Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

All-in med K2. Varför finns aldrig sådanna spelare där jag spelar? Eller rättare sagt: Hur kommer det sig att när jag väl hittar en sådan spelare, att ngn annan hinner före mig att ta hans pengar.

Fiskarna är riggade!! =)

 

Jag var allin med A7o mot AA för någon vecka sedan (preflop förstås...). Drog naturligtvis ut med min 7-höga stege...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNÄLLA, SNÄLLA KLABBE kan du inte fortsätta lägga upp gamla klassiska musikstycken du hittat på youtube??

 

Hehe, jo då, det lär jag nog göra igen. Det blir allt som oftast efter att jag har tagit några järn och inte drar mig för att avslöja min mossiga musiksmak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaken igen och dras med mitt vanliga problem. Jag vill lira, men eftersom det gick hyfsat i går så vill jag inte riskera att förlora nu och drar mig för att öppna några bord. Jag är förresten sjukt nöjd med mitt spel under gårdagen. Om jag bara kunde lira så hela tiden och låta bli att göra en massa dumsyner så skulle jag kunna dra in hyfsat med stålar.

 

En sak som stör mig är att "session browsern" i klienten kukar ur hela tiden. Enligt den plussade jag $2000 och spelade 2k händer i går. Ingen av siffrorna är ens i närheten och så är det hela tiden. Varför ha statistik inbyggt i klienten när den aldrig är rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party är ju bara för gulliga. Okej, de har torskat pengar på att ha alltför generösa bonusar tidigare, men nu har de gått "en aning" för långt åt andra hållet. Fick ett bonuserbjudande - max $100 med 8x PartyPoints som krav. Men snälla, hur kul är det att vara tvungen att lira 3,2k rejkade händer på NL100 för att få $100? Pfff...

 

Jag körde en kort session hos Eurosubborna och nu är vi tillbaka på all-time-high igen. Drygt 192k. Plus en tusing i juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön och väldigt viktig hand. Fi hade precis (tre minuter tidigare) tagit $160 av mig efter att ha två-outat mig på rivern. Jag kan tänka mig att han blev ruskigt glad när riverkortet kom, men sen fastnade nog skrattet i halsen. Fan vad skönt att jag hann reloada innan handen. Annars hade jag nog kört handen genom skärmen ända upp till armbågen.

 

Table: $2-$2 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($85,75 in chips)

Seat 1: Hero ($230,45 in chips)

Seat 2: Fi2 ($34,85 in chips)

Seat 7: Fi3 ($167,35 in chips)

Seat 8: Fi4 ($86,35 in chips) (on the button)

Seat 9: Fi5 ($352 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi5 : Post Blind ($1)

Fi1 : Post Blind ($2)

Dealt to Hero: 5c

Dealt to Hero: 5h

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($2)

Fi2 : Call ($2)

Fi3 : Fold

Fi4 : Call ($2)

Fi5 : Call ($1)

Fi1 : Check

*** Flop *** : 9d 5s 9h

Fi5 : Check

Fi1 : Check

Hero : Bet ($8)

Fi2 : Fold

Fi4 : Fold

Fi5 : Call ($8)

Fi1 : Fold

*** Turn *** : [ 9d 5s 9h ] 5d

Fi5 : Check

Hero : Bet ($33)

Fi5 : Raise ($66)

Hero : Raise ($100)

Fi5 : Raise ($276)

Fi5 : All In ($342)

Hero : Call ($87,45)

Hero : All In ($220,45)

*** River *** : [ 9d 5s 9h 5d ] Ah

Dealt to Hero: 5c

Dealt to Hero: 5h

Dealt to Fi5: 9c

Dealt to Fi5: As

Fi5 : Show Cards

Hero : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $585,45 | Rake: $3

Board: [ 9d 5s 9h 5d Ah ]

Fi1 lost $2

Hero bet $230,45, collected $463,90, net $233,45 Shows [ 5c 5h ] (four fives)

Fi2 lost $2

Fi3 lost $0

Fi4 lost $2

Fi5 bet $352, collected $121,55, net -$230,45 Shows [ 9c As ] (a full house, nines full of Aces)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där avslutar vi dagens långa grind. Det blev nästan 400 händer i dag. Jag vet inte riktigt vad som är fel med mig. När jag började lira poker kunde jag sitta och lira 15-16 timmar i sträck. Nu är det som att dra ut tänder varenda gång jag öppnar ett bord. Nåja, plus $330 för dagen är ändå helt okej. Tre bord NL100 och ett bord NL200 har blivit standardupplägget på Ongame.

 

Eurobet: $1550

Över 194k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några vidriga utdragningar och mysiga setups var allt som krävdes för att få mig i maskin. Back $200 och eftersom riggen är påslagen igen så blev jag tvungen att casha ut. Man skulle ju kunna tro att de skulle lära sig efter den 527:e gången, men troll har tydligen extremt dåligt minne.

 

193k sammanlagt - PAUS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som är väldigt enerverande är att man bara får vara riggfri i något tusental händer när man har satt in pengar efter en paus. Jag tror att det kan vara därför som jag drar mig för att spela och bara kör några händer här och där. Jag har faktiskt börjat fundera på att avveckla mitt spelande på nätet, och det är något som jag verkligen funderar på även när jag inte är arg. Jag vet faktiskt inte om det är värt besväret. Visst är det kul att plocka hem lite extrastålar, men tyvärr måste man även försörja brottslingar och dra på sig psykiska besvär. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Du fortsätter skriva ändå, va?

 

 

:mrgreen: Jag lär nog inte lägga ned spelet helt och hållet, men jag har trappat ned en aning på sistone - åtminstone när det gäller antalet händer som jag lirar. Eftersom jag har gått upp i nivå har jag kunnat dra in hyfsat med kulor, men det känns som att det finns en viss risk att det kan gå överstyr om jag skulle åka på en downswing och jag är inte beredd att riskera några större summor. Det jag skrev om att lägga ned var nog mest ett sätt att påminna mig själv om att inte ta alltför stora risker eller låta pokern ta över mitt liv för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, det tog 200 händer, men nu har vi arbetat oss upp till $300. Skönt. Jag började med att lira NL100 med mina $77 och eftersom man var kortkall åkte jag ned till $41 efter några varv. Då satte jag mig på ett NL400-bord och tryckte in degen direkt när jag fick BB – med 63s. Syn av K3o från SB och efter en sexa på rivern var vi uppe på cirka $80. Tillbaka till NL100 och så kämpade vi oss upp till $300.

 

Detta var dagens roligaste hand. Fråga mig inte hur killen tänkte.

 

Table: $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($53,70 in chips)

Seat 2: Fi2 ($95,15 in chips)

Seat 3: Fi3 ($114,85 in chips)

Seat 4: Fi4 ($125,95 in chips) (on the button)

Seat 6: Fi5 ($116,10 in chips)

Seat 7: Hero ($73,80 in chips)

Seat 9: Fi6 ($94,10 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi5 : Post Blind ($0,50)

Hero : Post Blind ($1)

Dealt to Hero: 2s

Dealt to Hero: 4s

*** Pre-Flop *** :

Fi6 : Fold

Fi1 : Fold

Fi2 : Call ($1)

Fi3 : Fold

Fi4 : Fold

Fi5 : Fold

Hero : Check

*** Flop *** : 3d 3s 5s

Hero : Bet ($2,50)

Fi2 : Raise ($5)

Hero : Call ($2,50)

*** Turn *** : [ 3d 3s 5s ] 6s

Hero : Check

Fi2 : Bet ($12)

Hero : Raise ($24)

Fi2 : Raise ($77,15)

Fi2 : All In ($89,15)

Hero : Call ($43,80)

Hero : All In ($67,80)

*** River *** : [ 3d 3s 5s 6s ] 10c

Dealt to Fi2: 8c

Dealt to Fi2: 10h

Dealt to Hero: 2s

Dealt to Hero: 4s

Fi2 : Show Cards

Hero : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $166,45 | Rake: $3

Board: [ 3d 3s 5s 6s 10c ]

Fi1 lost $0

Fi2 bet $95,15, collected $21,35, net -$73,80 Shows [ 8c 10h ] (two pairs, tens and threes)

Fi3 lost $0

Fi4 lost $0

Fi5 lost $0,50

Hero bet $73,80, collected $145,10, net $71,30 Shows [ 2s 4s ] (a straight flush, sixes high)

Fi6 lost $0

 

 

Eurobet: $304

Över 195k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis fått en officiell varning för personangrepp - från Baresi. Jag vet att fotboll i Italien har lite säregna regler, men nu har det tydligen gått så långt att man kan muta domaren och låta spelare utdela gula och röda kort. Nej, tacka vet jag hockey.

 

Baresi, du vet ju att jag bara är avundsjuk på killen med tomteblossen och sitter här i min grotta och trånar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: NLT

Antal Spelare: 316

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: Freeroll

Placering: 3

Pris: $11,50

Site: Prima

 

Rivrad i en pott som hade tagit mig till heads-up med gigantisk chiplead. Men det är ju Prima. :evil: Vann även 2x$0,20 i två freerolls i går, så nu har vi drygt ett inköp till NL10 hos Unibet. Vi får se hur fort jag kan gula igen.

 

Jag har även spelat nästan 50 händer hos Eurobet nu på morgonen. Plus ett halvt inköp på NL100 där.

 

Säkrat: 193k

Eurobet: $351

Unibet: $11,90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi körde 50 händer till. Folk spelar verkligen som om de har grus i hjärnan.

 

Table: $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($100 in chips)

Seat 1: Hero ($100,30 in chips)

Seat 2: Fi2 ($208,95 in chips)

Seat 6: Fi3 ($100 in chips)

Seat 8: .Fi4 ($262,55 in chips) (on the button)

Seat 9: Fi5 ($81,20 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi5 : Post Blind ($0,50)

Fi1 : Post Blind ($1)

Dealt to Hero: As

Dealt to Hero: Jd

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($1)

Fi2 : Fold

Fi3 : Fold

.Fi4 : Fold

Fi5 : Fold

Fi1 : Check

*** Flop *** : Js 6h Ad

Fi1 : Check

Hero : Bet ($2,50)

Fi1 : Raise ($5)

Hero : Raise ($10)

Fi1 : Call ($7,50)

*** Turn *** : [ Js 6h Ad ] 9h

Fi1 : Check

Hero : Bet ($25)

Fi1 : Raise ($86,50)

Fi1 : All In ($86,50)

Hero : Call ($61,50)

*** River *** : [ Js 6h Ad 9h ] 3d

Dealt to Fi1: Ah

Dealt to Fi1: 5s

Dealt to Hero: As

Dealt to Hero: Jd

Dealt to Hero: As

Dealt to Hero: Jd

Fi1 : Show Cards

Hero : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $197,50 | Rake: $3

Board: [ Js 6h Ad 9h 3d ]

Fi1 lost $100 Shows [ Ah 5s ] (a pair of Aces)

Hero bet $100, collected $197,50, net $97,50 Shows [ As Jd ] (two pairs, Aces and Jacks)

Fi2 lost $0

Fi3 lost $0

.Fi4 lost $0

Fi5 lost $0,50

 

Plus knappt $400 på cirka 300 händer sammanlagt i går och i dag. Alltid trevligt.

 

Eurobet: $458

Unibet: $11,90

Över 196k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om mina standardsessioner landar på runt 50 händer varje gång för tillfället. Det blev 58 händer nu. Hyfsade kort, men väldigt dåligt med action. Jag kanske kör lite mer i eftermiddag.

 

Säkrat: 193k

Eurobet: $499

Unibet: $12 (vann $0,10 i en freeroll i går, men orkade inte posta resultatet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra session blev lite längre - hela 72 händer kom vi upp den här gången. Nu var jag dock rätt kortkall och fi hade fina klonkskills så det kändes inte lönt att lira vidare. Som "tur" är har jag gått in i nitmode och låter bli att donka bort pengar. Mini-mini-plus blev det.

 

Säkrat: 193k

Eurobet: $511

Unibet: $12

 

Jag har typ $550 kvar till mitt månadsmål (att nå 200k), men nu gäller det att skynda långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där slogs riggen på igen. Ongame-trollet är ju alldeles för sött. Han är som en liten efterbliven pojke som tror att han står där helt osynlig bakom gardinen när han i själva verket syns helt tydligt. Och vad händer med efterblivna små pojkar? Jo, de avlivas eftersom de inte är till någon nytta. Jag var uppe på $570, men så började set-upsen och utdragningar hagla - precis som vanligt. Ned till drygt $410 och självklart måste vi casha ut då. Jag tog dock bara ut 2k SEK och lämnade kvar $114. Gular vi det så gör vi det, men resten kommer trollet åtminstone inte åt.

 

Säkrat: 195k

Eurobet: $114

Unibet: $12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte mig på ett NL600-bord med mina $114, men innan jag hann få BB så dök frugan upp och eftersom hon inte får se mig lira NL600 blev jag tvungen att stänga bordet illa kvickt. När hon lämnade rummet kom jag på andra tankar och beslöt mig för ett mellanting. Jag förde över 500kr till sportkontot och satte mig på ett NL200-bord med mina $39 som blev kvar. Tanken var självklart att casha ut resterna om jag skulle torska. Jag åkte ned till $25, men så dubblade jag med A10 vs AK och sedan satt jag och foldade eller ställde in i typ en halvtimme. Till slut fick jag 77 och kunde lite mer än dubbla – till $127 – efter att ha settat. Jag stängde det bordet och nu slutar jag spela för i kväll. Jag ligger faktiskt en aning plus i dag nu.

 

Säkrat: 195k

Eurobet: $202

Unibet: $12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dags att sluta utmana ödet. Jag körde fyra NL100-bord med halva stackar, men det var kallt som fan så jag stoppade in allt jag hade kvar på ett NL200-bord (typ $160). Ned till drygt $120, men så dubblade vi med JJ mot en alledeles för aggro lirad AK. Skärpning nu, sluta ta dumrisker!

 

Säkrat: 195k

Eurobet: $243

Unibet: $12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sket sig. Det är helt enkelt alldeles för riggat för att gå att lira där längre. Jag orkar inte leka med trollet längre. Jag vet dock inte om man ska bli arg på stackaren. Han lever ju på lånad tid och får sitt straff förr eller senare. Hur som helst, ut med resterna - 800kr och nu har vi säkrat 195,8k. Mina enda pengar online är fjantrullen hos Unifnasken och den ska jag gula i morgon. Blä för riggad nätpoker. Vi får se hur länge jag kan hålla mig borta den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...