majorj Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Åtta kvar i en MTT. Vi är långt in i priserna, men på de sista 8 platserna är förstås strukturen brant. Jag är lillstack med 10K, blinds 1.000/2.000. Medelstacken är gissningvis 30K. Jag får TT i tidig position. Vad göra? Citera
emilio_15 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 ALLIN Att ens tänka på annat finns inte. Citera
Lianinho Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Ställ in, förhoppnignsvis (och troligtvis) får du syn av antingen lägre PP men ännu större chans Ax hos någon av de mkt större stackarna.. Citera
majorj Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Tack för snabba svar! Ställde frågan för att MTT är ganska nytt för mig, relativt ofta hamnar jag på finalbordet men åker nästan utan undantag ut på åttonde, nionde plats. Funderar på om jag överspelar t.ex. pocketpar ur knepig position när jag är shortstackad. (Jag ställde, blev synad av två högre PP och åkte ut.) Citera
Zidane Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Du hade ju bara 5*BB så du var tvugnen. Citera
AsiaCarrera Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag hade ställt med 44, A6o och K9o där också. Eftersom du sitter i tidig position kommer blindsen när som helst vilket gör läget kritiskt. In med degen nu när det fortfarande finns lite chans att alla lägger sig samt att du hamnar i ett läge som inte är kritiskt fortfarande efter en dubbling. Citera
bossbaver Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Du hade ju bara 5*BB så du var tvugnen. exakt.. vad var allternativet??? vänta in en bättre hand? gå in med halva stacken? folda? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH... all in såklart! (in me keramiken) Citera
Saint_Bjorn Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Du ska ju snart in med big blind som tar 1/5 av din stack, så ställ direkt alla händer med någon styrka. Jag ställer med alla pp och AK-T. Kan även tänka mig nån halvdassig hand som KQ-J och JTs. Antingen får du blindsen direkt eller så blir du synad och får förlita dig på turen. Hellre det än att plocka upp nån skithand på BB. Citera
wheelinho Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Du kan ju softa en runda till, Du har råd med både BB o SB. Brukar alltid åka ut någon Men jag hade ställt direkt. Citera
ulaf Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag tror ditt problem med att alltid åka på på 8-9:e plats beror på att du foldar för mycket. Som sagt är det inget att fundera på i detta läge. När stacken börjar vandra ner mot 8-10 bb så måste du inte bara ställa med bra händer, utan också leta bra positioner. Leta alltid upp fold equity och se till att du har tillräckligt mycket kvar att skrämmas med för att kunna ta dig till top 3 oftare. Citera
Stahl Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Solklar fold. Sådana här svar i en seriös tråd borde leda till 2-dagars ban direkt. Det är sin sak ifall det är en förklädd badbeat tråd eller dylikt som ber om att få ironiska och elaka svar, men den här tråden känns som att postaren faktiskt undrar om det är korrekt. Jag antar att du försöker vara lustig och ironisk med ditt svar, men det här är fel tråd att spela allan i. Moderatorer, ryck in och ge honom två dagars time-out! Citera
Agar Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Ställ in utan tvekan. Om du får syn ligger du bara i underläge mot högre PP. Om du inte får syn har du ju ökat din stack med 30% Citera
myntet Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Solklar fold. Sådana här svar i en seriös tråd borde leda till 2-dagars ban direkt. Det är sin sak ifall det är en förklädd badbeat tråd eller dylikt som ber om att få ironiska och elaka svar, men den här tråden känns som att postaren faktiskt undrar om det är korrekt. Jag antar att du försöker vara lustig och ironisk med ditt svar, men det här är fel tråd att spela allan i. Moderatorer, ryck in och ge honom två dagars time-out! Håller absolut med, och du bör få ett års time-out för att du skriver ett inlägg off topic. Eller? Citera
majorj Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag tror ditt problem med att alltid åka på på 8-9:e plats beror på att du foldar för mycket. Som sagt är det inget att fundera på i detta läge. När stacken börjar vandra ner mot 8-10 bb så måste du inte bara ställa med bra händer, utan också leta bra positioner. Leta alltid upp fold equity och se till att du har tillräckligt mycket kvar att skrämmas med för att kunna ta dig till top 3 oftare. Mycket bra svar. Du har säkert rätt i det. En gissning är att det inte är finalbordet jag fegar på, utan i min iver att ta mig dit... Citera
ulaf Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Klockrent! En förstaplats motsvarar kanske 10-20 8-9:e-platser. Citera
Stahl Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Solklar fold. Sådana här svar i en seriös tråd borde leda till 2-dagars ban direkt. Det är sin sak ifall det är en förklädd badbeat tråd eller dylikt som ber om att få ironiska och elaka svar, men den här tråden känns som att postaren faktiskt undrar om det är korrekt. Jag antar att du försöker vara lustig och ironisk med ditt svar, men det här är fel tråd att spela allan i. Moderatorer, ryck in och ge honom två dagars time-out! Håller absolut med, och du bör få ett års time-out för att du skriver ett inlägg off topic. Eller? Nä, jag skanderar på ditt felaktiga och tramsiga svar så att OP skulle förstå att du helt var ute och cyklade. Så: time-out för dig, eloge för mig! Citera
myntet Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Solklar fold. Sådana här svar i en seriös tråd borde leda till 2-dagars ban direkt. Det är sin sak ifall det är en förklädd badbeat tråd eller dylikt som ber om att få ironiska och elaka svar, men den här tråden känns som att postaren faktiskt undrar om det är korrekt. Jag antar att du försöker vara lustig och ironisk med ditt svar, men det här är fel tråd att spela allan i. Moderatorer, ryck in och ge honom två dagars time-out! Håller absolut med, och du bör få ett års time-out för att du skriver ett inlägg off topic. Eller? Nä, jag skanderar på ditt felaktiga och tramsiga svar så att OP skulle förstå att du helt var ute och cyklade. Så: time-out för dig, eloge för mig! Alltså, inser du att du vill att jag ska bli bannad på POKERFORUM för att jag var ironisk? Citera
Stahl Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Alltså, inser du att du vill att jag ska bli bannad på POKERFORUM för att jag var ironisk? Javisst. Citera
myntet Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Alltså, inser du att du vill att jag ska bli bannad på POKERFORUM för att jag var ironisk? Javisst. Men du inser inte problematiken med det? Citera
majorj Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Myntet: Om jag lovar att folda TT nästa gång - lägger du ner diskussionen då? Citera
Stahl Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Alltså, inser du att du vill att jag ska bli bannad på POKERFORUM för att jag var ironisk? Javisst. Men du inser inte problematiken med det? Jag är bara en pretty-boy, jag förstår inte mycket. Citera
myntet Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Myntet: Om jag lovar att folda TT nästa gång - lägger du ner diskussionen då? Jag är alldeles för envis för att lägga ner en diskussion... Citera
Recommended Posts