Gå till innehåll

NLT - Träffar set, bettar helt fel?

Recommended Posts

Postad

En av mina första 6 händer på bordet. Har inte fått koll på någon ännu, och det här är den första handen jag fått som är spelbar(?)

Seat 1 is the button

Total number of players: 5

Seat 1: Ace1887(333.75)

Seat 2: Newkum(192.00)

Seat 3: go qpr(210.75)

Seat 4: Choppin06(243.75)

Seat 5: lappmail(195.00)

Newkum posts small blind (1)

go qpr posts big blind (2)

lappmail is dealt down [2:club: 2:spade:]

Choppin06 calls (2)

lappmail calls (2)

Ace1887 raises to (11)

Newkum folds

go qpr folds

Choppin06 calls (11)

lappmail calls (11)

Hade inte synat floppen ifall Choppin06 lagt sig, men då potten var 29$ till mig så kunde jag ju se floppen för 9$.

flop: [7:spade: 2:diamond: 5:heart:]

Choppin06 checks

lappmail checks

Rätt att checka här? Ansåg att Ace1887 skulle CB sin preflop raise.

Ace1887 bets (30)

Choppin06 calls (30)

lappmail calls (30)

Fel att bara syna här?

turn: [5:diamond:]

Satte kåken här, men skulle jag betat här? Om så, hur mycket?

Choppin06 checks

lappmail checks

Ace1887 checks

river: [4:heart:]

Choppin06 bets (20)

lappmail ????

Vad göra nu?

Gjorde väl förmodligen många fel här...

Postad

Synen pre-flop är ingenting att disskutera.

Dock kan floppspelet disskuteras. Vilken read har du på Ace1887? Kan du sätta honom på par/överpar? Kan han tänkas raisa dig i fall att du väljer att beta? I så fall kan du överväga att beta ut 15-20 på floppen för att få ett omslag från Ace. Om du får det är det återigen en readfråga om du skall re-raisa Ace eller endast syna. Tror du att Ace fortsätter leda på turn om du synar föreslår jag att du synar flopp för att slå om på turn istället.

Som spelat tycker jag att du skall raisa 50-70 på floppen, beroende på hur löst eller tight bordet är. Dock kan tänkas att din syn är korrekt om bordet är tight och vekt.

Turn är svår. Antingen betar du 30-40 eller så hoppas du på att dem skall beta (som i detta fall).

River måste du försöka få ut värde av handen. Kan tänka mig en raise i storleken 60-80...

Postad
Raisa tidigare för att bygga pot. Med en jätteraise här får du bara syn av sämre händer.

Utförligt och bra skrivit.

Lappmail måste lära sig mycket från det inlägget, allt på temat "hur långt är ett snöre..."

Postad

Som spelat tycker jag att du skall raisa 50-70 på floppen, beroende på hur löst eller tight bordet är. Dock kan tänkas att din syn är korrekt om bordet är tight och vekt...

När jag själv studerat så ser jag inte hur ACE alt båda inte skulle syna ifall jag gör minicheckraise på floppen.

Får jag inte syn då så kommer jag ju ändå inte få in mer pengar senare, right?

Postad

Som spelat tycker jag att du skall raisa 50-70 på floppen, beroende på hur löst eller tight bordet är. Dock kan tänkas att din syn är korrekt om bordet är tight och vekt...

När jag själv studerat så ser jag inte hur ACE alt båda inte skulle syna ifall jag gör minicheckraise på floppen.

Får jag inte syn då så kommer jag ju ändå inte få in mer pengar senare, right?

Otroligt enkelt att vara efterklok, är det inte?

+EV att raisa. Ponera att någon av dem sitter på ett litet överpar: nu när du endast synar, och 5an faller på turn, blir det 5an ett stort scarecard. Vid en raise hade dem kunnat sätta dig på 7an eller sämre överpar.