Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Reggade mig på dvdforum för att fråga om liknande filmer men det tar visst ett tag för att bli veifierad så jag frågar här under tiden.

Såg filmen ZatÔichi inatt och det var länge sedan jag såg en såpass bra film som direkt kvalar in på 10-i-topp-listan. Blodet och handlingen var så fruktansvärt vacker! Finns det fler filmer i sil med denna?

Postad
Och "blodet var vackert"? Hur mar du egentligen?

Grejen är att det är animerat blod i denna spelfilm.

Och liknande filmer, tja, japanska samuraj-filmer finns det ju gott om. Kurosawa och Mifune gjorde te x ett antal klassiker tillsammans.

Postad

Haha, vilken fråga! :)

Det finns cirka 2684 Zatôichi-filmer. :) Antar att du sett Beat Takeshis version, den är ganska kickass.

Hmm, tänkte tipsa om Ghost Dog: Way of the Samurai, men nu kom jag på att jag lovat att kolla screens ur den... :) Vill du fortfarande veta vilka böcker det var?

Annars undrar jag om det inte snarare är Takeshi och inte samurajfilmer du ska koncentrera dig på, vackert blod och bra men mysko handling är ju lite av hans signum. Sonatine och Hana-bi är en bra start och utmärkta exempel.

Reggade alla på dvdforums kölista med, så nu kan du skriva där också om du inte kunde det nyss. ;)

Postad
Kan du for h-lvete sluta att byta avatar stup i kvarten Albert??? :?

Nån slags fritidssysselsättning måste man ju ägna sig åt :)

Måste bara säga att i morse är första gången någonsin som jag upptäcker att din avatar är en rottweiler. Du måste också bytt va?

Och "blodet var vackert"? Hur mar du egentligen?

Utmärkt! Det vackraste jag någonsin sett!

Postad

Och liknande filmer, tja, japanska samuraj-filmer finns det ju gott om. Kurosawa och Mifune gjorde te x ett antal klassiker tillsammans.

Den enda filmen jag sett av Kurosawa och det är De Sju Samurajerna och jag tyckte den var bra men ingen älskare utav den ändå.

Postad
Haha, vilken fråga! :)

Det finns cirka 2684 Zatôichi-filmer. :) Antar att du sett Beat Takeshis version, den är ganska kickass.

Hmm, tänkte tipsa om Ghost Dog: Way of the Samurai, men nu kom jag på att jag lovat att kolla screens ur den... :) Vill du fortfarande veta vilka böcker det var?

Har för mig att du gissade rätt på alla tre. Hagakure, Ring of Five och nån mer. Ska beställa dem inför min båtresa.

Annars undrar jag om det inte snarare är Takeshi och inte samurajfilmer du ska koncentrera dig på, vackert blod och bra men mysko handling är ju lite av hans signum. Sonatine och Hana-bi är en bra start och utmärkta exempel.

När jag ändå är i farten och är lat av mig så undrar jag var man kan köpa dem?

Reggade alla på dvdforums kölista med, så nu kan du skriva där också om du inte kunde det nyss. ;)

Nice!

Postad

Måste bara säga att i morse är första gången någonsin som jag upptäcker att din avatar är en rottweiler. Du måste också bytt va?

Nix, haft samma avatar hela tiden. Var ar min sas forresten? 8-)

Postad

devalanteriel: Du verkar vara nischad på japansk popkultur. Själv håller jag på att utforska den. Du kanske har några tips rent generellt?

lite OT men när är det vår i Japan?

Postad

What, nej. Jag är bara allmänbildad. Vet inte riktigt vad det är för tips du är ute efter. Två joint effort-grejer jag gillar med kända japaner involverade är annars polska Avalon och thailändska Last Life in the Universe. Klart bra saker.

Våren i Japan hör nog rätt mycket ihop med Hanami, som inträffar typ slutet av mars när körsbärsträdet blommar.

Postad
Skriv med prickar så ska du få sås.

Kan inte... sitter med min engelska laptop... :cry: Jag ar dock hemma i Sverige nu... kan jag fa sasen i alla fall? :oops:

ÅÄÖ åäö

Copy+paste = Sås för dig.

Postad

Kan dock skriva med prickar i ett word-doc, men orka skriva i word for att sedan copy pejsta in har... Att ga tillbaka till ditt inlagg suppe, for att c-p:a varenda gang jag behover en bokstav kanns ocksa jobbigt. Men i syfte att scora lite börnesås... here goes:

ÅÄÖ åäö

Good enough Albert? 8-)

EDIT: sorry for standigt OT:ande i denna trad...

Postad

*mummel, mummel* copy-paste från word-doc…

Ok, nu då? Hur långt måste jag skriva? Så här? Eller så här? Räcker det nu? Får jag såsen nu nån gång?

åäöåäöäåöåäöåäöäåöåäöåäöåäöåääöåäöåäöåäöäåöåäöåäöåäöåäöåäöåäöåäöåäö