Gå till innehåll

FL7CS - Cappa rivern med kåk?


Morbo

Recommended Posts

$10/$20 HORSE på stars. Motståndaren spelar sitt första varv nu.

 

PokerStars Game #6006218614: HORSE (7 Card Stud Limit, $10/$20) - 2006/08/21 - 23:19:26 (ET)

Table 'Euneus III' 8-max

Seat 1: morbo1 ($975 in chips)

Seat 3: john_patrick ($386 in chips)

Seat 4: numexjim ($243.50 in chips)

Seat 5: SrGuapo2 ($369 in chips)

Seat 6: Taximike ($539 in chips)

Seat 8: shoe44 ($354 in chips)

SrGuapo2: posts the ante $1

Taximike: posts the ante $1

shoe44: posts the ante $1

morbo1: posts the ante $1

john_patrick: posts the ante $1

numexjim: posts the ante $1

 

*** 3rd STREET ***

Dealt to morbo1 [Qc 5s 4s]

Dealt to john_patrick [Tc]

Dealt to numexjim [8s]

Dealt to SrGuapo2 [6h]

Dealt to Taximike [9d]

Dealt to shoe44 [6c]

 

morbo1: brings-in low $3

john_patrick: raises $7 to $10

numexjim: calls $10

SrGuapo2: calls $10

Taximike: folds

shoe44: folds

morbo1: calls $7 <- för lös syn?

 

*** 4th STREET ***

Dealt to morbo1 [Qc 5s 4s] [5h]

Dealt to john_patrick [Tc] [Ac]

Dealt to numexjim [8s] [Ts]

Dealt to SrGuapo2 [6h] [Qd]

 

john_patrick: bets $10

numexjim: calls $10

SrGuapo2: folds

morbo1: calls $10 <- misstänker att jag är för lös här med, även fast ingen foldat en femma.

 

*** 5th STREET ***

Dealt to morbo1 [Qc 5s 4s 5h] [5c]

Dealt to john_patrick [Tc Ac] [Kh]

Dealt to numexjim [8s Ts] [9s]

 

morbo1: checks

john_patrick: checks

numexjim: bets $20

morbo1: raises $20 to $40 <-standard?

john_patrick: folds

numexjim: calls $20

 

*** 6th STREET ***

Dealt to morbo1 [Qc 5s 4s 5h 5c] [7s]

Dealt to numexjim [8s Ts 9s] [Jh]

morbo1: bets $20 <- kanske borde checksyna här. han borde ju ha mig slagen så onödigt att riskera att betala två bets?

numexjim: calls $20

 

*** RIVER ***

Dealt to morbo1 [Qc 5s 4s 5h 5c 7s] [4h]

morbo1: checks

numexjim: bets $20

morbo1: raises $20 to $40 <- vill försöka mig på en till checkraise eftersom min kåk är dold och han borde ha flush/stege

numexjim: raises $20 to $60 <- vad nu då? han kan väl inte ha kåk? jag måste cappa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä han borde inte ha kåk med tanke på hur han har spelat handen på tidigare gator. Färgstege risken finns ju och som han spelar handen så är den nog inte omöjlig för han verkar vilja ha kvar dig i handen, det är ju dock bara QJ som han kan ha för färgstegen. Så jag hade nog raisat tillbaka, men med tanke på vad han visar för på bordet så måste han ju förstå att du har minst kåk om du raisar honom och om han reraisar dig och inte har dig slagen så är han en dålig spelare enligt min syn att se på saken i varje fall. Jag hade med andra ord bara synat när han reraisade dig. Spelade förvisso där igår och då raisade en på 6:e gatan med brädet 5599 i razz!!! Han hade ju såklart missuppfattat vilket spel det var men på 10/20 kan man väl begära lite mer än så. Han stoppade in 5 bet på kåken i razz! Så man skall kanske inte räkna med att folk kan spela alltid.

 

Synen på 3:de gatan är på tok för lös. Två connected cards och en Q? Fold direkt! Som du ser så är två 6:or borta också vilket hade gjort även en 345:a till en fold där också skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

1/10sb som ante och 3/10sb som bring-in är ju äckligt lågt. Startpotten hamnar ju på betydligt mindre än .9sb och med fem rundors betande att få spö pga omvända implicita också. Det är nästan som om man bara spelade med lilla mörken i hold'em, dvs snortight spel som gäller. Tycker det är lite absurt att man vid 100% fold tappar 15/8SB vid hold'em och bara 88/80 SB vid stöt. Upplagt för pisstråkig, nötgrindaraction.

 

Synen på tredje hade ju visserligen även varit fel om det varit highstakesante (dvs 1/5 SB + 1/2SB i bring-in) eftersom din hand verkligen är tokrisig i både HU-potter och flervägspotter.

 

Så här hade jag spelat om jag hoppat in på varje ställe i handen:

 

3:e fold - redan förklarat

 

4:e fold - du måste förbättra för att kunna ta handen till showdown samtidigt som två spelare drar till mycket bättre hand än dig.

 

5:e Checksynat eftersom det är mycket möjligt att numex redan fyllt samtidigt som han har två kort på sig att fylla om han inte gjort det. Tror inte direkt man tjänar så jättemycket på att få loss john_patrick heller eftersom händerna han foldar troligen är händer man inte tjänar så mycket på att få bort. Komer det ett ofarligt kort på 6:e som kan man stoppa in tvåbeten då istället.

 

6:e checksyn - livsfarlig bräda.

 

7:e checkraise och syn. Med par på brdädan och inga rimliga färgdrag så är det ju inte direkt hemligt vad man klonkat när man checkraisar. Stege är ju rätt uteslutet pga att numex har JT98 öppet och för att ha färg så måste man tagit sig till på river på synnerligen aggressivt sätt med trefärg och skitpar, vilket inte är rimligt.

 

Med reservation för att jag inte direkt är någon klippa när det gäller stöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5:e Checksynat eftersom det är mycket möjligt att numex redan fyllt samtidigt som han har två kort på sig att fylla om han inte gjort det. Tror inte direkt man tjänar så jättemycket på att få loss john_patrick heller eftersom händerna han foldar troligen är händer man inte tjänar så mycket på att få bort. Komer det ett ofarligt kort på 6:e som kan man stoppa in tvåbeten då istället.

 

Skulle säga att det oftast är en ren förlust att få bort killen i mitten. Skulle vara klart mer benägen att höja om man kunde trappa honom för extra bets. Heads up med en kille som i värsta fall har färdig stege eller färg och i bästa fall lär ha nått i stil med öppet stegdrag plus bakdörrsfärg ser jag ingen jättevinst. Sitter det däremot med en kille med Kings up eller liknande och är beredd att betala ett par BB för att dra till kåk så blir ju situationen klart mer gynsam.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...