Albert Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 supertilt sitter på plats 1 med 2501.40 Nellan sitter på plats 2 med 157.83 Rexpekt sitter på plats 3 med 1125.50 guldmunk sitter på plats 4 med 1955.00 KRXKZY sitter på plats 5 med 2085.15 Rexpekt satsar s mörken 10.00 Nellan satsar l mörken 5.00 Nellan: --, -- Rexpekt: --, -- guldmunk: --, -- KRXKZY: Qd, Qs supertilt: --, -- Pre-flop: guldmunk: Syna 10.00 KRXKZY: Höj 40.00 supertilt: Syna 40.00 Nellan: Lägger mig Rexpekt: Lägger mig guldmunk: Syna 40.00 Flop (Board: 2d, 7s, 7h): guldmunk: Passa KRXKZY: Satsa 70.00 supertilt: Syna 70.00 guldmunk: Lägger mig Turn (Board: 2d, 7s, 7h, 9h): KRXKZY: Satsa 110.00 supertilt: Höj 350.00 ??? Hur agera? Citera
jojje2k Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 tycker att dom ofta sitter på sjuan här när dom bara synar flop sen raisar turn. Citera
DNcrew Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Antar att ett dylikt bluffspel är ytterst ovanligt på den nivån... Såvida du inte har någon ytteligare information om han gjort några liknande bluffar, eller tryckt med 88- JJ i liknande situationer så kan du troligen lägga dig med gott samvete... Citera
cOP Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Svårt läge och väldigt beroende av din och fi's image på bordet. Raise känns väldigt kallt om du inte har nån special read. Enda draget är ju färgen och det finns ingen anledning att tro han har det. Att du sitter ur position gör det inte direkt lättare. Är han tight kan du säkert släppa direkt, annars tycker jag du ska syna och sedan omvärdera på river. Problemet är att du kommer få checka först ut varje gång om du inte klonkar en dam. Svårt att säga om du verkligen ska syna ett till bet på river isåfall. Känns som d händer fi kan ha som du slår är lägre pp och dem borde han checka ut river efter att du synat turn. Citera
Stinkbock Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Syna och checka rivern Om han bettar får du ta ställning till vad du ska göra då. Citera
XoteR Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Antar att ett dylikt bluffspel är ytterst ovanligt på den nivån... Såvida du inte har någon ytteligare information om han gjort några liknande bluffar, eller tryckt med 88- JJ i liknande situationer så kan du troligen lägga dig med gott samvete... Skulle tro att folk faktiskt floatade på den nivån och att det inte är särksilt ovanligt. Citera
cAshville Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 syn/knacka ner potten. Leder förmodligen 4av5 Citera
granath Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 KK hade han reraisat dig med preflopp. Sätter honom på AA, JJ, TT, 99 eller 88. 7:an har han inte iaf. Citera
frade Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Han har 7:an 9/10 här. Syn på flop o res på turn, standardspel med flopad triss. Jag hade foldat denna med gott samvete... Citera
Kenny_Roger Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 KK hade han reraisat dig med preflopp. Sätter honom på AA, JJ, TT, 99 eller 88. 7:an har han inte iaf. Finns det någon anledning till att han inte skulle kunna ha en 7:a? Tror tvärtom att det är hans troligaste hand i det här läget. En hand som 88 däremot är ju nästan omöjlig. Vad du gör nu beror (tyvärr...) alldeles för mycket på vem du möter. Antingen har en 7:a eller så floatade han på floppen. Har svårt att se honom ha en made hand som är sämre än din. Syn eller fold förstås, raise är iaf helt otänkbart. Citera
Max Cady Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Han har A7s såklart! Det var ju ingen superraise preflop därav hans syn. En fisk har talat! Tycker oxå att du betar för lite både på floppen och på turn. Citera
Agar Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Han har A7s såklart! Det var ju ingen superraise preflop därav hans syn. En fisk har talat! Tycker oxå att du betar för lite både på floppen och på turn. Raise 4xBB preflop? Och halvpotbet på flopen, möjligtvis lite lågt pga två synare preflop, men acceptabelt. Citera
tamtaram Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Turnbettet på 110 skriker ju "TA POTTEN FRÅN MIG" Hans raise är inte jättestor utan det känns som att han kan lika gärna vara på färgdrag (Axh) eller ha typ 88. Som spelad tycker jag du kan syna och omvärdera på river. Citera
Albert Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Angående mitt bett på turn så är det vekt men jag tycker att det är bra därför att dels så ger bettet en bluffmöjlighet. Jag borde ha lagt mig men jag bestämde mig för att syna och checka river nomatterwhat för jag tror inte fi kommer följa upp med en bluff på river också. Jag hade kloken på min sida och en vacker Q landade och jag checkraisade allin och fi synade med A7. Citera
ampixo Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Inte en chans i världshistorien du leder här tyvärr. Citera
styris Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Inte en chans i världshistorien du leder här tyvärr. alldels för sant tyvärr bara vika och ta nästa pot istället, du är uppe mot en bättre hand Citera
Max Cady Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Angående mitt bett på turn så är det vekt men jag tycker att det är bra därför att dels så ger bettet en bluffmöjlighet. Jag borde ha lagt mig men jag bestämde mig för att syna och checka river nomatterwhat för jag tror inte fi kommer följa upp med en bluff på river också. Jag hade kloken på min sida och en vacker Q landade och jag checkraisade allin och fi synade med A7. Vad var det jag sa! Citera
Max Cady Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Han har A7s såklart! Det var ju ingen superraise preflop därav hans syn. En fisk har talat! Tycker oxå att du betar för lite både på floppen och på turn. Raise 4xBB preflop? Och halvpotbet på flopen, möjligtvis lite lågt pga två synare preflop, men acceptabelt. Han sitter ju i tidig position och vill absolut inte ha med några A'n och K'n till floppen, högre preflop bet därför. På floppen tycker jag att det är minst 2/3 pott som gäller. På turn är beten alldeles för liten om du ska beta! Minst halvpott! Men eftersom vi vet svaret så hade check/fold varit bra! Citera
Klyka Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Angående mitt bett på turn så är det vekt men jag tycker att det är bra därför att dels så ger bettet en bluffmöjlighet. Du vill ju inte ge en bluffmöjlighet om bluffen sätter dig i ett sånt här knivigt läge. Det är ju att be om problem. Citera
loka2 Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Jag hade raisat mer på flop och lagt mig på turn. PS: säg inte att jag läste resultatet och sedan bestämde mig, för det gjorde jag inte Citera
Recommended Posts