Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Mkt intressanta konstigheter. Men din vitaminteori stämmer tyvärr inte. :) Även om de heter "vitamin bokstav" och därmed låter förvillande lika så är det en väldigt heterogen samling ämnen som egentligen i princip bara har gemensamt att de är organiska ämnen (till skillnad från mineraler) som behöver tillföras kroppen eftersom denna inte kan tillverka dem själv.

 

Din teori är alltså lite som att en hantverkare skulle kunna skruva ihop någonting utan hjälp av skruvmejslar om du bara gav honom tillräckligt många hammare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min flickvän undrar om du är säker på att du är en människa? :)

 

Säker kan man väl aldrig vara...

 

En till "konstighet": Jag har noll empati när det gäller människor - eller saker - som jag inte har en personlig relation till. Svältande barn i Afrika eller masslakt på valfri folkgrupp är inget som rör mig i ryggen. Att se bilder som föreställer lidande framkallar ingen som helst medkänsla hos mig. Ni tycker säkert att jag är hemsk nu, men så är det. Det händer liksom inget inom mig. Men det uppvägs till viss del av att jag känner väldigt mycket för såna som jag känner och tycker om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror lätt att du skulle få va med på Outsiders om du ringde in =D GLGL

 

Gärna rik, men inte berömd. Varför freaks ska visa upp sig i tv har jag aldrig fattat. Dessutom ser jag normal ut, och uppträder även normalt för det mesta. Det handlar mest om "interna" grejor som jag inte har några problem med och som aldrig varit något hinder i mitt liv som vuxen. Jag har i hela mitt liv varit välsignad med tur och allt ordnar sig utan att jag behöver göra speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis haft en sån jättetrevlig session där precis inget stämmer. Typ 350 händer. Bästa hand? En kåk som inte fick någon action. Näst bästa hand? Topp två som självklart möter floppad stege. Över tio riktigt fina drag. Hur många satt? Noll. AK-AJ ett antal gånger. Antal träffar? Noll. Ett antal PP. Hur många set? Noll. Back typ två inköp. Då ligger vi på 120,5k och känner oss så där härligt rövknullade igen. Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde Partys reload och backade nästan $100 trots nästan optimalt spel från min sida. Bonusen var dock också på $100, så det blev breakeven, minus valutaavgiften. Pengarna är självklart uttagna igen. När de kommer ska jag försöka komma ihåg att mejla Party och be dem sluta skicka bonuserbjudanden. Jag kan inte vinna där. Funderar på att pausa ett tag igen. Det är svårt att inte bli påverkad av all skit man råkar ut för och om det inte ens går att vinna när man spelar bra så känns det rätt hopplöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de kommer ska jag försöka komma ihåg att mejla Party och be dem sluta skicka bonuserbjudanden. Jag kan inte vinna där.

 

Frågan är ju om det är så att man bara råkar hamna i den där perioden då inget går när man spelar på ett visst nätverk, eller om det verkligen är så att nätverket inte passar en?

 

För egen del så vägrar jag spela på Prima. Jag ligger rätt mycket back där hittills i år. På alla andra nätverk ligger jag plus. Bäst går jag på Sportinbet och Tribeca (VC). På Prima så kan jag bara inte vinna, vilka kort jag än får. Det är en stor skillnad resultatmässigt mellan Prima och det näst sämsta resultatet för ett annat nätverk.

 

Vad tycker du om Prima då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad ska man säga? Nu får det nog räcka. Antingen så är jag värdelös (och borde inte spela), eller så har jag tonvis med otur (och borde inte spela) eller så har jag blivit blåst av riggjönsarna som anordnar onlinepoker (och då borde jag inte heller spela). Jag pausade typ fem dagar, men när jag skulle försöka igen fortsatte det som det har gjort hela november och december. Det spelar ingen roll om jag spelar bra, vilket jag faktiskt har gjort enligt mig själv. Korten går inte min väg, nej, inte på långa vägar. 118,2k är vad jag får med mig efter ett drygt års spelande och det är godkänt. De pengarna ”tar jag ut” nu och tömmer min mentala rulle.

 

Efter nyår kommer det lite bonuspengar, typ $50-100, och det kommer att bli min nya pokerrulle. Om jag gular det så är det slut. Jag kommer inte att avsätta en enda krona till poker efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har missat nåt men vad jag förstår så spelar du NL50 med en rulle på över $15k och funtar på att sluta med poker för du har en liten badstreak. Låter bra skumt..

 

Tja, vi har väl redan fastställt att jag är lite mysko, men att sluta är inget jag funderar på. Det är redan bestämt att det är dags att börja om. Min pokerrulle är tom just nu, jag är gul. De pengarna som jag har tjänat hittills finns inte längre när det gäller poker. De är tagna ur cirkulation, whatever. Om jag kan bygga en ny rulle efter nyår med mina bonuspengar så vore det kul, men det är ingen katastrof om jag misslyckas. Jag tror att pokerboomen är i stort sett över och jag är bara glad att jag fick min del av kakan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela party är köpt på buttricks.

Vem som helst borde kunna se både att bra kort inte ska möta varandra så ofta där och att utdragningar är betydligt vanligare än på andra sajter.

 

Jag har ockå svårt på party, men tror ju knappast att det är riggat. Snarare så att folk är lösare och gör konstigare syner vilket gör att utdragningarna kommer oftare. Helt enkelt eftersom motståndarna oftare är villiga att spela drag och gillar att se många floppar. Krävs en bättre hand för att vinna mot 3-4 fi än mot en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så, då börjar vi om på ny kula – med $66. Jag hade tänkt försöka köra NL10 för att bygga ny rulle, men det fanns så få bord uppe på Ongame och dessutom skulle det nog kännas lite mysko, så jag körde NL25 i stället och torskade ned mig till $50. Jag var nära att bara ge upp, men så fick jag för mig att köra ett bord NL50 och så fick det bära eller brista. Som tur var kunde jag dubbla mitt inköp ganska fort. Eftersom jag hade ”hela” $100 så öppnade jag fyra NL50-bord och körde med halva inköp. Det har gått hyfsat och nu är vi uppe i $157. Jag lär fortsätta med NL50 och halva inköp ett tag framöver, om jag inte gular.

 

Rulle: $157

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurobet...

 

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 1: Hero ($25,20 in chips)

Seat 2: Fi1 ($72,15 in chips)

Seat 3: Fi2 ($9,20 in chips)

Seat 7: Fi3 ($47,75 in chips) (on the button)

Seat 8: Fi4 ($90,95 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi4 : Post Blind ($0,25)

Hero : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: 2s

Dealt to Hero: 2c

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Call ($0,50)

Fi2 : Call ($0,50)

Fi3 : Fold

Fi4 : Call ($0,25)

Hero : Check

*** Flop *** : 5s 2d Kd

Fi4 : Check

Hero : Bet ($1,50)

Fi1 : Raise ($3)

Fi2 : Fold

Fi4 : Fold

Hero : Raise ($23,20)

Hero : All In ($24,70)

Fi1 : Call ($21,70)

*** Turn *** : [ 5s 2d Kd ] Jd

*** River *** : [ 5s 2d Kd Jd ] 6d

*** SUMMARY ***

Pot: $50,40 | Rake: $1

Board: [ 5s 2d Kd Jd 6d ]

Hero lost $25,20 Shows [ 2s 2c ] (three twos)

Fi1 bet $25,20, collected $50,40, net $25,20 Shows [ Qd Kh ] (a flush, King high)

Fi2 lost $0,50

Fi3 lost $0

Fi4 lost $0,50

 

 

Rulle: $179

 

En smäll till och pengarna åker ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte detta eviga gnäll på eurobet och samtdigt detta eviga spel på just eurobet?! Det finns ju fan 1000-tals sidor, varför inte byta då om det är så jävligt på eurobet. helt ovärt att bara gnälla och fortsätta dega in, om det nu är sidan det är fel på det vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte detta eviga gnäll på eurobet och samtdigt detta eviga spel på just eurobet?! Det finns ju fan 1000-tals sidor, varför inte byta då om det är så jävligt på eurobet. helt ovärt att bara gnälla och fortsätta dega in, om det nu är sidan det är fel på det vill säga.

 

 

Lite svårt att svara på det, men det handlar om saker som inte får diskuteras här på forumet... Och så är jag väldigt trög, så jag tenderar att göra om samma sak 8 000 gånger och förvänta mig olika resultat.

 

Men om man ska vara rättvis så finns det flera sajter som jag rekommenderar att man håller sig borta från: B2B i sin helhet, Party, Ladbrokes och Eurobet hamnar högst på den listan. Vem som är värst? Party, utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag fuskat lite, men bara lite. Jag orkade inte med tanken på att behöva vänta typ en vecka på att lira, så jag satte in nya stålar trots att utbetalningen inte kommit än. Det tar emot att böja på mina egna regler, men är man speltorsk så är man. Så in med hela rullen – 1 000 kr eller knappt $145 – och fortsatt spel på NL50 med halva inköp. Några halvtrista smällar har man redan hunnit åka på, men eftersom vissa är så erbarmligt usla så plussar man lite ändå. Det jag verkligen gillar är hur vissa verkar tycka om att syna sig all-in mot gigantiska överbet från min sida. Vette fan om inte överbet är det bästa vapnet som finns på min nivå. Check-syn på rivern är också ganska effektivt, men knappast lika lönsamt.

 

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 2: Fi1 ($41,70 in chips)

Seat 7: Fi2 ($94,15 in chips) (on the button)

Seat 8: Hero ($34,65 in chips)

Seat 9: Fi3 ($73 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Hero : Post Blind ($0,25)

Fi3 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Ac

Dealt to Hero: Ad

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Bet ($1)

Fi2 : Fold

Hero : Raise ($34,40)

Hero : All In ($34,65)

Fi3 : Fold

Fi1 : Call ($33,65)

*** Flop *** : 3s Qc 9s

*** Turn *** : [ 3s Qc 9s ] 4h

*** River *** : [ 3s Qc 9s 4h ] 2s

*** SUMMARY ***

Pot: $69,30 | Rake: $0,50

Board: [ 3s Qc 9s 4h 2s ]

Fi1 lost $34,65 Shows [ Qd Jd ] (a pair of Queens)

Fi2 lost $0

Hero bet $34,65, collected $69,30, net $34,65 Shows [ Ac Ad ] (a pair of Aces)

Fi3 lost $0,50

 

 

Rulle: $254

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag börjar ana ett mönster. Om jag skriver här att jag har plussat så går det åt helvete. Jaha, åkte ned till $175 och cashade ut. De lär tro att jag är schizofren vid det här laget. Jag har säkert en insättning och ett uttag för varje speldag vid det här laget. Rulle: 1 200 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man? Om det bara var en gång så vore det lugnt, men om och om och om igen…

 

Table: $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($10,05 in chips) (on the button)

Seat 2: Fi2 ($47,50 in chips)

Seat 3: Fi3 ($37,35 in chips)

Seat 6: Fi4 ($12,05 in chips)

Seat 7: Hero ($27,05 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi2 : Post Blind ($0,25)

Fi3 : Post Blind ($0,50)

Dealt to Hero: Qd

Dealt to Hero: Qs

*** Pre-Flop *** :

Fi4 : Bet ($1)

Hero : Raise ($4)

Fi1 : Fold

Fi2 : Fold

Fi3 : Fold

Fi4 : Call ($3)

*** Flop *** : Ks 5c Qc

Fi4 : Check

Hero : Bet ($4)

Fi4 : Call ($4)

*** Turn *** : [ Ks 5c Qc ] 7s

Fi4 : Check

Hero : Bet ($5)

Fi4 : Call ($4,05)

Fi4 : All In ($4,05)

*** River *** : [ Ks 5c Qc 7s ] 10d

*** SUMMARY ***

Pot: $24,80 | Rake: $1

Board: [ Ks 5c Qc 7s 10d ]

Fi1 lost $0

Fi2 lost $0,25

Fi3 lost $0,50

Fi4 bet $12,05, collected $23,85, net $11,80 Shows [ Jh As ] (a straight, Ace high)

Hero bet $13, collected $0,95, net -$12,05 Shows [ Qd Qs ] (three Queens)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...