Verner18 Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Har ganska nyligen gått från shortstack till en okej stack genom en del väldigt lösa spel när folk har floatat mot mig har ca 11k avrg på 9k ca 150 pers kvar pengar från 44...runt 300 startande... vi spelar 9 handed och jag får AK från utg+1 blinds är på 100/200 slår upp det 600 2 callers, 1 från MP och 1 från LP som har 15 respektive 19k i stacken flop kommer A J 5 jag leder ut för 1400 i 1900 pott och får omslag till 4200 från MP, LP foldar snabbt... i turnering med lägre inköp degar jag alla dar i veckan, men känns inte som han hittar omslaget här med en sämre hand...även om han vet att jag e lös...jag har runt 9k kvar å antlagligen väldigt låg FE...går det att hitta fold här? är bra struktur i turneringen med 20 mins blinds å är ju verkligen inte cripplad om jag foldar tips på någon annan line för handen? Citera
hawg Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Storleken på inköpet ska väl inte spela någon större roll i ditt beslut, jag antar att du snackar om B2B:s €200-tour som spelades igår och jag kan lova dig att folk slår om med bra mycket sämre händer i det läget. Dega. Citera
Rezzpect Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Han sitter väl antagligen med AQ,AJ,JJ Mot AQ leder du å mot AJ är det istortsätt en coinflip och mot JJ ligger du under men har färgdrag å RR kåk/stege. Skulle vilja säga att det är en väldigt enkel degning eller syn/degning! Jag är ganska trött nu å ska gå å lägga mig, kan hända att jag missat nått Citera
Djens Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Mja, jag skulle nog aldrig kunna släppa den, finns för många händer/semibluffar som du slår och du har ju 33% i värsta fall, man msåte ha tur nånstans i en tour för att kunna vinna. Citera
spyse Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Finns ju 3 alternativ: Dubbla för att bli stor Folda och räkna med fler omslag i framtiden Pusha och dubbla/åka vid syn eller han foldar och du kan dominera betydligt mer i senare händer. Sedan att du som värst är 33% dog och som bästa 93% favorit (AhTc) så är det ju inge snack om saken. Pushar altid här såvida inte fi har 0.3 AggT i PO på 1500 händer. Citera
Verner18 Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Storleken på inköpet ska väl inte spela någon större roll i ditt beslut, jag antar att du snackar om B2B:s €200-tour som spelades igår och jag kan lova dig att folk slår om med bra mycket sämre händer i det läget. Dega. var inte så att jag tyckte att shit nu måste jag hålla mig kvar för att det är en 200€ tour, kändes bara som att spelkvaliten va en smula högre. även om Aq kanske inte är orimlig hand så kändes det inte som att han försöker hitta omslaget för att "keep me honest" eller "bully´a" tillbaka. kändes som ren value raise...men tyckte min hand såg för fin ut och degade in allt i hopp om en 40-60 eller va det nu blir mot AJ...tyvärr hade han 55 å inget utköp för mig... Citera
johan246 Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Solklar syn, det är turnering och vi måste samla marker någon gång och detta känns som ett perfekt ställe att göra så. Känns nästan som han också har AK och då drar vi gratis till färgen har han typ AQ gjorde han en lös syn pre. och får nu betala för detta men skulle nog inte ha slagit om med den. Att han snärtar upp 55 känns löst men klart ni hade en del i stackarna. Ändå god utköpschans Och stor pott som antagligen kommer räcka en bra bit i turneringen. Annat sätt att hålla potten nere kan vara att syna och kasta på turn om inget färgdrag kommer. Detta känns som ett sämre spel men bra om du vill minimera risken att gula. Själv skulle jag ha ställt, med par och flush-drag dubblar man upp eller gular. Citera
Recommended Posts