syre_ Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nej, inte vad jag vet. Man lägger upp första floppen, med ett bränn-kort, sen andra floppen direkt efter, utan bränn-kort. Samma sak med turn och river, ett bränn-kort per gata. Nej så gör man inte. Man spelar först de 5 första korten som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör 5 kort en gång till med bränn-kort mellan flop-turn och turn-river. På samma sätt kan man göra om man efter floppen kommer överens om att köra turn och river två gånger. Då kör man först turn och river som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör om turn och river med ett bränn-kort mellan turn-river. Det beror på vad vi pratar om. Om man ska köra tex turn och river 2 gånger för att på så sätt dela potten i två delar så gör man som du säger. Men sen kan man tex spela omaha med 5 kort på hand och 2 floppar, det var det jag trodde frågan handlade om, och då gör man på "mitt" sätt. Citera
chlu Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 vad jag menar är att jag är lite skeptisk till gdailys påstående. gdailys påstående är dock helt riktigt Jag misstänker att det faktum att man får två chanser väger upp det faktum att man inte kan vinna hela potten om man kör 2 ggr med t ex K4 mot AA på brädan AKK. Skulle uppskatta om man fick lite vägledning i felstegen när man utrycker misstro mot gdaily. Det här att tänka själv har aldrig varit min starka sida. Går det att visa lite mer stringent? Citera
baloobas Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Finns en lång artikel om matematiken bakom det hela på poker.se. Slutsatsen är att det är exakt matematiskt lika EV-mässigt att köra flera floppar som en flopp, det enda som skiljer är variansen Lite överraskande faktiskt Orkar inte kolla poker.se men hur kan det vara oväntat? Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nej, inte vad jag vet. Man lägger upp första floppen, med ett bränn-kort, sen andra floppen direkt efter, utan bränn-kort. Samma sak med turn och river, ett bränn-kort per gata. Nej så gör man inte. Man spelar först de 5 första korten som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör 5 kort en gång till med bränn-kort mellan flop-turn och turn-river. På samma sätt kan man göra om man efter floppen kommer överens om att köra turn och river två gånger. Då kör man först turn och river som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör om turn och river med ett bränn-kort mellan turn-river. Det beror på vad vi pratar om. Om man ska köra tex turn och river 2 gånger för att på så sätt dela potten i två delar så gör man som du säger. Men sen kan man tex spela omaha med 5 kort på hand och 2 floppar, det var det jag trodde frågan handlade om, och då gör man på "mitt" sätt. Ehh de gånger jag spelat så har man fyra kort på handen i Omaha och brädet lägger man upp på samma sätt som i TH. Alla gånger jag har sett när man kör ett helt bräde (flopp, turn och river plus brännkort) så har man först kört ett bräde sedan bränt ett kort och kört ett nytt bräde. Kan inte riktigt se varför man skulle göra det annorlunda bara för att man spelar omaha. Det ends som skiljer är att man har fyra kort på handen. Men jag kan ju missförståt dig eller bara fattat allt fel. Det har ju hänt förut Citera
syre_ Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nej, inte vad jag vet. Man lägger upp första floppen, med ett bränn-kort, sen andra floppen direkt efter, utan bränn-kort. Samma sak med turn och river, ett bränn-kort per gata. Nej så gör man inte. Man spelar först de 5 första korten som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör 5 kort en gång till med bränn-kort mellan flop-turn och turn-river. På samma sätt kan man göra om man efter floppen kommer överens om att köra turn och river två gånger. Då kör man först turn och river som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör om turn och river med ett bränn-kort mellan turn-river. Det beror på vad vi pratar om. Om man ska köra tex turn och river 2 gånger för att på så sätt dela potten i två delar så gör man som du säger. Men sen kan man tex spela omaha med 5 kort på hand och 2 floppar, det var det jag trodde frågan handlade om, och då gör man på "mitt" sätt. Ehh de gånger jag spelat så har man fyra kort på handen i Omaha och brädet lägger man upp på samma sätt som i TH. Alla gånger jag har sett när man kör ett helt bräde (flopp, turn och river plus brännkort) så har man först kört ett bräde sedan bränt ett kort och kört ett nytt bräde. Kan inte riktigt se varför man skulle göra det annorlunda bara för att man spelar omaha. Det ends som skiljer är att man har fyra kort på handen. Men jag kan ju missförståt dig eller bara fattat allt fel. Det har ju hänt förut Jo, vanliga omaha kör man med 4 kort. Men sen finns det massa varianter, bla 5-korts med 2 floppar, 6-korts med 3 floppar Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Jo, vanliga omaha kör man med 4 kort. Men sen finns det massa varianter, bla 5-korts med 2 floppar, 6-korts med 3 floppar Aha så du tänker så Citera
Atra Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Det händer även att man lägger upp korten 3 gånger. Det tycker jag är bättre egentligen, för då blir det extremt sällan split. Citera
migge65 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 man måste komma överens om det oavsätt om man leder eller inte, som sagt, det är mest high sake poker som använder det alla vill inte köra det, jimmi fahra bruka alldid fråga om det fast han leder, en riktig gentleman och en av de bästa high stake spelare tycker jag Citera
syre_ Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 man måste komma överens om det oavsätt om man leder eller inte, som sagt, det är mest high sake poker som använder det alla vill inte köra det, jimmi fahra bruka alldid fråga om det fast han leder, en riktig gentleman och en av de bästa high stake spelare tycker jag Trist bara att han heter Sammy Farha då Citera
Recommended Posts