Gå till innehåll

NLT - Tomtigt att pusha floppen?

Recommended Posts

Postad

- ZEROsignal04 sitting in seat 1 with $10.60

- Wallinho sitting in seat 2 with $59.36

- kingtap0071 sitting in seat 3 with $7.36

- dshans04 sitting in seat 4 with $19.55

- Soulcatcher sitting in seat 6 with $27.20 [Dealer]

ZEROsignal04 posted the small blind - $0.10

Wallinho posted the big blind - $0.20

kingtap0071 posted to play - $0.20

** Dealing card to Wallinho: Queen of Diamonds, King of Diamonds

kingtap0071 checked

dshans04 folded

Soulcatcher called - $0.20

ZEROsignal04 folded

Wallinho bet - $1.00

kingtap0071 called - $1.00

Soulcatcher called - $1.00

Raisar från BB mest för att Kingtap0071 postade blind för att få spela samt att bibehålla den aggresiva imagen som jag hade vid bordet. Ville helst ta ner potten preflop. Nu när båda synar hoppas jag träffa floppen hårt.

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 5 of Clubs, 3 of Diamonds

Wallinho bet - $3.00

Kingtap0071 folded

Soulcatcher raised - $6.00

Wallinho went all-in - $55.56

Soulcatcher went all-in - $20.20

Fi i denna handen har enligt PT VP$IP på 48% och preflop raise ca 5 %. Hd:n är med andra ord väldigt bred. Hans mini-raise borde egentligen skrika styrka, men han har tidigare under tiden jag suttit vid bordet gjort detta flera gånger och jag kände nog att det var dags att "take a stand". Kan det här spelet vara EV+? Jag har ju viss FE och är väl i stort sett bara riktig underdog när fi har set, tvåpar eller samma färgdrag...

Hur skulle ja nu ha spelat handen, bara synat o kanske check-raisat all-in på turn? Ge mig feedback, men var snälla min första HH ;)

Postad

"Om du tror han har pocket 6-J så är det bra spel.

Om han har set eller QQ-AA är det inte så bra spel"

Mja frågan är ju om han han kan syna en all in 100bb med QQ-AA. Visst ligger du efter mot set och QQ-AA men det vägs upp av att du blir mer svårspelad och får mer action när du väl har en hand så jag förspråkar push allin! I poker är det en väldig fördel att ha komandot i potten. Vad händer om han synar reraisen och missar turn? då får han troligtvis lägga sig för betten på turn. Nä då tycker jag hellre att han ska ta komandot och gå all in.

Postad
Vad händer om han synar reraisen och missar turn? då får han troligtvis lägga sig för betten på turn. Nä då tycker jag hellre att han ska ta komandot och gå all in.

Det var precis det här jag tänkte när jag pusha. 9 outs och eventuellt några till beroende på levande överkort samt en hel del fold equity.

Hur tycker ni att vi kunde ha spelat handen annorlunda nu då, check-syna flopp. Beta halvpott? Och hur spelar ni vidare ev turn o river?