Gå till innehåll

NLT - SH, TPTK får mothugg


downtown

Recommended Posts

Har nästan aldrig spelat mot villain därav inga reads, hans stats av det lilla jag sett säger att han är TAG och vinnande spelare.

 

Seat 1: -

Seat 2: -

Seat 3: -

Seat 4: Hero (£1698.50 in chips)

Seat 5: Villain (£3573 in chips)

Seat 6: -

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [Ad Qs]

-: folds

Hero: raises to £80

Villain: calls £80

-: folds

Villain2: calls £70

-: folds

 

----- FLOP ----- [3d Qc 3h]

 

Villain2: checks

Hero: bets £200

Villain: raises to £400

Villain2: folds

Hero: ??

 

Inget att klaga på med den flopen, blir miniraisead.. Vilken möjlig HD kan vi sätta Villain på? Hur bör handen spelas vidare ur pos som vi är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK,AQ,PP,QKs,QJs känns väl som troliga händer här.

 

Är ju faktiskt väldigt få händer som har dig slagen, AA,KK,QQ verkar vara de enda troliga. 33 känns föga troligt, han hade antagligen slowspelat.

 

Med read kanske du kunnat sätta honom på 34s eller liknande.

 

Men trots allt svårt läge, antingen vill han känna av, eller så vill han ha in mer deg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23,34s, A3s är väl möjliga komb att spela så här med en miniraise på floppen och sedan ett till bet som en AA/KK/AQ betalar av. Ev AA/KK kan han väl tänka lika dant med. Men jag tror nog att det är vanligare att fi synar med en trips. Dessutom är det väl tveksamt att syna pre med dessa händer.

Möjligt är väl också en damträff som han vill se vart han står med till en billig kostnad och samtidigt inte låta överkort komma gratis. Han kan ex vis ha QJ, KQ. Sedan ska han ju vara tom ibland också.

Så det blir syn till att börja med.

Edit: Hade nog comittat mig i det här läget oftast. Först syn sedan check på turn och sedan bet på river då jag tror att det i den sekvensen är flera Qx och pp som synar än 3or AA/KK finns kvar ute. Synar en all in på turn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte troligt att han har någon hand som har dig slagen här. Med AA-KK "borde" han ha slagit om preflop, och med QQ skulle han nog inte nöja sig med att du lägger din AK,PP på floppen.

 

Som andra har sagt tror jag han har ett PP under JJ eller KQ/QJ/AQ.

 

Du har stort övertag om vi går efter de händerna, så då gillar jag att bara syna floppen och checka turnen för att låta han beta bort lite kosing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant här är att ett omslag från din sida gör dig i stort sett potcomittad. Frågan är också vilka sämre händer du får syn av och du är inte direkt rädd för ngt kort (möjligtvis en K eller J). Jag hade oftast bara synat för att sedan omvärdera turn.

 

Jag var inne på exakt samma sak och att hamna potcommitad där man i stort inte får syn av några sämre händer mot en vad det verkar duktig TAG spelare är ingen höjdare. Frågan är väl om man kan slå om som vissa förespråkat, någon summa som inte gör en commitad men ändå låter honom komma undan.

 

sulla: Tror också att han förmodligen slowspelat AA,KK,QQ och 3 men eftersom flopen är helt ofarlig och hans pos men det kan ju vara ett sätt att få in mer pengar i poten.

 

Leconte: Det är inte så säkert att han "borde" ha slagit om preflop, på dessa nivåer spelar man inte abc alla gånger utan försöker trixa upp spelet och inte bli för lättläst genom att slowspela monster då och då.

 

Jag valde att syna och omvärdera turn som många förespråkat.

Vad händer nu, fortsätter han på bluffen eller försöker han få in mer pengar?

 

Hero: calls £200

 

----- TURN ----- [3d Qc 3h][Jc]

 

Hero: checks

Villain: bets £450

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som lägre pps är lika aktuellt... och det var ju en av de grupper av händer som du slog. tveksamt om han betar ut med en dam tycker jag då han ju betar för att få dig att kasta handen eller få mer värde i hans hand, med en dam skulle han ju sumpa värdet lite genom att beta då han oftst bara får syn av en starkare hand eller läggning av händer som han slår... Kanske är passiv men tycker att det luktar överpar eller kanske kanske 34s eller kanske kanske en bluff(?) hur som helst känns lägre pp och Q mycket mindre troliga nu och det var ju de händerna man hoppades på att han skulle ha på flop, så nu är väl det du slår en bluff farligt att gissa på med rivern kvar.

 

PS. är ju inte omöjligt att han har ett lägre pp och tror att du kan släppa en sådan hand du har. En av de händerna han borde sätta dig på är väl typ AQ... aja trasslar snart in mig

 

kanske call och sedan check-fold beroende på vad som händer... jobbigt läge iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...