Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare

Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

Dags att lägga sig. Ongame kajkade ur på något vänster och när jag skulle logga in igen så gick det inte. Jaja... Jag klarade i alla fall att få mina tre inköp, jag tror att jag hade plussat nästan $170 när allt säckade ihop. Som ni kan se ovan borde det ha varit mer än så. Ni får väl hålla med om att jag åtminstone borde ha vunnit med AJ vs A7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du är så himla charmig, det är alltid en fröjd att läsa din dagbok alltså (L)

Känns som om det här dryper av ironi, men jag tycker faktiskt att det blev ett hål i rullen. Eftersom hälften av alla pengar gått till hushållet är jag bara marginellt överrullad - sitter på typ 180 inköp - och två inköp är alltså lite drygt en procent av min pokerrulle.

Länk till kommentar

CDPoker, nere på drygt $15 nu... Gulning på gång?

Jag körde även lite på Eurobet och började som vanligt med att droppa ett drygt inköp vilket vi skyller på dåliga träffar (och kanske lite dåliga syner).

Blev faktiskt lite halvtiltad, men lyckades ändå ta tillbaka tappet och plussa några $. Ett spel får jag verkligen stå i skamvrån för. Av någon anledning fick jag för mig att spela tillbaka mot en kille som visade styrka och drog ut honom. Vet ej ens vad han hade, men han verkade inte glad när jag tog potten med min nakna klöveråtta på fyrflushbräde...

Länk till kommentar

Öh, jo, det gjorde jag. Får nog be om ett förtydligande, vet inte riktigt vad du syftar på nu.

Du spelar på tok för lite för att kunna vänta dig att vinna så mycket som du vill. Du tror att du är "berättigad" till att vinna så mycket mer än vad du gör, men det är du inte. Om du är en duktig spelare så kommer du att kunna snitta knappt ett inköp/dag med den volymen du har i dagsläget.

Om du insåg hur mycket som är realistiskt/rimligt att vinna i förhållande till din spelvolym så skulle du inte bli så frustrerad, ha roligare, och säkerligen också spela snäppet bättre.

Länk till kommentar

Jag har funderat lite på slogans som Ongame-sajter som Eurobet skulle kunna använda i sin marknadsföring. Här har ni mina tre förslag.

Ongame - now with 75% more fraud

Ongame - where felonies come to die

Ongame - now more crooked than Party

Jag gillar ettan bäst, men vad tycker ni?

Har du sett Mission Impossible?

Länk till kommentar

Du spelar på tok för lite för att kunna vänta dig att vinna så mycket som du vill. Du tror att du är "berättigad" till att vinna så mycket mer än vad du gör, men det är du inte. Om du är en duktig spelare så kommer du att kunna snitta knappt ett inköp/dag med den volymen du har i dagsläget.

Om du insåg hur mycket som är realistiskt/rimligt att vinna i förhållande till din spelvolym så skulle du inte bli så frustrerad, ha roligare, och säkerligen också spela snäppet bättre.

För att parafrasera Socker-Conny: "Jag skiter i vad som är rimligt, jag är tuff!" Den rimligaste lösningen är ju att motspelarna helt enkelt lämnar över sina pengar till mig redan i förhand.

Om man ska vara seriös så har du rätt (dock kanske inte helt och hållet). Med tanke på nötterna man möter borde det inte vara omöjligt att ligga runt 20-strecket vad gäller PTBB/100. Visst kanske jag siktar för högt, men det är inte bara negativt.

Länk till kommentar

Vad sägs om en fin hjältesyn? Här lät jag klockan nästan rinna ut medan jag försökte fundera på vad han kunde ha. Det ”kunde” ha varit TT, men då hade han bettat turn också, så jag var faktiskt ganska säker på att det var Ax – med x som ett högt sidokort. Skönt när man har rätt, men annars hade det förstås varit på med dumstruten som gällde. Kan tilläggas att fi inte är helt okänd, så det underlättade förstås.

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($43,05 in chips) (on the button)

Seat 2: Hero ($106,30 in chips)

Seat 4: FI2 ($47,85 in chips)

Seat 5: Fi3 ($7,05 in chips)

Seat 7: Fi4 ($28,80 in chips)

Seat 9: Fi5 ($28,65 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Hero : Post Blind ($0,25)

FI2 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Kh

Dealt to Hero: Ad

*** Pre-Flop *** :

Fi3 : Call ($0,50)

Fi4 : Fold

Fi5 : Bet ($2)

Fi1 : Fold

Hero : Call ($1,75)

FI2 : Fold

Fi3 : Call ($1,50)

*** Flop *** : 2d 7h 6d

Hero : Check

Fi3 : Check

Fi5 : Bet ($3,50)

Hero : Call ($3,50)

Fi3 : Fold

*** Turn *** : [ 2d 7h 6d ] 5c

Fi5 : Check

*** River *** : [ 2d 7h 6d 5c ] 10s

Fi5 : Bet ($14)

Hero : Call ($14)

*** SUMMARY ***

Pot: $40,50 | Rake: $1

Board: [ 2d 7h 6d 5c 10s ]

Fi1 lost $0

Hero bet $19,50, collected $40,50, net $21 Shows [ Kh Ad ] (a Ace high)

FI2 lost $0,50

Fi3 lost $2

Fi4 lost $0

Fi5 lost $19,50 Shows [ Ac Qh ] (a Ace high)

Länk till kommentar

Här har vi en hand där jag är lite lost faktiskt. En bra fi hade bettat ut ett set, men kanske inte pottat som fi gjorde här. En smula tur med hålkorten för mig…

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 2: Hero ($50 in chips)

Seat 5: Fi1 ($24,25 in chips) (on the button)

Seat 7: Fi2 ($53,45 in chips)

Seat 8: Fi3 ($58,50 in chips)

Seat 9: Fi4 ($17,65 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi2 : Post Blind ($0,25)

Fi3 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Kh

Dealt to Hero: Ks

*** Pre-Flop *** :

Fi4 : Call ($0,50)

Hero : Bet ($2,50)

Fi1 : Call ($2,50)

Fi2 : Call ($2,25)

Fi3 : Call ($2)

Fi4 : Fold

*** Flop *** : 2s 7h 4d

Fi2 : Check

Fi3 : Bet ($10)

Hero : Raise ($20)

Fi1 : Call ($20)

Fi2 : Fold

Fi3 : Call ($10)

*** Turn *** : [ 2s 7h 4d ] Js

Fi3 : Check

Hero : Bet ($27,50)

Hero : All In ($27,50)

Fi1 : Call ($1,75)

Fi1 : All In ($1,75)

Fi3 : Call ($27,50)

*** River *** : [ 2s 7h 4d Js ] 7d

*** SUMMARY ***

Pot: $126,25 | Rake: $1

Board: [ 2s 7h 4d Js 7d ]

Hero bet $50, collected $126,25, net $76,25 Shows [ Kh Ks ] (two pairs, Kings and sevens)

Fi1 lost $24,25 Shows [ 10c 10s ] (two pairs, tens and sevens)

Fi2 lost $2,50

Fi3 lost $50 Shows [ Qs Qc ] (two pairs, Queens and sevens)

Fi4 lost $0,50

Länk till kommentar

Äh, det blev bara drygt tre inköp ändå i dag. Åkte på en sån där trevlig session när inget stämmer och man inte träffar något. Fina halvträffar hela tiden som bara rinner ut i sanden. Får inte spela mer i dag och borde casha ut för att se till att det blir så, men har inte kommit för mig att trycka på uttagsknappen än. Man borde väl casha ut av ren princip. Jaja...bättre lycka nästa gång.

Länk till kommentar

Känns som om det här dryper av ironi, men jag tycker faktiskt att det blev ett hål i rullen. Eftersom hälften av alla pengar gått till hushållet är jag bara marginellt överrullad - sitter på typ 180 inköp - och två inköp är alltså lite drygt en procent av min pokerrulle.

läs vad du själv skriver! oj om du losar en procent av rullen liksom, vad gör det ens? 180 inköp till nl50? alltså 90 inköp till NL100, varför inte gå upp i nivå?

Länk till kommentar

läs vad du själv skriver! oj om du losar en procent av rullen liksom, vad gör det ens? 180 inköp till nl50? alltså 90 inköp till NL100, varför inte gå upp i nivå?

Men jag har ju precis gått upp i nivå. Jag körde nästan uteslutande NL20-25 fram till typ december, och sen så spelade jag knappt alls i januari. Ett fåtal skott har det blivit på NL100, men det handlar om mindre än 200 händer sammanlagt under min pokerkarriär. Om allt flyter på och det fortfarande finns värde på borden kan jag nog vara redo att flytta upp ett snäpp om något år eller två...

Länk till kommentar

Oops, my bad. Torskade $15 till och cashade ut. Jag vet, jag ska inte spela när jag har sagt att det får räcka för kvällen, men men... Nåja, det blev $140 i dag och totalt ligger vi på 127,2k. Sen borde det ramla in lite pengar nu i veckan också...

Det enda jag har på en sajt just nu är alltså $30 på CDPoker, men det räknas inte in i rullen eftersom det inte går att casha ut. Och sen är det tydligen inte skattefritt heller, så jag ser det som rena lek- och tiltpengar.

Länk till kommentar

Slaskar lite på CDPoker. Jag kör NL20 tills jag gular eller lyckas bygga rulle där. Vi ligger på $47 nu. Jag låg runt $40 när jag torskade en pott på $30 som 80/20. Då blev jag en aning sur och höll på att tilta bort resten, men tog mig i kragen igen och har lyckats sega mig upp igen.

Tyvärr är det väl bara en tidsfråga innan jag snedtänder och slänger bort stålarna, man har ju inga marginaler att jobba med. Men vad fan, inget är omöjligt. Jag har ju byggt min rulle från 350 kr, så med lite tur kanske det kan bli något här också.

En positiv sak är att man inte kan plocka ut stålarna (har bara drygt 100 CD-poäng hittills). Och jag vet inte hur jag skulle göra om jag lyckades cleara bonusen och tjäna lite $. Egentligen vill jag inte alls spela på sajter utanför EU.

Länk till kommentar

En skum grej med ipoker är att spelarna är sämre på NL50 och 20 än på NL10, så det lär gå väldigt segt om du skulle köra efter någon slags rullekrav på CDpoker.

Ja, då får man ju köra typ NL2 eller nåt - och av någon anledning känns det inte värt besväret. Knappt 2,5 inköp på NL20 duger fint eftersom det inte spelar någon roll om jag gular. Bara gratis lekpengar ändå...

Länk till kommentar

Jag har kört lite mer på CDPoker, men har några klagomål. För det första blir man så brutalt utdragen att det inte ens är kul och för det andra är det en jävla epa-klient! Jag lirade i eftermiddags och hela sajten verkade hänga sig för alla, men de lät ändå spelet fortsätta. Ett tips: Om hela nätverket kajkar ur kanske det är dags att stoppa spelet. Jävligt kul när man sitter och försöker återhöja med topset och inte lyckas!

$49 ligger vi på där nu och bankrullekrav finns inte ens. Jag har börjat lira NL50 med halva inköp. Rimligtvis är jag gul innan veckan är slut, men jag vet faktiskt inte om jag vill gå plus där. Jag vill ju inte ens spela på sajter utanför EU.

Länk till kommentar