highbury90 Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Svaret finns säkert här någonstans, men hittar inte det. Om man väljer att spela en hand med två floppar. Blandas leken då om efter första floppen är upplagd? Citera
demimonde Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Det enda jag har sett med två floppar och 4:e och 5:e gatan är ifrån High stake poker och där blandade de inte om leken utan efter första så brände dem ett kort och la upp för flopp nummer 2 osv. Citera
syre_ Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nej, inte vad jag vet. Man lägger upp första floppen, med ett bränn-kort, sen andra floppen direkt efter, utan bränn-kort. Samma sak med turn och river, ett bränn-kort per gata. Citera
Ledrash Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Varför spelar man två floppar? *fundera* Citera
sulla Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Inte bråka nu... Nej, man blandar inte leken Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nej, inte vad jag vet. Man lägger upp första floppen, med ett bränn-kort, sen andra floppen direkt efter, utan bränn-kort. Samma sak med turn och river, ett bränn-kort per gata. Nej så gör man inte. Man spelar först de 5 första korten som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör 5 kort en gång till med bränn-kort mellan flop-turn och turn-river. På samma sätt kan man göra om man efter floppen kommer överens om att köra turn och river två gånger. Då kör man först turn och river som vanligt. Sen bränner man ett kort och kör om turn och river med ett bränn-kort mellan turn-river. Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Varför spelar man två floppar?*fundera* Man spelar inte två floppar utan man kör alla 5 korten två gånger. Brukar callas running it twice. Har man redan kört floppen kör man turn och river två gånger. Har aldrig sätt att man kör rivern två gånger men det skulle man kunna göra. Citera
Ledrash Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Varför spelar man två floppar?*fundera* Man spelar inte två floppar utan man kör alla 5 korten två gånger. Brukar callas running it twice. Har man redan kört floppen kör man turn och river två gånger. Har aldrig sätt att man kör rivern två gånger men det skulle man kunna göra. Men av vilken anledning gör man detta? Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men av vilken anledning gör man detta? För att minska variansen i cash games och det är mest på high stake man använder det. Citera
Ledrash Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men av vilken anledning gör man detta? För att minska variansen i cash games och det är mest på high stake man använder det. Ok, hur bestäms det osv? Citera
cDk Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 det som leder just nu i handen bestämmer det Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men av vilken anledning gör man detta? För att minska variansen i cash games och det är mest på high stake man använder det. Ok, hur bestäms det osv? Alla som är kvar i potten måste gå med på det och sen kör man Citera
Ledrash Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hm, märkligt. Om jag ledde skulle jag inte vilja att man körde två gånger vilken bräda bestämmer då ifall det finns två? Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 det som leder just nu i handen bestämmer det Ehhh? Alla som är med i potten måste vara med på det. Citera
upstart Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Är det inte vanligast att man kör turn, river två gånger när det är all-in situatíoner? Daniel Negreanu pratade om det i sin videoblogg har jag för mig. Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hm, märkligt. Om jag ledde skulle jag inte vilja att man körde två gånger vilken bräda bestämmer då ifall det finns två? Man bestämmer det innan man kör två bräden. Leder du så kan det ändå vara intressant att dra den två gånger pga av variansen Citera
cheunce Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Är det inte vanligast att man kör turn, river två gånger när det är all-in situatíoner?Daniel Negranu pratade om det i sin videoblogg har jag för mig. Jo det är vanligast efter floppen. Men är man all in pf så kan man även köra två hela bräden. Citera
cDk Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 " vilken bräda bestämmer då ifall det finns två?" om spelare A står som vinnare på den första och spelare B på den andra så splittar de potten. Citera
Ledrash Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Skojigt värre Då hänger jag med Citera
gdaily Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Finns en lång artikel om matematiken bakom det hela på poker.se. Slutsatsen är att det är exakt matematiskt lika EV-mässigt att köra flera floppar som en flopp, det enda som skiljer är variansen Lite överraskande faktiskt Citera
chlu Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Finns en lång artikel om matematiken bakom det hela på poker.se. Slutsatsen är att det är exakt matematiskt lika EV-mässigt att köra flera floppar som en flopp, det enda som skiljer är variansen Lite överraskande faktiskt Eftersom gdaily inte var så snäll och länka till artikeln så göra jag det Jag ser inte hur den artikeln är relevant. Borde inte en artikel på ämnet disskutera om ett drag minskar sina chanser att vinna två gånger om den har vunnit en. Det finns ju ingen som lägger tillbaka kort i leken. Eller har jag missförstått som vanligt? Edit: cheunce har tagit bort sin länk och jag så jag vet inte hur jag ska ändra min post nu. Men vad jag menar är att jag är lite skeptisk till gdailys påstående. Citera
myntet Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hm, märkligt. Om jag ledde skulle jag inte vilja att man körde två gånger vilken bräda bestämmer då ifall det finns två? Potten splittas om man vinner en var... Citera
cDk Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 vad jag menar är att jag är lite skeptisk till gdailys påstående. gdailys påstående är dock helt riktigt Citera
Recommended Posts