Superstar Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Postar nu min första tråd här på forumet och ni får mer än gärna kritisera mig vad jag kan göra bättre i framtiden . Har spelat poker ungefär 2 år, mest på nätet men också en hel del IRL. Nå till handen: Har suttit vid bordet ganska länge och tycks ha ganska bra reads på alla spelare utom Monks_ som just satt sig ner. ** Game ID 423xxxxxx starting ** [Hold 'em] (2|4 No Limit - Cash Game) Real Money - HERO sitting in seat 1 with $493.21 [Dealer] - bobjoe1964 sitting in seat 2 with $153.65 väldigt solid spelare, har förlorat nästan 2 inköp när han blivit utköpt på river, verkar trots det spela bra. - iain1983 sitting in seat 3 with $546.20 Denna kille är väldigt knepig, får en ofta att fatta svåra beslut, verkar ha bra reads på oss andra. - Addemon sitting in seat 4 with $814.50 en av de större tomtar jag sett, han spelar många händer och vid showdown har han ofta visat upp bottom pair och dylikt. - _Monks_ sitting in seat 5 with $395 somsagt, just satt sig ner. - R1ckard sitting in seat 6 with $439.80 den här killen är sisådär, spelar väldigt tight och verkar ofta spela endast sina kort. ** Dealing card to HERO: A , K bobjoe1964 posted the small blind - $2 iain1983 posted the big blind - $4 Addemon raised - $15 - betyder inte mycket, han kan ha i princip vadsomhelst. _Monks_ folded R1ckard folded HERO raised - $40 AKo på knappen, vill ha bra betalt, rasiar jag för mycket/lite? bobjoe1964 folded iain1983 called - $36 Detta stör mig, en solid spelare som synar ett raise och en reraise utan position! Sätter honom på pocket mellan 8-J Addemon called - $25 Inte förvånad, kan somsagt ha vad som helst. ** Dealing the flop: K , 3 , 6 Pot: ~$122 iain1983 checked - visar svaghet Addemon checked - samma här HERO bet - $120.00 Bettar ~pot med TPTK. iain1983 called - $120 SYN? tänker direkt på set, men varför syna raise och reraise med p3 eller 6 ? Möjligen KK ? Addemon called - $120 Jaha, syn här med, sitter han med 4-5 må tro? ** Dealing the turn: A Pot: ~$480 iain1983 checked - jaha, check igen, troligen slowspel. Addemon bet - $250 - hmm HERO - Vad ska man göra här? Tack på förhand, ni får gärna kommentera alla gator som nämns samt övrig information om hur jag kan förbättra mina handhistoriker i framtiden Citera
ulaf Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Fan vad knepigt. Checkfolda går väl inte att göra? Och du kan nog inte folda mot ett omslag om du betar ut när potter är så stor. Betala av? Citera
ulaf Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Om Addemon sitter med Ax (ganska troligt eller?) så kan inte den andra ha AA. Då är det väl typ bara KK kvar om du inte tror att han synar med låga par. Citera
pisak84 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 ja du kan ju inte folda i alla fall. Raise all in är väl standard. Citera
rob72 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag får väl vara först med att hälsa dig välkommen till forumet då . Läs gärna reglerna http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 och ändra rubriken . Angående handen: Om dina reads stämmer så har iain1983 troligtvis inget set. Kan han ha A-högt färgdrag (AQs, AJs)? Då borde han iofs inte synat raise och re-raise ur position. Addemon kan egentligen ha lite vad som helst och försöker köpa potten då ett scarecard dyker upp. Ett alternativ är såklart att han har ett A vilket ju i så fall är toppen eftersom han säkert kommer att betala av om du reraisar honom all-in. Största risken är väl att han har 66 eller 33. Jag röstar för en all-in push och hoppas att iain1983 viker och att Addemon synar med Ax. /Rob Citera
Djens Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Stoppa in, med en väldigt dålig känsla i magropen Citera
vetgirig Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Topp-2 par - stoppa in degen och hoppas det håller. Citera
Jennez Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jakligt skumt att han betar halvpott har med tva spelare bakom (varav minst en ar solid som berget). Sager nog ocksa att det ar dags att stalla in. Citera
hf89fc Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 All in...du har 2 toppar, blunda och håll tumarna. Angående handhistoriken så skulle du kunna skriva såhär: NLT-SH AKo med knepigt läge på Turn Citera
cOP Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Pusha och blunda börjar kännas som en klassiker Citera
beachalban Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Bra spel på alla gator tycker jag. Gör vad du kan och pusha allin nu. Citera
Blattanfejan Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Har inget bra svar, dock har jag utvecklat starkt agg mot bigslick. Känner igen mig och hade agerat som du, dock på en lägre insatsnivå. Så vad hände då? Push och vid showdown visar tomten med J,10 ruter och med en ruter på rivern får du tugga i det sura gräset? Citera
bzkt Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Man borde få medalj när ens första inlägg på forumet är en så j-vla bra handanalys. Hade det varit lite snyggare strukturerat hade den fått betyg 10/10. Citera
Nidson Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Spontant känns det som att om man trebettar preflop och drar in toptvå på en torr bräda så foldar man inte. Att det sen är bordets tomte som är inne och rotar i potten gör inte handen mer svårspelad. Om iain1983 sitter och slöspelar KK/AA, so be it. Citera
Superstar Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Man borde få medalj när ens första inlägg på forumet är en så j-vla bra handanalys. Hade det varit lite snyggare strukturerat hade den fått betyg 10/10. Uppskattar verkligen dina ord:) pf.nu verkar ha riktigt trevliga admins! Förklara dock lite närmare på vad du menar med snyggare struktur? Citera
Superstar Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Jag är väldigt glad att jag fått så många svar som jag fått och tackar alla som svarat för svaren... oj blev väldigt många svar i en mening där:D Menmen, att ställa in degen med top-två som de flesta verkar tycka är den bästa idén är kanske inte så dum idé. Men med tanke på att jag en solid spelare bakom mig, så skulle jag uppskatta en lite mer utförlig förklaring varför jag ska gå all-in. Hur många gånger av 100 har jag den bästa handen? Citera
TJOFFE Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 För att citera Dan Glimne "IN MED KERAMIKEN" du kan väl knappast lägga dig här när du dessutom har chansen att trippla dig om den löse spelaren synar med A-x ? dessutom kan den tight ju överspela sina QQ eller JJ och tro att du ska lägga ett svagt ess!jag ser bara ett alternativ här iaf..chansen finnns alltid att han har dig men i detta läge ser jag inget annan alternativ än att betala av tyvärr... för övrigt en strålande första tråd och ett mkt intressant problem=) GJ!! Citera
Superstar Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Okej här kommer resultatet: HERO : raise - $333.21 HERO : all in iain1983 - re-raised $386.20 iain1983 - all in Addemon - called $136.20 ** Dealing the river: 2 *** SUMMARY *** Pot: $1585,61 | Rake: $3 Board: [ Kd 3d 6s Ah 2s ] HERO - bet $493.21, collected $0 net -$493.21 Shows [ Ac Kh ] (two pair, aces and kings.) bobjoe1964 - lost $2 iain1983 - bet $546.20, collected $1583.61, net $1033.41 Shows [ Kc Ks ] (three kings.) Addemon - bet $546.20, collected $0, net -$546.20 Shows [4d 8d] (high card) _Monks_ - lost $0 - R1ckard - lost $0 Citera
loka2 Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 För att ge svar på bzkt kommentar om att ändra strukturen på HH:n så kan jag personligen säga att jag gillar mer kompakta handhistorier där det är lättare att få överblick utan att behöva skrolla så mycket. Kolla gärna runt på olika trådar om hur de strukturerar upp sina. Lycka till Citera
ulaf Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Då hade han casekungarna då. Det var den enda hand som stämde. Men kan man folda för att man sätter honom på en endaste kortkombination som finns kvar? Citera
Recommended Posts