Cyntax Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Hold'em No Limit ($0.01/$0.02) Table 'Sextans II' 9-max Seat #5 is the button Seat 1: Vino1946 ($1.89 in chips) Seat 3: Cyntax ($5.22 in chips) Seat 4: PEACE BUD!! ($4.82 in chips) Seat 5: islandzip ($2.29 in chips) Seat 6: AceOfThunder ($0.99 in chips) Seat 7: fatboij ($4.42 in chips) Seat 8: hal_hmw ($2.07 in chips) AceOfThunder: posts small blind $0.01 fatboij: posts big blind $0.02 *** HOLE CARDS *** Dealt to Cyntax hal_hmw: folds Vino1946: folds Cyntax: raises $0.06 to $0.08 PEACE BUD!!: calls $0.08 islandzip: calls $0.08 AceOfThunder: folds fatboij: calls $0.06 *** FLOP *** Blacky49 has returned fatboij: checks Cyntax: bets $0.06 PEACE BUD!!: folds islandzip: calls $0.06 <- Vad kan han ha? A med bättre kicker? JJ? (nää, då skulle han spela hårdare pre) Drar han på färgen? fatboij: folds *** TURN *** Cyntax: bets $0.16 islandzip: calls $0.16 <- Han drar på färgen ... garanterat! *** RIVER *** <- Där satt den! Cyntax: ???? Vad gör ni nu? Är ert move annorlunda om det hade varit sng, sh, hu eller högre insatser? (Finns det fler trådar där det diskuteras vad man ska göra med nötterna efter rivern då man är först att snacka?) Citera
kausti Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Sicken limit. Han kan ju sitta på vad som helst här. Sen gillar JAG inte raise preflop med A9. Men DU har säkert dina skäl. På river så e d ju bara å slänga iväg ett bet. Halvpott kanske. Kan inte finnas nån hand som synar där väl? Och knappast nån som raisar om du checkar? Släng in ett bet å hoppas... Citera
styris Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 brukar se de så att jag höjjer 2-4*pott beronde på läge med nötter på microlimit dom flesta fiskar brukar se de som bluff och syna med betydlig sämre händer.. ivf på micro, typ Jx där lr nånting. Citera
Cyntax Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Sicken limit. Han kan ju sitta på vad som helst här. Sen gillar JAG inte raise preflop med A9. Men DU har säkert dina skäl. På river så e d ju bara å slänga iväg ett bet. Halvpott kanske. Kan inte finnas nån hand som synar där väl? Och knappast nån som raisar om du checkar? Släng in ett bet å hoppas... Hehe, ja limiten är mesig, men med alkohol i blodomloppet spelar jag inte större. Raisen pre-flop på den här limiten gör jag ofta med lite vad som helst. Dom här dårarna släpper inte bottom par med A-kicker ens. Genom att göra raise preflop bygger jag potten så att dom inte släpper den. Skillnanden är att jag kan släppa, det gör alltså inte dom oavsett hålstege. brukar se de så att jag höjjer 2-4*pott beronde på läge med nötter på microlimit dom flesta fiskar brukar se de som bluff och syna med betydlig sämre händer.. ivf på micro, typ Jx där lr nånting.Ska jag betta eller check-raisa han? *** RIVER *** <- Där satt den! Cyntax: checks <- Checken gillar jag. Varför gör jag så? -Jo, om han drog på färgen kommer han ju inte att syna när han missade. Jag vill få han att bluffa. Har han J eller JJ kommer han att beta i tron att jag bluffat honom hela vägen. islandzip: bets $0.20 Cyntax: raises $0.26 to $0.46 <- När jag inte dricker öl/vin och spelar poker drar jag nog till med mycket mera hära. Liten miss. islandzip: calls $0.26 *** SHOW DOWN *** Cyntax: shows (four of a kind, Aces) islandzip: mucks hand Cyntax collected $1.64 from pot *** SUMMARY *** Seat 5: islandzip (button) mucked <- Han hade alltså J som han inte kunde släppa. Skulle iofs. kanske inte jag heller på micro, lol Om jag spelar NL50/NL100 brukar jag göra samma, floppa bra kort = bet, turn = bet, rivernötterna = check-raise. Rätt eller fel? Citera
cOP Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Ja, ställ in på rivern bara. Det ser nog desperat ut för att alla micro tomtar ska syna =) Citera
Zebbe Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Asså, potten på flop är ca 0,36. Du betar 0,06 och ger alltså 0,42-till-0,06 i pottodds, 7 mot 1. Om KQ tror att han kan få ut liite mer av dig om han sätter sin hålstege så gör han rätt i att syna, och färgdraget blixtsynar ju, vilket är korrekt. Beta MER! Citera
Hume Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Som andra sagt innan, beta mer på flop och turn. På river kan du beta rejält, minst pot, om motståndaren har kåk kommer han ändå syna. Citera
Cyntax Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Ni har missförstått frågan. Jag tar den en gång till: -Du har nötterna efter rivern. Fortsätta betta eller check-raise? Argument för en check-raise: -Fi har dragit på flushen hela tiden och missat. Nu ser han sin chans att bluffa hem potten då du visar svaghet. -Har han ändå inget kommer han inte att syna din bet, oavsett hur stor/liten den är? Att göra en valuebet när jag är först att snacka tycker jag är fel. Då trycker jag in allt isf. (Mitt spel i den aktuella handen är dåligt, det är jag medveten om. Men det var inte det jag frågade/undra över heller.) -Check, all-in...eller -All-in direkt ... ? Läs en gång till, fundera och återkom med svar! Citera
spinner Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Antag att fi sitter med pockets på handen. Då kan han mycket väl syna om han sitter med exempelvis TT eller QQ mm trots att du bettar river, speciellt på denna nivån. Bettar du inte finns "risken" att han bara synar trots att han har en kåk och då har du gått miste om en något större pott. Antag att du checkar och fi slänger in ett mesbet varpå du går all-in. I så fall spelar du lite väl uppenbart och fi bör ana oråd. Trots att han är pot-committad kan han mycket väl lägga sig då eftersom få känner till vad det innebär att vara committad. Förstår ditt resonnemang, men min erfarenhet säger att du i långa loppet tjänar mer om du bettar konsekvent. Har man reads som indikerar annat är det dock en helt annan sak. Beta direkt... Citera
Cyntax Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Antag att fi sitter med pockets på handen. Då kan han mycket väl syna om han sitter med exempelvis TT eller QQ mm trots att du bettar river, speciellt på denna nivån. Bettar du inte finns "risken" att han bara synar trots att han har en kåk och då har du gått miste om en något större pott. Antag att du checkar och fi slänger in ett mesbet varpå du går all-in. I så fall spelar du lite väl uppenbart och fi bör ana oråd. Trots att han är pot-committad kan han mycket väl lägga sig då eftersom få känner till vad det innebär att vara committad. Förstår ditt resonnemang, men min erfarenhet säger att du i långa loppet tjänar mer om du bettar konsekvent. Har man reads som indikerar annat är det dock en helt annan sak. Beta direkt... Min erfarenhet är att jag tjänar mer om jag checkar och sen raisar/all-in, oavsett limit eller om det är en sng.Jag spelar allt från NL4 till NL100 och SNG5 till SNG20. Citera
Recommended Posts