Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inte mycket antar jag. Sannolikheten att du ifrån detta läge vinner hög är väldigt liten, vilket ger att du skulle betta för halva potten. Checka och om du missar turn och fi bettar är det ju bara att kasta.

Postad

Hur många spelare har du emot dig är ganska viktigt. Du har ju 2 backdoorfärger som du kan fylla samt stege och att du har grymt lågdrag. Beroende på hurmånga som är i potten och om du har position skulle jag kunna tänka mig att stabba i den här potten speciellt eftersom du har backdoordragen. Förhoppningsvis plockar du upp potten annars så kanske du träffar en låg som samtidigt ger dig ett drag till en hög hand.

Postad
Inte mycket antar jag. Sannolikheten att du ifrån detta läge vinner hög är väldigt liten, vilket ger att du skulle betta för halva potten. Checka och om du missar turn och fi bettar är det ju bara att kasta.

Mjo, men de/den andra kan ju folda och då har du plockat upp hela potten.

Mot en motspelare hade jag garanterat pottat här för att förhoppningsvis plocka upp potten direkt.

Mot flera motspelare hade jag förmodligen checkat. Handen står sig bättre mot många, så det är ingen vits att reducera fältet, om du nu inte tror att alla kommer vika förstås. Gratisturn är inte så dumt heller eftersom du kan plocka upp t.ex. nötfärgdrag+nötlåg eller något annat mumsigt.

Är långt ifrån någon expert på PLO8, så Mauau eller någon annan mästare ;) får gärna såga mig längs med fotknölarna.

Postad

Jag skulle ha pottat. Ingen har en bra höghand av spelet att döma. Dessutom släpper förmodligen en eventuell synare t ex floppat set (vilket jag inte tror att någon har) om ytterligare ett lågt kort kommer på turn. I alla fall bör han göra det. Bra chans att få potten direkt + vi har ett grymt lågdrag + förmodligen en hyfsad chans att dra ut eventuell synare för bästa höghand.

• 4 months later...
Postad

Jag hade bettat, om många hänger på så har de flesta antagligen drag på något, och då ser du i nästa runda om de får in det eller inte. Det beror mycket på dina motståndare också, om det nån som tycker det är kul att re-raisa låga händer hade jag lagt mig direkt.

Annars är det som någon sa över, att om du bettar, någon med drag hänger på så är sannolikheten att det får in det mindre 'än att det inte går in, och då har du ett överläge oavsett om du fått in något eller inte.

Fortsätter du trycka på och de lägger sig.

Om inte så har du altid den låga som försäkring.

så, antingen vinner du låg, alt. delar låg.

Eller vinner du med hjälp av din bet hela potten.

Eller vinner du både låg och hög när du får in en straight...

eller bakdörrsflush

:razz:

Postad

Du får ju säga om vi har 2 eller 7 killar mot oss och vilka sorts stackdjup det rör sig om.

Jag lutar iaf åt mjölkningsbet på typ 1/4-1/2 av potten för att få syn från fler än ett håll och samtidigt ha kvar en del bluffmoment.

• 4 weeks later...
Postad

halvt pottbet är väl standardspelet om det är fler än 4 fi. Får vi tillbaks en höjning hoppas vi att nån mer synar och vi synar också. Vi har ett väldigt starkt lågdrag i och med 2 och 4. Kommer lågt på turn hade jag halvpottat igen.