så stor pott om jag får en rejäl höjning emot mig. Dessutom kan jag vinna potten direkt för att Fi tror att jag har träffat med min AQ eller liknande... Försök att få motståndarn att fundera och bli osäker.

 

Spelade lite som du tidigare med att alltid göra en CB på floppen om jag var den som höjt... Det var det ju några som plockade upp snabbt när man gick upp i nivå... Dom check-syna alltid till mig när dom träffade, sedan på turn fick man en check-raise mot sig när man just bombat in ännu mer stålar för att bli av med dom :(

Fick i alla fall mig att variera mig lite och framför allt tänka på vad min betstorlek faktisk representerar...

 

Kör på du finner snart en väg som passar dig. Min stil är i alla fall långt ifrån perfekt på långa vägar. men diskuterar vi så kan man bli bättre.

 

Håll tråden uppdaterad med utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till Tribeca spelare? Ojoj.. Var ska det här sluta? ;)

 

Tja jag har spelat där sen i våras så helt ny är jag inte men jag gillar stället med den i mitt tycke bästa spelklienten på nätet och jag har nog testat 90%. Dessutom rejäla bonusar och hyfsat med trafik så man kan hitta bra spel.

 

Alltså, en dollar som man inte förlorar är lika mycket värd som en vunnen dollar. Jag tror det är ganska viktigt att komma ihåg. Det är också väldigt sällan någon spelar tillbaka mot en med luft om man betar ordentligt.

 

Jo, jag kan nog slaska bort en hel del ibland när jag inte träffar något på ett tag men min spelstil är sådan och jag vill helst vara ännu lösare och aggresivare och riktigt köra med bordet men har inte nåt dit än. Helst ska jag ju vinna också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite som du tidigare med att alltid göra en CB på floppen om jag var den som höjt... Det var det ju några som plockade upp snabbt när man gick upp i nivå... Dom check-syna alltid till mig när dom träffade, sedan på turn fick man en check-raise mot sig när man just bombat in ännu mer stålar för att bli av med dom :(

Fick i alla fall mig att variera mig lite och framför allt tänka på vad min betstorlek faktisk representerar...

 

Det får man nog tänka på vid högre nivåer men jag tycker inte jag möter samma spelare tillräckligt ofta för att bry mig om det. Dem jag möter ibland är oftast så dåliga att de ändå inte märker nåt och dem bra spelarna brukar jag försöka undvika.

 

Kör på du finner snart en väg som passar dig. Min stil är i alla fall långt ifrån perfekt på långa vägar. men diskuterar vi så kan man bli bättre.

 

Håll tråden uppdaterad med utvecklingen.

 

Ja även om man inte märker det direkt så blir man hela tiden bättre och utvecklas efterhand som man får mer erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...