Verdi Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Postad 6 April , 2007 Jag känner igen ALLA era nick. Jaja, kanske därför som det gick sämre igår. Utklassad. Jag sticker nog långt från iPoker ett tag efter det här. Nåja, är väl upp runt $2k på Expekt fortfarande men det var ju trevligare innan igår. Ber om ursäkt om jag tappade humöret lite igår. Jag brukar vara lite grinig i chatten i största allmänhet och igår var jag väl inte bättre direkt om man säger så. Jag lider av nåt slags storhetsvansinne och tål inte att förlora. Citera
back Postad 6 April , 2007 Rapport Postad 6 April , 2007 Har du snott Nicket? Eller är det du som heter det på andra siter med? Jag trodde det var ongame´s CarlDenStore. Varför fattar jag inte nu, eftersom han heter Carl. Heter det på en del andra också... Tror faktiskt det är någon som "snott" det av mig. Har bl.a sett en som heter det på Party vilket inte är jag. Eller så kanske det är en slump att vi heter samma, vad vet jag. Har vi spelat mot varandra eller? Citera
Opteron Postad 6 April , 2007 Rapport Postad 6 April , 2007 justja, den där cphanden... GAME #520408055: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-05 23:51:02 Table "TURBO" Montpelier� Seat 1: Need60kFast ($178.00 in chips) DEALER Seat 3: ImNotSoGood ($217.55 in chips) Seat 5: Jessan72 ($243.30 in chips) Seat 6: PojkenMedTur ($325.35 in chips) Seat 8: JJ55 ($194.60 in chips) Seat 10: Theelch84 ($204.00 in chips) ImNotSoGood: Post SB $1.00 Jessan72: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Need60kFast Dealt to PojkenMedTur PojkenMedTur: Raise $8.00 JJ55: Fold Theelch84: Fold Need60kFast: Raise $28.00 ImNotSoGood: Fold Jessan72: Fold PojkenMedTur: Call $20.00 *** FLOP *** 2 of Hearts10 of Spades2 of Clubs PojkenMedTur: Check Need60kFast: Bet $45.00 PojkenMedTur: Call $45.00 *** TURN *** PojkenMedTur: Check Need60kFast: Bet $105.00 PojkenMedTur: Call $105.00 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $356.00 Rake $3.00 Need60kFast: wins $356.00 Vet inte hur jag kunde calla preflop ur pos? Verkligen riktigt cp.. Citera
back Postad 6 April , 2007 Rapport Postad 6 April , 2007 Jag känner igen ALLA era nick. Jaja, kanske därför som det gick sämre igår. Utklassad. Jag sticker nog långt från iPoker ett tag efter det här. Nåja, är väl upp runt $2k på Expekt fortfarande men det var ju trevligare innan igår. Ber om ursäkt om jag tappade humöret lite igår. Jag brukar vara lite grinig i chatten i största allmänhet och igår var jag väl inte bättre direkt om man säger så. Jag lider av nåt slags storhetsvansinne och tål inte att förlora. Tror jag försökte skriva till dig i chatten 3 gånger utan resultat "Tjena Verdi", "Läget verdi?" osv. Aldrig fick jag något svar Jag gav upp efter 3:e försöket. Citera
Verdi Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Postad 6 April , 2007 Dig har man ju mött!känner du igen ACE2NOLOSE? Du ligger iaf back 562 på 830 händer hos mig Hade den här mellan oss: Dealt to ImNotSoGood [CA C5] Dealt to ACE2nOLosE [s5 S10] ImNotSoGood: Call $2.00 Alexise: Fold ACE2nOLosE: Call $1.00 morefeelsless: Check *** FLOP *** [s4 C3 D6] ACE2nOLosE: Bet $4.00 morefeelsless: Call $4.00 ImNotSoGood: Call $4.00 *** TURN *** [s6] ACE2nOLosE: Bet $12.00 morefeelsless: Fold ImNotSoGood: Call $12.00 *** RIVER *** [s2] ACE2nOLosE: Bet $20.00 ImNotSoGood: Call $20.00 *** SUMMARY *** Total pot $80.00 Rake $2.00 ACE2nOLosE: wins $80.00 Du satte runner runner färgen när jag satte stegen? Jojo, känns typiskt mig just nu. Hade en fin hand igår när det var som värst och jag var back $2.3k och precis startade igen efter en liten paus. Jag har KJo och FI har AJs i spader. Floppen kommer T98 med två spader. Turn kommer 7 och jag raisar all in och han synar. River en tredje spader. Svårt att komma ifrån... Citera
Verdi Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Postad 6 April , 2007 Seat 1: Need60kFast ($178.00 in chips) DEALER Seat 3: ImNotSoGood ($217.55 in chips) Seat 5: Jessan72 ($243.30 in chips) Seat 6: PojkenMedTur ($325.35 in chips) Seat 8: JJ55 ($194.60 in chips) Seat 10: Theelch84 ($204.00 in chips) Minst 4 st från pokerforum på samma bord alltså... Citera
Verdi Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Postad 6 April , 2007 Tror jag försökte skriva till dig i chatten 3 gånger utan resultat "Tjena Verdi", "Läget verdi?" osv. Aldrig fick jag något svar Jag gav upp efter 3:e försöket. Jag har börjat spela 6 bord och då hinns inte alltid chatten med. Ganska liten chattruta på iPoker också va? Dessutom var jag väl inte direkt på humör om man säger så. Ville be hela världen dra åt h-vete där ett tag. Citera
Luap Postad 6 April , 2007 Rapport Postad 6 April , 2007 Har du snott Nicket? Eller är det du som heter det på andra siter med? Jag trodde det var ongame´s CarlDenStore. Varför fattar jag inte nu, eftersom han heter Carl. Haha, det är faktiskt en tribute till honom. Jag, han och markoolio bodde i samma stuga under epc, så vi blev rätt bra polare. Det var lite ett internt skämt att jag skulle få uberriggen med mig om jag nickade det där. Och nej, det fungerade inte. Citera
baloobas Postad 6 April , 2007 Rapport Postad 6 April , 2007 Heter det på en del andra också... Tror faktiskt det är någon som "snott" det av mig. Har bl.a sett en som heter det på Party vilket inte är jag. Eller så kanske det är en slump att vi heter samma, vad vet jag. Har vi spelat mot varandra eller? Det var Party jag tänkte på. Har sett nån som heter det där. Roligt nick iaf. Citera
Verdi Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Postad 6 April , 2007 Apropå nick på villovägar. ImNotSoGood verkar vara en halvhyfsad MTT-spelare på Stars också. Jag googlar på mina egna nicknames ibland. Roligt att hitta sina händer på forum osv. Men så googlade jag "ImNotSoGood" och fick fram en massa som jag inte kände igen... På Sharkscope har han en vinst på över $13k iaf. Blir han riktigt bra kanske han vill slanta för ett iPoker konto med sitt nickname? Citera
Verdi Postad 8 April , 2007 Författare Rapport Postad 8 April , 2007 Nu är jag klar med Expekt. +$1,898 på spelet. För dåligt. Två dundertiltar på totalt $4k sabbade det. Igår när jag skulle spela klart de sista 5k FPP så spelade jag hemma hos mor & far och på deras skärm blir det överlapp även i höjdled. En hand hade jag JJ och höjde pre. Fick två syn. Floppen kom AJx. Jag CB:ade och nån höjde. Jag lyckas klicka PRECIS på foldknappen när jag skulle byta fokus till det bordet. Dock byttes fokus automatiskt några hundradelar innan jag klickade så jag lyckade med en riktigt fin fold. Handen efter lyckades jag CB:a $153 istället för $15 som var tänkt också med TT på floppen AJx. En kille stekfoldade. Tur var väl det. Var inte på humör. Jag var $450 upp när det hände. Slutade sen $50 upp kanske. Åkte på en del skit som vanligt på Expekt. All in med AK vs AQ PREFLOP i $270 potten. Givetvis drar han ut. Sen KK på floppen T22 med 2 ruter. Nån galning synade preflophöjningen med Q2s. Jag misstog hans spel för färgdraget... Är otroligt skönt att vara klar med cashbacken iaf. Tog den på mindre än 2 veckor. Blev väl uppåt 18,000 händer till slut. Nu ska jag ta det lite lugnare och bara spela när jag har lust. Kanske testa lite MTTs för en gångs skull... Citera
heimdall87 Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Känner igen misclicken vid överlappning. Häromdan på expekt dök det upp ett bord mitt framför ett annat bord precis när jag klickade och det var solklart att jag precis synat $378 med Q8o preflop. Jag har numera dålig statistik på den handen. Ditt pluss är inte så illa pinkat. Jag gick på tilt igår och brände större delen av mitt. Nu ligger jag på 2BB/100 över 100k händer denna månaden och det känns som man slitit för kaffepengar Men det blir väl nån slant I fpp rejset som man kan köpa tröstgodis för. Citera
Rooney Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Hej verdi. Jeppann här. Ville bara lägga in en notis om hur det går för mig nu när jag inte skriver dagbok här längre. Dippade 2500 på expektbonusen och ytterligare torskat 3000$ efter det nu på tre dagar, varav 800$ nu på 1k händer när jag satte mig för att soft-lira lite. Underbart. Kanske inte så stabil after all? Citera
benknackan Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Hej verdi. Jeppann här. Ville bara lägga in en notis om hur det går för mig nu när jag inte skriver dagbok här längre. Dippade 2500 på expektbonusen och ytterligare torskat 3000$ efter det nu på tre dagar, varav 800$ nu på 1k händer när jag satte mig för att soft-lira lite. Underbart. Kanske inte så stabil after all? aw lol förklarar det bittra tempramentet i min db haha sry att det går dåligt för dig, det vänder. Citera
Verdi Postad 8 April , 2007 Författare Rapport Postad 8 April , 2007 Det låter ju helt otroligt Jeppann. Trodde jag inte om dig. Jag är besviken. Men vad fan hände? Bannad? Själv har jag bara slaskat runt lite och njutit av friheten efter Expekt-bonusen. Kört lite HU NLT50 bara för lattja lite. Det blir dock faktiskt större pengar än vad man räknat med. Torskade en $200-pott mot en total donk. Så han hade $200+ och jag hade $50. Självklart jobbade jag igen och nollade fanskapet. Sen plockade jag några andra också. En hann sticka innan... Totalt plussade jag drygt fyra inköp. Jag är ganska vass på HU ändå tror jag. Citera
Memory Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Känner igen misclicken vid överlappning. Häromdan på expekt dök det upp ett bord mitt framför ett annat bord precis när jag klickade och det var solklart att jag precis synat $378 med Q8o preflop. Jag har numera dålig statistik på den handen. Förstår inte era problem med missklicken när man kör överlapp, borden hoppar ju inte upp föränn man har klickat, eller menar ni att ni klickar innan det är er tur? Själv körde jag 16st bord(inte miniview) på min 17" skärm under slutspurten, blev 2 lr 3 autofold men inget missklick. btw. Grattis till bonusen! Citera
Rooney Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Nä jag stängde av mig själv av olika anledningar jag inte är redo att ta upp ännu, men det kommer. Promise. Nu blir det iaf pokerbreak ett tag. Citera
heimdall87 Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Förstår inte era problem med missklicken när man kör överlapp, borden hoppar ju inte upp föränn man har klickat, eller menar ni att ni klickar innan det är er tur?Själv körde jag 16st bord(inte miniview) på min 17" skärm under slutspurten, blev 2 lr 3 autofold men inget missklick. btw. Grattis till bonusen! Va nu hänger jag inte med. Menar du att dina bord inte är popups? i min mjukvara ploppar dom upp automatiskt när det är min tur. Citera
Memory Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Va nu hänger jag inte med. Menar du att dina bord inte är popups? i min mjukvara ploppar dom upp automatiskt när det är min tur. Jo visst är de "popups", men de hoppar ju upp i turordning, så det hoppar ju inte upp några nya bord föränn man har klickat på det som det är minst tid kvar på. Därav kan man ju nästan inte missklicka. Kanske uttrycker jag mig klumpigt, hoppas du förstår vad jag menar... Citera
heimdall87 Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Jo visst är de "popups", men de hoppar ju upp i turordning, så det hoppar ju inte upp några nya bord föränn man har klickat på det som det är minst tid kvar på. Därav kan man ju nästan inte missklicka. Kanske uttrycker jag mig klumpigt, hoppas du förstår vad jag menar... Har jag aldrig tänkt på. Som jag upplevt det ploppar borden upp i tid och otid och resulterar i äckliga minraisar som man senare förlorar hela stacken på när man försöker tiltbluffa. Citera
Verdi Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 $5k klonken till mig då trots allt. Sjukt skönt. Har suttit som på nålar på jobbet idag. Det är nästan två månadslöner netto för min del. Får väl ut strax under 20k SEK efter skatt normalt... Unnar mig just nu ett par dagars välbehövlig vila. Känner mig fri som fågeln just nu. Den här cashback-grejen har legat som en skugga över hela min tillvaro ett par veckor nu. Jag trodde inte att de skulle dra tillbaka den men insåg samtidigt att risken fanns och att det var bättre att bli klar igår än imorgon. Min maratonsession på 5,800 händer i torsdags blev alltså guld värd trots tappet på $1,600. Hade jag inte tagit de händerna då hade jag aldrig spelat klart i lördags osv osv... Jag kommer att ta ut 60k SEK nu också. Tycker att det känns säkrare att inte ha så mycket tillgängligt ute i pokervärlden. Så länge jag bara spelar NL200 kommer jag att hålla min onlinerulle under $15k iaf. Rulle efter uttag: $10,250 (uttag senaste halvåret: ~$35k) Citera
Arne123 Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 När skickade du mail om att du var klar med bonusen? Jag skickade mail den 6 april kl 20:00 men ännu ingen bonus . Skönt för dig iaf Citera
Verdi Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 När skickade du mail om att du var klar med bonusen? Jag skickade mail den 6 april kl 20:00 men ännu ingen bonus . Skönt för dig iaf Jag skickade i lördags (7 april?), sent på kvällen. Sen skickade jag ett till mail igår kväll. Vet inte om det hjälpte eller om det var det första mailet som tog. Jag föreslår att du slänger iväg ett mail till. Det värsta som kan hända är väl att du får två bonusar utbetalda... Citera
Arne123 Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Jag skickade i lördags (7 april?), sent på kvällen. Sen skickade jag ett till mail igår kväll. Vet inte om det hjälpte eller om det var det första mailet som tog. Jag föreslår att du slänger iväg ett mail till. Det värsta som kan hända är väl att du får två bonusar utbetalda... Jag skickade ett mail igår men fick ett roligt automail där dom sa att dom gör så gott dom kan Citera
Verdi Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Postad 12 April , 2007 Eftersom jag är en halvmupp så donerar jag $90 till MTT-donkarna världen över. Jupps, jag spelar 4 st turneringar. 3 st med inköp på $20 och en med inköp på $30. Wish me luck, I'm certainly going to need it. Citera
Recommended Posts