Gå till innehåll

NLT - SnG, Heads up


gocart4eva

Recommended Posts

Spelet har varit tajt ända sen det var 5 spelare kvar. Mycket blindskrig.

Höjer jag för mycket? Är det värt att syna återhöjningen?

 

***** Hand History for Game 4967302463 *****

NL Texas Holdem $22 Buy-in Trny:27489790 Level:6 Blinds(300/600) - Thursday, August 17, 14:49:22 ET 2006

Table Table 113893 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 2

Seat 10: Brajo ( $6656 )

Seat 3: HERO ( $13344 )

Trny:27489790 Level:6

Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9d Ah ]

Brajo: gg gl

HERO raises [2442].

Brajo is all-In [6056]

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mindre eller pusha preflop.

 

Som spelat är det instasyn.

 

Varför?

 

Hade FI synat en allin?

Hade FI gått allin om vi hade gjort en miniraise?

 

Detta måste vara vad vi ville få ut av denna handen, att han sen frågar om han ska syna låter ju konstigt men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen.

 

Med Push ger du inte FI nån chans att få FE mot dig något som han nu eventuellt kan tro ocg därför ställa med en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tolkar chatten rätt så har ni precis hamnat HU? I så fall kan man väl utöka Brajos HD en del och hitta synknappen ännu lättare.

 

Bland vissa spelare ser i alla fall jag en tendens att ställa med ganska marginella händer (även för HU) strax efter man hamnat HU, förmodligen av anledningen att de är "nöjda" med minst andraplatsen och gärna gamblar lite.

 

Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen.
Gör man inte antagandet att man själv är en sämre spelare än FI (postflop) med detta resonemang. Dvs att man själv inte kan spela ut FI postflop? Mitt resonemang haltar iofs med tanke på att stackarna inte är så djupa och hälften så många marker.

 

Jag håller dock med om ditt resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tolkar chatten rätt så har ni precis hamnat HU? I så fall kan man väl utöka Brajos HD en del och hitta synknappen ännu lättare.

 

Bland vissa spelare ser i alla fall jag en tendens att ställa med ganska marginella händer (även för HU) strax efter man hamnat HU, förmodligen av anledningen att de är "nöjda" med minst andraplatsen och gärna gamblar lite.

 

Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen.
Gör man inte antagandet att man själv är en sämre spelare än FI (postflop) med detta resonemang. Dvs att man själv inte kan spela ut FI postflop? Mitt resonemang haltar iofs med tanke på att stackarna inte är så djupa och hälften så många marker.

 

Jag håller dock med om ditt resonemang.

 

Synen är ju självklar när jag höjt såpass mycket preflop. Det är däför jag undrar om jag höjde för mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen.

 

Med Push ger du inte FI nån chans att få FE mot dig något som han nu eventuellt kan tro ocg därför ställa med en sämre hand.

 

Du bör spela stål/skräp/medelhänder likadant, agree? Att göra någon form av pottkommittande mellanhöjning med samtliga händer man höjer med är bara dåligt, eftersom man då bjuder in fi att komma overthetop (de flesta fattar inte att de inte har FE) med en vidare HD, varefter man är "tvungen" att syna med any two, p.g.a. oddsen.

 

Med 11xbb i (spelbara) stacken så gör jag i princip minihöjningar eller pushar, beroende på fi. 4xbb är bara helt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen.

 

Med Push ger du inte FI nån chans att få FE mot dig något som han nu eventuellt kan tro ocg därför ställa med en sämre hand.

 

Du bör spela stål/skräp/medelhänder likadant, agree? Att göra någon form av pottkommittande mellanhöjning med samtliga händer man höjer med är bara dåligt, eftersom man då bjuder in fi att komma overthetop (de flesta fattar inte att de inte har FE) med en vidare HD, varefter man är "tvungen" att syna med any two, p.g.a. oddsen.

 

Med 11xbb i (spelbara) stacken så gör jag i princip minihöjningar eller pushar, beroende på fi. 4xbb är bara helt onödigt.

 

Det är det du skriver om som jag funderat litegrann kring.. A9 off är en bra hand heads up.. Men när jag höjer mer än en miniraise preflop så blir jag ju tvungen att syna.. Med tanke på hur min Fi spelat tidigare så kände jag på mig att jag var slagen, och att fi hade Ax med x>9. Fi visade AQ, men kunde egentligen lika gärna haft ett bra pocket pair.

 

Edit: Kan tillägga att jag drog ut Fi med en 9a på floppen! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...