Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Jag hoppas att jag inte framstår som världens största gnällspik, men en av anledningarna till att jag började skriva här var (som jag skrev i första inlägget) att ha en sorts klagomur att vända mig till när jag lackade snett. Ta mina "hot" att sluta spela med en smula salt. Det är saker som jag klämmer ur mig när jag är arg.

 

Jag är faktiskt väldigt tacksam för att jag började med onlinepoker. Det har varit ett väldigt fint tillskott till hushållskassan och tro det eller ej, men jag har faktiskt kul när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

JAG HATAR ATT FÖRLORA!

 

Förresten, antar då att du har en riktig vinnarskalle?

 

Nog för att jag är en f.d. travspelare, men om det finns ett skämt begravt här så fattar jag inte det.

 

Ne tänkte om du hade en riktig vinnarskalle så skulle du ju fan inte ge upp bara för att det går dåligt en gång, en vinnare kämpar vidare trots att han har motgång för han vet att framgången kommer så småningom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor hade din rulle varit om du inte hade betalat några insättnings- och uttagsavgifter?

 

;)

 

Antagligen mindre än den är nu. Jag har säkert pyntat ett par tusen i olika avgifter, men om jag inte hade gjort alla uttag så hade jag säkert tiltat bort bra mycket mer än så. Det värsta var när jag betalade 10E i avgift för att plocka ut 70E från Heypoker, men alternativet hade varit att torska alltihop, så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HATAR ATT FÖRLORA!

 

Förresten, antar då att du har en riktig vinnarskalle?

 

Nog för att jag är en f.d. travspelare, men om det finns ett skämt begravt här så fattar jag inte det.

 

Ne tänkte om du hade en riktig vinnarskalle så skulle du ju fan inte ge upp bara för att det går dåligt en gång, en vinnare kämpar vidare trots att han har motgång för han vet att framgången kommer så småningom :D

 

Okej, då fattar jag. Och även om jag känner för att lägga ner ibland så kommer jag alltid tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en pokerpaus igen. Jag gjorde ett nytt försök på Laddies, men efter drygt två droppade inköp fick det vara nog. Något är fel och har varit det rätt länge, men jag kan inte lista ut vad. Jag är väldigt obenägen att gå ned under gränsen igen och nu har jag bara 300kr tillgodo, så vi får se vad som händer i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ingen paus. Jag är alldeles för mycket speltorsk för det. Jag provade Unibet igen, men efter ett antal smällar cashade jag ut med en vinst på ett par kronor. Det blir inga fler insättningar där förrän man slipper insättningsavgiften (ska mejla Unibet).

 

Nya stället är Eurobet - det enda stället som jag faktiskt förlorat pengar på. In med 2k SEK ($271) och jag har kört 3-4h nu i eftermiddag. Nu hängde sig precis klienten, så jag vet inte exakt hur mycket saldot är på, men cirka $400 borde det vara. Nu är jag väl över 101k och kör på - när klienten väl kommer i gång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror hela din dagbok är en bluff! Att överhuvudtaget komma på idén att skriva en löpande dagbok över något så trivialt som NL 20-spel - med en påstådd bankrulle på 100K - absurt!!

 

Frugan (och jag) fick sig ett gott skratt av ditt inlägg. Du får tro vad du vill, men varför i jösse namn skulle någon få för sig att föra en bluffdagbok? Det finns väl bättre saker att ljuga om?

 

Eurobet: $431

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske vore på sin plats att kommentera åsikten att NL20 (eller NL25, som jag spelar på Eurobet nu) skulle vara trivialt. Det visar hur sjuk hela den här pokerprylen är. När jag sätter mig ned för att spela lägger jag in mer än vad en vanlig arbetare tjänar efter skatt på en dag. 4x$25=730kr. Synen som folk får på pengar är helt sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera dagen. Jag var uppe på $460, men åkte på ett par smällar och lägger av för i dag innan jag börjar slaska för mycket. En riktigt bra dag blev det - plus cirka sju inköp eller $173. Nu kan jag även skryta med att jag inte gått minus på någon sida. Dagens vinst är mer än jag hade torskat på Eurobet tidigare.

 

Eurobet: $444

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar på att du inte har en aning om vad det innebär att vara pengablind...

Testa o sitta med $1000*7 ute ...

 

Vad jag menade var att folk i allmänhet verkar ha fått en ganska snedvriden syn på pengar inom pokern. Summor som är rätt rejäla för en vanlig Svensson ses som småpengar och mängden pengar som byter ägare är svindlande. Jag tror dock inte att jag har blivit pengablind utan jag är väldigt medveten om vad det är för summor jag spelar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag Hejjar på dig iaf Cleburne!

 

Bättre att vara på den säkra sidan och jag håller med dig att inom Pokern (speciellt med t.ex. Dollar eller Euro) så tänker inte folk vilka summor det rör sig om. Även om det handlar om ett par hundra eller om flera tusen på ett bord.

 

När har du i tanke att gå upp i nivå? Vet inte om jag missminner mig men visst skulle du ta ut 50k när du nådde hundra?

 

Sedan har ju (tror det är dem iaf) Ladbrokes NL30 och alla Prima har ju NL40 (Turbo dock, ruskigt slaskigt där!) ifall du vill ha mindre steg.

 

Nu vet jag dock inte om du vill gå upp i nivå men jag gav lite tips iaf ;)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag Hejjar på dig iaf Cleburne!

 

Bättre att vara på den säkra sidan och jag håller med dig att inom Pokern (speciellt med t.ex. Dollar eller Euro) så tänker inte folk vilka summor det rör sig om. Även om det handlar om ett par hundra eller om flera tusen på ett bord.

 

När har du i tanke att gå upp i nivå? Vet inte om jag missminner mig men visst skulle du ta ut 50k när du nådde hundra?

 

Sedan har ju (tror det är dem iaf) Ladbrokes NL30 och alla Prima har ju NL40 (Turbo dock, ruskigt slaskigt där!) ifall du vill ha mindre steg.

 

Nu vet jag dock inte om du vill gå upp i nivå men jag gav lite tips iaf ;)

 

MVH

//KF

 

Ja, min pokerulle är ju faktiskt bara drygt 50k. Vi gör så att när jag har plussat 2k så går 1k till hushållet och har gjort så hela tiden, men när jag "räknar" så räknar jag på hela summan (känns bättre så ;) )

 

Jag har funderat lite på det här att gå upp i nivå och när jag har en pokerrulle på 50k+10 inköp på NL50 så tror jag att jag ska avsätta just tio inköp för NL50 och köra där. Det innebär alltså att jag måste grinda mig upp till cirka 108k totalt först. Blev det krångligt nu?

 

En av anledningarna till att jag fortfarande kör NL20 är att min spelstil lämpar sig väldigt bra för den nivån. Jag är limpkungen och spelar helst postflop i stället för preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags för lite mer poker efter ett par långa jobbsessioner. In med 2k ($271) på Eurobet och det började fruktansvärt illa. Efter ett par riktiga praktsmällar hade jag torskat nästan tre inköp på en halvtimme och började "tiltskotta" på NL50. Jag körde det en dryg timme och vann tillbaka lite grann, men sen gick jag tillbaka till grinden på NL25 och har lirat väldigt stabilt den senaste timmen. Nu har jag faktiskt lyckat vända det hela till ett mindre plusresultat.

 

Jag försöker cleara deras reloadbonus på "hela" $25, men dels så uppdateras poängen typ en gång varje kvartal och dels verkar det vara riktigt drygt att få ihop tillräckligt med poäng. Lite tiltvarning på det.

 

Har man någon nytta av deras PP förresten? Det verkar inte som om man kan använda dem till något.

 

Eurobet: $309

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man vaken igen. Frugan "väckte" mig när hon skulle lägga sig. Jag har ingen dygnsrytm över huvud taget utan går helt enkelt och lägger mig när jag är trött. Så blir det när man jobbar hemifrån...

 

Frugan är överlycklig över att jag spelar poker just nu. Hon har nämligen fått en bil i födelsedagspresent (en gammal skruttig Audi). Hon har tjatat på mig att vi ska skaffa bil ända sedan vi gifte oss, men jag har aldrig sett någon poäng i att skaffa en. Hon hade visserligen fått en ändå, men nu kan jag säga att hon fick den tack vare pokern och hon köper det resonemanget.

 

Jag har hunnit med att spela lite grann sen jag gick upp och det har gått hyfsat. Det känns som om jag har hittat tillbaka till ett stabilt spel och kan lägga de flesta problemhänderna.

 

Eurobet: $401

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Topp två vs AA - all-in på floppen. Fi drar runner-runner-färg

Floppar nötflushen, all-in på flopp. Fi kåkar rivern med sitt tvåpar.

66 floppar set, möter överset.

 

Jag har spelat bland den bästa poker jag kan spela på Eurobet och borde ligga ett antal 100 plus, men jag sätter INGA drag där och blir konstant utdragen. Det verkade meningslöst att gnälla tidigare eftersom jag ändå plussar lite grann, men det är den värsta klient som jag någonsin spelat på. Att torska när man spelar dåligt är en sak, men att ha riggen emot sig konstant är så frusterande att man får lust att göra en massa saker som inte går att skriva här.

 

Eurobet: $374

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...