Gå till innehåll

FLT - A6s, beta halvtaskigt drag.


Hjort

Recommended Posts

Paradise Poker 10/20 Hold'em (5 handed)

 

Samma lösa och vilda bord som innan. Jag är lite allmänt småtiltad efter att ha fått mycket simultanstryk den här morgonen.

 

Preflop: Hero is SB with Ac, 6c.

UTG folds, MP calls, Button calls, Hero completes, BB checks.

 

MP är rätt lös och envis, knappen har inte gjort så mycket väsen av sig och BB är lösaggro. Vad man kan sluta sig till här är nog att MP inte har bättre än AT+ eller 88+, kan tänkas slöspela AA någon gång ibland. Knappen vet jag inte riktigt, han spelar inte särskilt många potter så helt lös kan han ju inte vara.

 

Frågan är ju om man här ska höja för value eller inte. Pottandelen ligger runt strax under 28%, men jag lutar lite åt att den ruttna positionen uppväger det. I vart fall kan det knappast vara något gigantiskt misstag att inte höja här.

 

 

Flop: (4 SB) 5d, 7s, 8d (4 players)

Hero bets, BB folds, MP calls, Button folds.

 

Floppar stegdrag plus ett antagligen levande överkort. Är ju tvungen att syna ett bet här och det är ju inte ett måste att någon annan träffat direkt. Om det blir raisekalas kan det vara värt att omvärdera till fold. Innan man känner till något här så ligger min pottandel alldeles kring 25% beroende lite på hur starka de andras handdistributioner är. Ur det perspektivet verkar det snarast som om det var bättre betläge preflopp än på själva floppen.

 

När MP bara synar så kan man ju ganska tryggt sortera bort TP och alla överpar, kvar är lägre par, färgdrag, stegdrag, färdig stege och överkort. Mot den distributionen är jag en hårsmåns underdog.

 

Turn: (3 BB) 5s (2 players)

Hero bets, MP calls.

Den här förändrar faktiskt inte läget särskilt mycket alls, jag har fortfarande runt 50% equity. Så det är väl bara att köra på igen, ingen anledning att checka då det antagligen leder till att han betar sina par mn tar gratiskort till sina drag. Möjligen skulle man ju kunna checkraisa, men det får antagligen inte bort särskilt många händer samt att han mycket väl kan ha trissen.

 

River: (5 BB) 8c (2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Tvåparad bräda och jag har nöthögkortet, ser inte någon direkt anledning till att valuebeta och bluffarna är tämeligen dödsdömda. Kommer dock syna så klart.

 

Final Pot: 5 BB

 

Results inbelow:

Hero has Ac 6c (two pair, eights and fives).

MP has 7h Js (two pair, eights and sevens).

Outcome: MP wins 5 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ofta nöja mig med att komplettera från den här positionen med Axs, just för att positionen är så risig. Detta omvärderas ganska ofta till en raise om det bara är 1 spelare som limpat innan mig, och i synnerhet om limpen kommer från CO eller button.

 

När floppen kommer låg och MP bara synar din raise skulle jag sortera bort TP, mellanpar, de flesta överpar (möjligen att han skulle slowspela typ QQ-AA för att raisa på turn). De flesta skulle väl även raisa med färg- och stegdrag just för att köpa knappen, vilket gör att jag inte heller skulle tro på en sådan hand. Något måste han ju dock ha :) så d kanske inte är helt oväntat att han träffat 2nd eller 3rd button på flop. Men men, folk spelar ju olika och det är inte helt lätt att veta hur folk spelar sina olika typer av händer.

 

Dock tycker jag din motståndare gör ett kardinalfel som inte raisar flop och tar initiativ i potten. Däremot positivt för dig som fick ha kvar initiativet och dessutom slapp syna ett bet på rivern.

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen tycker jag att du spelar alldeles utmärkt Johan_Hjort! Bra bet på flopp och turn och bra checkat på rivern, nu när han hade en sjua så finns det ju en chans att han hade lagt sig om du betat även på rivern (samt en liten chans att han synat med Kx men det är mindre viktigt, då missar du bara ett bett och inte en pott). Undertecknad och Bob Ciaffone hade spelat likadant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...