Gå till innehåll

NLT - Enkel fold på rivern?


anegym

Recommended Posts

FI i den här handen är mycket lös. Han är inte en bra spelare.. Synade bland annat 8 prf med AJ, samt synade 12 på floppen med samma hand efter han missat helt.

 

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($50.47)

MP ($45.52)

Button ($23.10)

SB ($80.15)

BB ($48.25)

 

Inte mycket och snacka om innan floppen. När FI Synar kan han i princip ha vilken hand som helst. Så lös är han. Händer av typ 2J off är de enda man kan utesluta.

 

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Kheart.gif. SB posts a blind of $0.25.

Hero raises to $1.5, MP calls $1.50, 3 folds.

 

 

Att FI synar flopp säger inget om hans hand överhuvudtaget. Ett eller två överkort är troligt, liksom en 3.

 

Flop: ($3.75) 8spade.gif, 3diamond.gif, 8diamond.gif(2 players)

Hero bets $3, MP calls $3.

 

 

3 är ett jobbigt kort då det finns risk för att FI har en trea. Bettar ändå. Och får syn. Nu blir jag orolig. Men fortfarande är det troligast att jag leder. Han skulle synat med alla pocketpar och en massa andra händer.

 

Turn: ($9.75) 3spade.gif(2 players)

Hero bets $5, MP calls $5.

 

 

Rivern är enligt mig svårast här. Jag är övertygad att han kommer syna mig med en mängd sämre händer. Problemet är att jag inte vet om jag kan syna ett omslag.. Kanske bättre han checka rivern? Fast om FI då ställer blir det ju samma problem. Jag är osäker om han är kapabel att bluffa river.

 

River: ($19.75) 4club.gif(2 players)

Hero bets $10, . Här ställer FI resterande 37

 

Final Pot: $55.77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot omslag all in på river känns din hand verkligen död om fi inte är en jubelidiot. Förstår inte varför du betar ut river i denna haden, som den spelats skulle jag säga att check/syn är ett bättre alternativ.

 

Precis.

 

Om du verkligen vill ta dina kungar till showdown skall du inte beta river. Checka för att vid bet syna (ytterst tveksam syn dock).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot omslag all in på river känns din hand verkligen död om fi inte är en jubelidiot. Förstår inte varför du betar ut river i denna haden, som den spelats skulle jag säga att check/syn är ett bättre alternativ.

 

Precis.

 

Om du verkligen vill ta dina kungar till showdown skall du inte beta river. Checka för att vid bet syna (ytterst tveksam syn dock).

 

 

Jo, checka rivern är nog helt klart bäst. Jag har tänkt på den här handen väldigt mycket idag. Och kommit fram till att jag faktiskt aldrig såg fi bluffa med stora bettar. Något jag tyckte mig ha minne av att han gjort när jag spelade handen. Men detta i betraktande är det nog en ganska klar check/fold om han bettar kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...