Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare

Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

Så har man spelat lite grann i dag igen och det kan väl vara på sin plats att summera dagen: Plus lite drygt $300 (sex inköp) - och två nervösa sammanbrott fick man på köpet. Det började helt värdelöst och efter nån halvtimme var jag back 1,5 inköp, dock inte p.g.a. dåligt spel utan…ni vet. Var på väg att ge mig, men trägen vinner och allt sånt. Jag lyckades lira upp mig till plus några inköp (2,5-3 st), men så kom smällarna igen och jag åkte ned till plus $20 eller så. Jag höll på att smälla av, men tog mig i kragen och segade mig upp. Sen flöt det på ganska bra. En del av dagsplusset kommer från en hand där jag faktiskt tyckte synd om motståndaren. En kille dubblade blindsen UTG och jag satt i CO med AA. I det här läget var jag rejält tiltad så jag tryckte in smeten (150BB) och killen efter missklickade tydligen. En fin call med 68s för cirka 120BB blev resultatet, och även om jag gav uttryck för min sympati efteråt kände jag inte direkt för att donera tillbaka stålarna.

Nu har vi segat oss upp över 125k och DrRoland får se upp. I’m coming for ya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, jag är inte direkt blyg och har redan hängt ut mig tillräckligt, så varför inte? Mer "kul" fakta om Cleburne:

Förutom mina tidigare nämnda "issues" när det gäller mat så lyckades jag även bli anorektiker/bulimiker i 20-årsåldern. Det hela underlättades förstås av att jag hela livet har kunnat spy på kommando. Jag kan "vända ut och in" på magen när som helst - inga fingrar i halsen eller så. Jag var nere under 60 kilo när det var som "värst" (är drygt 190cm lång), så jag var rätt tanig med andra ord. Dock var jag en aning rädd för att skada tänderna på lång sikt - så jag botade mig själv - genom att börja röka i stället.

Det underliga med det hela är att trots att det hela pågick under flera år så kan jag inte påstå att det påverkade mitt liv negativt på något sätt. Jag mådde inte dåligt då, reste mycket, hade flickvän, klarade universitetsstudierna galant och hade allmänt kul. Det enda "problemet" var att jag hade så lågt blodtryck att jag svimmade på krogen några gånger. Jag bör påpeka att det inte var för att jag var full. De gånger det hände hade jag bara druckit ett par öl. En gång slog jag sönder skallen lite grann, men det ordnade sig ändå. Det var Halloween så jag lät någon random tjej sminka hela ansiktet vitt efter att jag hade vaknat igen och festade vidare.

I dag har jag inga men av det hela och även om det vore oansvarigt att rekommendera det "som livsstil" så har jag inga dåliga minnen av det.

Länk till kommentar

Blev inspirerad att läsa Socker-Conny i dag igen och höll som vanligt på att skratta till mig en hjärtinfarkt. Seriöst, har ni inte läst den så bara måste ni göra det. "Du smet! Monster! Jag såg dig! Jag viker in dig i spärren som straff." "Ni simulerar hår på tungan. Återgå till er pluton." "Jag kan krossa din hjärna med den här flarran...men det gör jag inte, för den är ju full."

Länk till kommentar

Jaha, ännu en dag och ännu mer pengar bortspolade av riggen. Back 750kr och nere på 123,75k. Men jag orkar inte ens bli arg längre - eller inte just nu i alla fall. Bättre lycka nästa gång eller så. Det är dock inte bra att jag inte är arg som Hulken nu. Det bådar inte gott att man kanske börjar vänja sig vid att backa.

Länk till kommentar

Nej, det här går inte, Jag backar rakt ut hela tiden, men det är inte klokt. Varenda hand, och då menar jag varenda, blir antingen utdragen eller så kommer kort som dödar all action. En sak som alla varianstomtar gärna får svara på är varför negativ varians varar i x antal tusen händer medan positiv varians bara varar i max hundra händer eller så. Eller så är det inte varians och jag är värdelös, men varför har jag plussat då? När jag själv i stort sett ALDRIG drar ut någonting!!! Senaste gången jag satte ett kombodrag var 1897! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Nej, nu måste jag fan tvinga mig att ta en längre paus igen. Total: 122,6k. Suck...

Länk till kommentar

Okej, jag skrev precis ett långt inlägg som jag efter lite eftertanke raderade. Att hota folk är ingen bra idé. Hur som helst så har jag kört lite igen och tagit mig upp över 123k, men blivit bestulen på minst $300. Så jag är en aning upprörd just nu. Eurobet=avskum. Spela där på egen risk.

Länk till kommentar

Jaha, vad ska man säga? Här har vi en typisk hand denna kväll. Visst ligger jag under hela tiden, men snacka om perfect setup – och så har det varit hela jävla kvällen.

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 1: Fi1 ($55,20 in chips)

Seat 2: Fi2 ($30,75 in chips) (on the button)

Seat 7: Fi3 ($62,30 in chips)

Seat 8: Hero ($50 in chips)

Seat 9: Fi4 ($22,15 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi3 : Post Blind ($0,25)

Hero : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: 6d

Dealt to Hero: 8s

*** Pre-Flop *** :

Fi4 : Call ($0,50)

Fi1 : Fold

Fi2 : Call ($0,50)

Fi3 : Call ($0,25)

Hero : Check

*** Flop *** : 6h Kc 8d

Fi3 : Check

Hero : Bet ($1,50)

Fi4 : Fold

Fi2 : Raise ($3)

Fi3 : Fold

Hero : Raise ($7)

Fi2 : Call ($5,50)

*** Turn *** : [ 6h Kc 8d ] 8h

Hero : Bet ($12)

Fi2 : Raise ($21,75)

Fi2 : All In ($21,75)

Hero : Call ($9,75)

*** River *** : [ 6h Kc 8d 8h ] Ks

*** SUMMARY ***

Pot: $61,50 | Rake: $1

Board: [ 6h Kc 8d 8h Ks ]

Fi1 lost $0

Fi2 bet $30,75, collected $61,50, net $30,75 Shows [ Kh Kd ] (four Kings)

Fi3 lost $0,50

Hero lost $30,75 Shows [ 6d 8s ] (a full house, eights full of Kings)

Fi4 lost $0,50

Något är allvarligt fel på Ongames RNG (läs sönderriggat). Det spelar ingen roll hur man gör, man blir blåst ändå. Dock kan jag trösta mig med två saker: Det ena är att jag ändå har lyckats sega mig upp till 125k igen (och ja, uttag är gjort). Den andra saken kan jag tyvärr inte nämna här. Ni får vänta och se, Ongame… Snart så…

Länk till kommentar

Lite komiskt att trots att jag känner mig helt blåst av pokersidan så har jag faktiskt plussat 20 inköp på lite drygt en vecka nu. Dessutom har jag spelat rätt många händer, vilket både är positivt och negativt. Det positiva är ju att det finns lite värde att hämta i det, det negativa är att min winrate försämras och att jag slösar bort tid på charlataner.

Saker som stör mig något oerhört är att när jag väljer att spela ett bra drag aggressivt (typ färgdrag+OESD), så sitter det ALDRIG, och trots att jag spelar de dragen på samma sätt som jag spelar set så får jag alltid syn av TPGK och torskar. En annan sak som är väldigt misstänkt är att folk som höjer eller återhöjer med skräp alltid träffar helt perfekt. Man blir en aning misstänksam när trollet som återhöjer med 64o alltid floppar nötstege…

Länk till kommentar

Lite mer spridda tankar: Det är lite absurt att jag är så jävla bitter när det faktiskt har gått ganska bra. Jag kommer ihåg hur jag satt och myste med miniräknaren förra året när jag låg på plus 30k, men nu håller jag på att få hjärnblödningar titt som tätt trots att jag plussat lite mer än så.

"Fru Furunkel har orenat! Ring polisen!" - SC.

Länk till kommentar

Nej då, inte det minsta riggat…

Seat 0: Fi1 ($38,60 in chips)

Seat 2: Hero ($48,50 in chips)

Seat 6: Fi2 ($23,15 in chips) (on the button)

Seat 7: Fi3 ($30,35 in chips)

Seat 8: Fi4 ($51,20 in chips)

Fi3 : Post Blind ($0,25)

Fi4 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Ac

Dealt to Hero: Js

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($0,50)

Fi2 : Fold

Fi4 : Bet ($2)

Hero : Call ($2)

*** Flop *** : Ah Jd 7d

Fi4 : Bet ($3)

Hero : Raise ($8)

Fi4 : Call ($5)

*** Turn *** : [ Ah Jd 7d ] 8h

Fi4 : Check

Hero : Bet ($38)

Hero : All In ($38)

Fi4 : Call ($38)

*** River *** : [ Ah Jd 7d 8h ] 7s

*** SUMMARY ***

Pot: $96,25 | Rake: $1

Board: [ Ah Jd 7d 8h 7s ]

Fi1 lost $0

Hero lost $48,50 Shows [ Ac Js ] (two pairs, Aces and Jacks)

Fi2 lost $0

Fi3 lost $0,25

Fi4 bet $48,50, collected $96,25, net $47,75 Shows [ 7c Ad ] (a full house, sevens full of Aces)

Länk till kommentar

Ännu en av Ongames specialare…

Seat 0: Fi1 ($151,20 in chips)

Seat 1: Fi2 ($15,90 in chips)

Seat 2: Fi3 ($49,20 in chips) (on the button)

Seat 3: Fi4 ($26,20 in chips)

Seat 7: Hero ($47,75 in chips)

Fi4 : Post Blind ($0,25)

Hero : Post Blind ($0,50)

Fi2 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Ah

Dealt to Hero: Jh

Fi2 : Post Dead Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Call ($0,50)

Fi2 : Bet ($2)

Hero : Call ($2)

*** Flop *** : 5h 10c Js

Hero : Check

Fi2 : Bet ($0,50)

Hero : Raise ($2,50)

Fi2 : Call ($2)

*** Turn *** : [ 5h 10c Js ] 7h

Hero : Bet ($20)

Fi2 : Call ($10,65)

Fi2 : All In ($10,65)

*** River *** : [ 5h 10c Js 7h ] 10d

*** SUMMARY ***

Pot: $40,65 | Rake: $1

Board: [ 5h 10c Js 7h 10d ]

Fi1 lost $0,50

Fi2 bet $15,90, collected $31,30, net $15,40 Shows [ 5s 5d ] (a full house, fives full of tens)

Fi3 lost $0

Fi4 lost $0,25

Hero bet $25, collected $9,35, net -$15,65 Shows [ Ah Jh ] (two pairs, Jacks and tens)

Länk till kommentar

Jag är imponerad av mig själv! Jag började dagen med att gräva ett hål i rullen – två inköp back. Det mesta berodde på händerna här ovanför… Men för en gångs skull så cashade jag inte ut och jag tiltade inte heller. I stället fortsatte jag att spela mitt spel och tack och lov så har jag åtminstone tagit igen backet nu. Plus drygt ett halvt inköp, i stort sett inget alltså. Tre inköp om dagen borde man ju kunna ta.

Länk till kommentar

Tror att du överskattar hur mycket du kan förvänta dig att vinna. Om vi säger att du snittar 850 händer/dag så innebär det att du ska ligga på 12PTBB/100 för att ens dra in 2 inköp/dag, vilket är jättehögt. De flesta vinnande spelare bör vara nöjda med att ens ligga över 5PTBB/100, vilket i ditt fall alltså motsvarar knappt ett inköp/dag ($42.50).

När jag läser i din db så upplever jag att pokern mest är något som är väldigt mentalt påfrestande för dig. Om du sänker ribban lite så kanske det går att hitta tillbaka till glädjen i det hela.

Länk till kommentar

Tror att du överskattar hur mycket du kan förvänta dig att vinna. Om vi säger att du snittar 850 händer/dag så innebär det att du ska ligga på 12PTBB/100 för att ens dra in 2 inköp/dag, vilket är jättehögt. De flesta vinnande spelare bör vara nöjda med att ens ligga över 5PTBB/100, vilket i ditt fall alltså motsvarar knappt ett inköp/dag ($42.50).

När jag läser i din db så upplever jag att pokern mest är något som är väldigt mentalt påfrestande för dig. Om du sänker ribban lite så kanske det går att hitta tillbaka till glädjen i det hela.

Tja, jag är väl kanske inte världens mest sansade person, men anledningen till att ens började med poker var att jag tyckte att det var kul. Jag lirade i flera månader på en ren playmoneysajt, bara för att det var skoj (och eftersom jag behövde tillstånd för att kunna lira på riktigt). Tro det eller ej, men jag tycker faktiskt fortfarande att det är skoj att spela, när man vinner.

Till saken hör väl också att jag inte är van vid motgångar i livet, så jag kanske tar beats lite hårdare än de flesta. Jag är en sån där äcklig människa som aldrig har behövt anstränga mig. Om jag ger mig in i något så brukar det bara flyta på. Det enda som jag verkligen har misslyckats med är tennis. Hur mycket jag än spelade så blev jag aldrig duktig.

Länk till kommentar

Om och om och om och om igen... Sorry, men det kan inte bara vara otur. Jag har en till cp-hand som jag inte hittar just nu, men som också kostade mig ett inköp. Teoretiskt sett kan en elefant hänga från en klippa med svansen runt en tusensköna, och teoretiskt sett kan all skit man åker på hända, men hur stor är chansen att blixten slår ned i samma kille fem gånger på en vecka - varje vecka i tre månader? Ongame finns med på min lista nu...

Seat 1: Fi1 ($129,80 in chips)

Seat 2: Hero ($53,20 in chips)

Seat 4: Fi2 ($61,75 in chips)

Seat 5: Fi3 ($47,95 in chips)

Seat 6: Fi4 ($25,55 in chips)

Seat 8: Fi5 ($51,05 in chips) (on the button)

Seat 9: Fi6 ($21,20 in chips)

Fi6 : Post Blind ($0,25)

Fi1 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: 7h

Dealt to Hero: 7d

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($0,50)

Fi3 : Bet ($3)

Fi5 : Fold

Fi6 : Call ($2,75)

Hero : Call ($2,50)

*** Flop *** : As Qd 7s

Fi6 : Bet ($1)

Hero : Raise ($10)

Fi3 : Call ($10)

Fi6 : Fold

*** Turn *** : [ As Qd 7s ] 9d

Hero : Bet ($40,20)

Hero : All In ($40,20)

Fi3 : Call ($34,95)

Fi3 : All In ($34,95)

*** River *** : [ As Qd 7s 9d ] 9s

*** SUMMARY ***

Pot: $104,65 | Rake: $1

Board: [ As Qd 7s 9d 9s ]

Fi1 lost $0,50

Hero bet $53,20, collected $5,25, net -$47,95 Shows [ 7h 7d ] (a full house, sevens full of nines)

Fi2 lost $0

Fi3 bet $47,95, collected $99,40, net $51,45 Shows [ Ac Ad ] (a full house, Aces full of nines)

Fi4 lost $0

Edit: typ +-= i dag nu. Ät skit och dö!

Länk till kommentar

Jag har funderat lite på slogans som Ongame-sajter som Eurobet skulle kunna använda i sin marknadsföring. Här har ni mina tre förslag.

Ongame - now with 75% more fraud

Ongame - where felonies come to die

Ongame - now more crooked than Party

Jag gillar ettan bäst, men vad tycker ni?

Länk till kommentar

Riggat? Ongame? Nej, det kan man väl inte tänka sig...

Seat 0: Fi1 ($59,35 in chips)

Seat 1: Fi2 ($37,25 in chips)

Seat 2: Fi3 ($64,60 in chips) (on the button)

Seat 3: Fi4 ($82,20 in chips)

Seat 4: Fi5 ($26,15 in chips)

Seat 6: Fi6 ($50 in chips)

Seat 7: Hero ($61,60 in chips)

Seat 8: Fi7 ($55 in chips)

Fi4 : Post Blind ($0,25)

Fi5 : Post Blind ($0,50)

Fi6 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: 4d

Dealt to Hero: 4h

*** Pre-Flop *** :

Fi6 : Bet ($2)

Hero : Call ($2,50)

Fi7 : Fold

Fi1 : Call ($2,50)

Fi4 : Call ($2,25)

Fi5 : Fold

*** Flop *** : 4c 5s 2s

Fi4 : Bet ($2,50)

Fi6 : Raise ($15)

Hero : Raise ($30)

Fi1 : Raise ($56,85)

Fi1 : All In ($56,85)

Fi6 : Call ($32,50)

Fi6 : All In ($47,50)

Hero : Raise ($29,10)

Hero : All In ($59,10)

*** Turn *** : [ 4c 5s 2s ] Qs

*** River *** : [ 4c 5s 2s Qs ] 10s

*** SUMMARY ***

Pot: $175,45 | Rake: $1

Board: [ 4c 5s 2s Qs 10s ]

Fi1 bet $59,35, collected $18,70, net -$40,65 Shows [ 3h 6s ] (a flush, Queen high)

Fi2 lost $0

Fi3 lost $0

Fi4 lost $5

Fi5 lost $0,50

Fi6 bet $50, collected $154,50, net $104,50 Shows [ As Ks ] (a flush, Ace high)

Hero bet $61,60, collected $2,25, net -$59,35 Shows [ 4d 4h ] (three fours)

Fi7 lost $0

Fortfarande marginellt plus för dagen. Ongame har STULIT minst $400 av mig bara i dag. Jag hoppas att ***** ******* **** ********* *****! Och vem vet…

Länk till kommentar