YTWTM Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 En hand som utspelades sig igår kväll på parbet. Som vanligt när det gäler bubbelspel så är självklart alla snortighta, och jag inser att det är ett värde till max att börja stjäla blinds. Jag har stulit ca 3 potter i rad nu med endast minihöjningar, och jag antar väl att folk är sugna på att spela en flopp med mig. Därför höjer jag hela 3xBB nu, d.v.s standardraise och blindsen är 400/800 med AJo från UTG. Kan tillägga att jag har avaragestack på ca 11,5k. BB synar och floppen blir låg, ungefär: 269r. Jag betar halvpott och FI synar ganska direkt. Turn: J, och jag betar lite hårdare, och FI som jag anser vara lite halvdonkey, reraisar minimum direkt. Här blir jag sjukt rädd för typ set lr liknande, och bara synar hans raise. River: T. Stegen anser jag inte finns, på brädan 269JT. Jag checkar hur som helst på rivern, och han går all in på ungefär samma stackdjup som mig genomgående. Självklart synar jag, och han visar upp JT. Hur hade ni lirat handen, fold preflop finnt väl, men med tanke på allt som jag har skrivit så är det väl ändå rätt å köra på? * RP och flytt till Handanalys /bzkt * Citera
scouserandy Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Är det fullbord? Jag hade lagt AJo pre där. Som handen utspelar sig tycker jag du kan ställa turn. Det här är sådant som händer, det finns annars en tråd där du kan posta badbeats (om nu någon orkar läsa där?). Citera
YTWTM Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Är det fullbord? Jag hade lagt AJo pre där. Som handen utspelar sig tycker jag du kan ställa turn. Ja, sorry för att jag inte nämnde det, men det är en fullbordare med 19 personer kvar, 18 ITM. Citera
Sansrom Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag har stulit ca 3 potter i rad nu med endast minihöjningar, och jag antar väl att folk är sugna på att spela en flopp med mig. Detta är ett utmärkt skäl att folda AJo UTG fortare än kvickt. Sen förstår jag inte din HH riktigt. Har inte du position på FI i handen, han satt ju i BB? Citera
YTWTM Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag har stulit ca 3 potter i rad nu med endast minihöjningar, och jag antar väl att folk är sugna på att spela en flopp med mig. Detta är ett utmärkt skäl att folda AJo UTG fortare än kvickt. Sen förstår jag inte din HH riktigt. Har inte du position på FI i handen, han satt ju i BB? Oj, minns inte exakt handen, men när du nu säger som du gör, minns jag att min motståndare satt på button, så han har possition på mig. Tycker ändå inte att folden är så given, med tanke på hur bordet ser ut. Det är ju inte direkt så att jag är kommitad mot omslag preflop, en flopp dör man inte av att se i det här läget. Det var mitt spontana tycke iaf. Citera
Baloos Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 fold preflop, checka turn, kasta river. Citera
Myssion Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Om spelarna vid bordet bara synar med stål och viker mot CB på en flopp som är ogynnsam för dem, så höjer jag med AJ UTG. Om det finns spelare vid bordet som synar pre på bubblan med JT, synar floppen med två sunkiga överkort, och raisar turn med TPLK, så höjer jag inte med AJ UTG här. Citera
SethCohen Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 position position position.. Ajo är skräp UTG.. man kommer bara i trubbel med sånna händer om man inte har position Citera
Recommended Posts