Bernt Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ja, hur resonerar ni? "Nej sätter helt enkelt inte folk på fyrtal" eller "klart jag lägger kåken om en riktig sten till motståndare visar stryka" Lägger in en HH här också för att få igång diskussion. Visserligen inte Leonardo da Vinci nivå på spelarna men ändå.. ** Dealing card to JkmB: , LaMeRR folded freeme9 folded per0n called - $0.20 thom51 raised - $0.40 H5N1ONME folded JkmB called - $0.40 per0n called - $0.40 ** Dealing the flop: , , JkmB bet - $0.80 per0n called - $0.80 thom51 folded ** Dealing the turn: JkmB checked per0n checked Fi är aggro, lger han chans att bluffa. ** Dealing the river: JkmB bet - $1.80 per0n raised - $6.00 JkmB called - $6.00 hm, han checkar turn för att mjölkbeta river. Tar jag synen för att han troligtvis har kåkat 10:an, K eller vad F som hellst eller ska jag fundera på att lägga? Citera
jojje2k Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Inte här iallafall.Syn Det är inte ofta man sätter fi på fyrtal iaf. Citera
jaha Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ja, hur resonerar ni? "Nej sätter helt enkelt inte folk på fyrtal" eller "klart jag lägger kåken om en riktig sten till motståndare visar stryka" Lägger in en HH här också för att få igång diskussion. Visserligen inte Leonardo da Vinci nivå på spelarna men ändå.. ** Dealing card to JkmB: , LaMeRR folded freeme9 folded per0n called - $0.20 thom51 raised - $0.40 H5N1ONME folded JkmB called - $0.40 per0n called - $0.40 ** Dealing the flop: , , JkmB bet - $0.80 per0n called - $0.80 thom51 folded ** Dealing the turn: JkmB checked per0n checked Fi är aggro, lger han chans att bluffa. ** Dealing the river: JkmB bet - $1.80 per0n raised - $6.00 JkmB called - $6.00 hm, han checkar turn för att mjölkbeta river. Tar jag synen för att han troligtvis har kåkat 10:an, K eller vad F som hellst eller ska jag fundera på att lägga? en gång har jag starkt misstänkt fyrtal, ett par andra jag misstänkt men ej såå starkt. iaf, här det främsta exemplet. men redan så mycket inne när jag "inser" det att det ej går att lägga. får JJ i en shorthanded-turnering på cutoff med 50/100 blinds och jag och fi har båda ca 2000. raisar 3bb. syn från knappen. flopp TTJ. check-check. turn 2 check-check. river T. jag bettar halvpott för att få ut något iaf. han raisar. ok han blufffar eller för han tror jag bluffar eller har han ej vågat betta Jx eller har han typ A2 eller A4 för en dålig kåk och tor jag har 2 överkort? alla "bra" kåkar(alla pockets och Jx) borde han ha betat tidigare för information. jag slår om igen. han går allin. ok ingen bluff, vilken hand slowspelar man på det dragvänliga brädet där alla kombos av klädda kort ger något drag eller par? tyckr iofs det är tveksamt att slowspela AT som han hade på en så dragvänlig bräda men det(ja Tx) är i princip enda tänkbara handen att slowspela där. så med djupare stackar kanske man kan lägga. de flesta på forumet tyckte ej det men daniel larsson och ola brandborn gjorde. Citera
jaha Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 sen räcker det ju inte att misstänka, ska man verkligen lägga överkåken får det ju vara ett exceptionellt fall som i mitt möjligtvis men oftast komer man ju ha fi slagen. människor är ju inte helt rationella precis... Citera
Joey Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Är det inte ganska troligt att fi oxå har en K? Citera
upstart Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Det är väl förövrigt endast Dan Glimne som sätter fi på fyrtal och viker högsta kåken. Har iofs sett någon vika näst högsta kåken och säga att den andre sitter med fyrtalet. Vilket även stämnde... Citera
eddiemedusa Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Är det inte ganska troligt att fi oxå har en K? Vad står fi för egentligen? Citera
Bernt Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Är det inte ganska troligt att fi oxå har en K? Vad står fi för egentligen? fiende Citera
Baloos Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Alltså när brädet ligger typ TT5KT eller liknande är det väldigt få händer som man kan representera, till skillnad från exempelvis TQK5T. Det är inte ofta man kan lägga men det händer, särskilt med många dåliga spelare i potten och som dessutom läcker information som såll, att syn är ett bättre alternativ än raise, även då du sitter på nästnöten. Viktigt i all form av poker är ju hur mycket information som finns ute. En hand kan bara vara stark relativt den information som du och fi har och inte i sig själv. Ett klassiskt exempel från Reuben&Ciaffones bok, spelet är PL 7-stöt. Du håller, (X)(X)5555(X) Fi håller, (X)(X)AAAJ(X) Du har ett pottbet kvar och är först att snacka, ska du beta eller checka? Med det sagt har jag aldrig själv lagt en toppkåk mot ett dolt fyrtal men jag har däremot kommit undan väldigt billigt vid ett flertal tillfällen där det varit uppenbart att antingen så kör han en bluff eller så är det nöten. Citera
eddiemedusa Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Är det inte ganska troligt att fi oxå har en K? Vad står fi för egentligen? fiende Men dom skriver ju Fi även på 2+2.. Citera
Barf Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Är det inte ganska troligt att fi oxå har en K? Vad står fi för egentligen? fitthuvud ... alt finkelgubbe Citera
jackbalsam Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Ett klassiskt exempel från Reuben&Ciaffones bok, spelet är PL 7-stöt. Du håller, (X)(X)5555(X) Fi håller, (X)(X)AAAJ(X) Du har ett pottbet kvar och är först att snacka, ska du beta eller checka? Exemplet är Du håller, (X)(X)5555(X) Fi håller, (X)(X)QTxx(X) eller nåt liknande där QT är i samma färg. Samma sak gäller, det är fel att betta. EDIT: Om motståndaren har AAA är det lite mer uppenbart att det är fel att betta. Citera
Birgerstam Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 "Det är väl förövrigt endast Dan Glimne som sätter fi på fyrtal och viker högsta kåken. " Men då låg det QQK på brädan. Inte QQQK. SÅ Glimne är ännu tightare Citera
Recommended Posts