Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Heja Heja!

Vänta ut de tre kortisarna och kör sen för förstaplatsen.

ok ty

Muppig prisstruktur...

1. €332

2. €221

3. $147

4. €88

5. €74

6. €63

7. €55

Kan nog vara lämpligt att sikta på topp-tre innan man spelar fullt ut för första. Alltså inte folda sig till topp-tre förstås, men spela liiiite mer konservativt än vanligt.

Postad

Vad är hemligheten? Alltid då jag spelar MTT's så ligger jag top 5 då man kommer till bubblan. Sen rasar det :(

Toppace (eller någon annan) får skriva en MTT-guide till oss MTT-loosers!

/C

ps. Grattis till d€gen. Jag missade tyvärr upplösningen. :(

Postad
Vad är hemligheten? Alltid då jag spelar MTT's så ligger jag top 5 då man kommer till bubblan. Sen rasar det :(

Skälet till att du ligger top-5 är förmodligen för att du spelat löst och haft tur. Nu är det dags och tight till dig och spela mera topphänder samt stjäla blinds från de mellanstora stackarna. Tänk på att de flesta spelare som är kvar är bra spelare eller spelare med mycket tur. Med en top-5 hand så borde du ha tillräckligt med marker för att kunna kryssa in på finalbordet där de riktiga pengarna är.

Småstackarna kommer vara desperata och glada att de kommit ITM så de kommer syna ofta med mediokra kort som kan få bra floppar och kosta dig pengar när du försöker stjäla blinds från dem.

Gör allt för att ta ut småstackarna och betta INTE in i en tom sidopott utan att ha extremt bra hand.

När du väl kommer till finalbordet så är det bara att spela som i en SNG; extremt tight i början och mer och mer lösare ju fler som åker ut.

Postad

Skälet till att du ligger top-5 är förmodligen för att du spelat löst och haft tur. Nu är det dags och tight till dig och spela mera topphänder samt stjäla blinds från de mellanstora stackarna. Tänk på att de flesta spelare som är kvar är bra spelare eller spelare med mycket tur. Med en top-5 hand så borde du ha tillräckligt med marker för att kunna kryssa in på finalbordet där de riktiga pengarna är.

Småstackarna kommer vara desperata och glada att de kommit ITM så de kommer syna ofta med mediokra kort som kan få bra floppar och kosta dig pengar när du försöker stjäla blinds från dem.

Gör allt för att ta ut småstackarna och betta INTE in i en tom sidopott utan att ha extremt bra hand.

När du väl kommer till finalbordet så är det bara att spela som i en SNG; extremt tight i början och mer och mer lösare ju fler som åker ut.

Håller inte med. Orsaken att jag spelar bra första halvan är att jag spelar fler händer mot dåliga spelare då. Orsaken att jag spricker på bubblan är att jag spelar tokaggro och inte släpper top-pair mot drag och blir utdragen .. kallas otur? Jag måste lära mig att lägga bra kort då. Det är min teori iaf.

Hey! Jag ska spela in en MTT med Camtasia och lägga upp :)

Postad

Toppace (eller någon annan) får skriva en MTT-guide till oss MTT-loosers!

/C

ps. Grattis till d€gen. Jag missade tyvärr upplösningen. :(

Igår när jag kom till bubblan (51-55 kvar,50 ITM) låg jag strax under avarage, jag raisade 3 händer på raken mot spelare med ungefär lika mkt, sen fick jag byta bord :twisted: och raisade direkt 3 händer till, sen var jag chippie. Att jag sedan fick AA ett par varv senare det är en annan sak :cry:

Det lönar sig otroligt att vara aktiv på bubblan (om man nu känner att det spelar mindre roll om man bubblar eller precis kommer ITM)