gocart4eva Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Spelet har varit tajt ända sen det var 5 spelare kvar. Mycket blindskrig. Höjer jag för mycket? Är det värt att syna återhöjningen? ***** Hand History for Game 4967302463 ***** NL Texas Holdem $22 Buy-in Trny:27489790 Level:6 Blinds(300/600) - Thursday, August 17, 14:49:22 ET 2006 Table Table 113893 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 2 Seat 10: Brajo ( $6656 ) Seat 3: HERO ( $13344 ) Trny:27489790 Level:6 Blinds(300/600) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 9d Ah ] Brajo: gg gl HERO raises [2442]. Brajo is all-In [6056] HERO ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Självklar syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zidane Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Hade nog tagit syn där. A är farlig i headsup, förhoppningvis är du uppe mot K-J eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Jätte- jättelätt syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 självklar syn! A-hög och alla par e guld heads up. sen har han hälften så mycket marker och vill därför dubbla upp snabbt och försöka köra över dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blaabar Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Försök alltid få in Ax allin HU i en sng Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Höj mindre eller pusha preflop. Som spelat är det instasyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Höj mindre eller pusha preflop. Som spelat är det instasyn. Varför? Hade FI synat en allin? Hade FI gått allin om vi hade gjort en miniraise? Detta måste vara vad vi ville få ut av denna handen, att han sen frågar om han ska syna låter ju konstigt men så är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen. Med Push ger du inte FI nån chans att få FE mot dig något som han nu eventuellt kan tro ocg därför ställa med en sämre hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Om jag tolkar chatten rätt så har ni precis hamnat HU? I så fall kan man väl utöka Brajos HD en del och hitta synknappen ännu lättare. Bland vissa spelare ser i alla fall jag en tendens att ställa med ganska marginella händer (även för HU) strax efter man hamnat HU, förmodligen av anledningen att de är "nöjda" med minst andraplatsen och gärna gamblar lite. Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen. Gör man inte antagandet att man själv är en sämre spelare än FI (postflop) med detta resonemang. Dvs att man själv inte kan spela ut FI postflop? Mitt resonemang haltar iofs med tanke på att stackarna inte är så djupa och hälften så många marker. Jag håller dock med om ditt resonemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gocart4eva Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Om jag tolkar chatten rätt så har ni precis hamnat HU? I så fall kan man väl utöka Brajos HD en del och hitta synknappen ännu lättare. Bland vissa spelare ser i alla fall jag en tendens att ställa med ganska marginella händer (även för HU) strax efter man hamnat HU, förmodligen av anledningen att de är "nöjda" med minst andraplatsen och gärna gamblar lite. Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen. Gör man inte antagandet att man själv är en sämre spelare än FI (postflop) med detta resonemang. Dvs att man själv inte kan spela ut FI postflop? Mitt resonemang haltar iofs med tanke på att stackarna inte är så djupa och hälften så många marker. Jag håller dock med om ditt resonemang. Synen är ju självklar när jag höjt såpass mycket preflop. Det är däför jag undrar om jag höjde för mycket.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Nej, man ska inte vika A9o heads-up med 11bb i stacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen. Med Push ger du inte FI nån chans att få FE mot dig något som han nu eventuellt kan tro ocg därför ställa med en sämre hand. Du bör spela stål/skräp/medelhänder likadant, agree? Att göra någon form av pottkommittande mellanhöjning med samtliga händer man höjer med är bara dåligt, eftersom man då bjuder in fi att komma overthetop (de flesta fattar inte att de inte har FE) med en vidare HD, varefter man är "tvungen" att syna med any two, p.g.a. oddsen. Med 11xbb i (spelbara) stacken så gör jag i princip minihöjningar eller pushar, beroende på fi. 4xbb är bara helt onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gocart4eva Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Med mindre raise ger du FI möjlighet att syna och spela ut dig efter floppen om du missar. Nu tvingar du FI göra ett val, syn blir otänkbart, varför han tvingas allin om han vill spela handen. Med Push ger du inte FI nån chans att få FE mot dig något som han nu eventuellt kan tro ocg därför ställa med en sämre hand. Du bör spela stål/skräp/medelhänder likadant, agree? Att göra någon form av pottkommittande mellanhöjning med samtliga händer man höjer med är bara dåligt, eftersom man då bjuder in fi att komma overthetop (de flesta fattar inte att de inte har FE) med en vidare HD, varefter man är "tvungen" att syna med any two, p.g.a. oddsen. Med 11xbb i (spelbara) stacken så gör jag i princip minihöjningar eller pushar, beroende på fi. 4xbb är bara helt onödigt. Det är det du skriver om som jag funderat litegrann kring.. A9 off är en bra hand heads up.. Men när jag höjer mer än en miniraise preflop så blir jag ju tvungen att syna.. Med tanke på hur min Fi spelat tidigare så kände jag på mig att jag var slagen, och att fi hade Ax med x>9. Fi visade AQ, men kunde egentligen lika gärna haft ett bra pocket pair. Edit: Kan tillägga att jag drog ut Fi med en 9a på floppen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Om du spelar mot en fi som i princip bara trycker all-in med stål när du slänger in den här raisen så kan du ställa in på en gång.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts