zorro_aik Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Inga specciella reads, förutom att alla på pacific poker suger. en limper, följt av en standardraise följt av att jag (pocket 6's) , knappen och limparen synar. Flop: 6TA två hjärter. Checkas runt till mig och jag bettar strax under pott. Button raisar, limparen synar, och preflop-raisaren blixt-ställer in. Alla har fulla inköp. Vad göra? Ursäkta om det blev rörigt.. första handhistoriken jag postar här. Citera
kfluffie Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 4) Posta en tydlig handbeskrivning. Det här innebär att du ska skära bort felmeddelanden och annat som inte har med handen att göra för att det ska bli så lättläst som möjligt. Ett förslag är att använda en handkonverterare. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Fixa till lite snyggare i framtiden. Blir mer lättöverskådligt. MVH //KF Citera
elninjopink Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jobbig pott helt utan reads, men jag skulle antagligen syna. Förhoppningsvis har du ju en out om du ligger under. Citera
Kenny_Roger Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Oj! Med den actionen tror jag nog att du är slagen. Frågan är dock om man hittar folden ändå, som sagt är de ofta dåliga på Pacific och du får ju schyssta odds. De kan ju alltid ha KhQh och AT så en syn kan nog inte vara jättefel. Oftast har nog någon TT eller AA här men å andra sidan behöver du bara vinna ~1/4-del av gångerna så tryck syn du. Då slipper du slå sönder datorn när de viker upp KK, QJ och A7o också Citera
kebabarulla Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 syn,du e uppe mot ett färg drag och 2 par. Citera
zorro_aik Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 syn,du e uppe mot ett färg drag och 2 par. And the winner is, kebabarulla! Dum som jag är foldade jag. Hade smakat bra. Jaja, tack för tipsen, då vet jag vad jag ska göra nästa gång utan reads. Citera
cOP Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jag skulle aldrig klarat att folda iaf Citera
Mr.Tony Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 syn,du e uppe mot ett färg drag och 2 par. And the winner is, kebabarulla! Dum som jag är foldade jag. Hade smakat bra. Jaja, tack för tipsen, då vet jag vad jag ska göra nästa gång utan reads. FOLD!?!?!?! inte för o va elak, men du sa alla e fiskar på pacific, det må jag säga ALLA! cash in pacific Citera
jock1 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 kan inte va kul att lira om man foldar såna där händer Citera
Mogge13 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jag skulle aldrig klarat att folda iaf Citera
413x4nd3r Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jag håller med de senaste 5 talarna. Citera
jojje2k Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 lätt all-in fold finns inte om ni inte sitter med 400 BB Citera
zorro_aik Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tack... nästa gång jag vill känna mig som en idiot vet jag vart jag ska vända mig! Nej men ärligt, det är bra, nu har jag fått det så hårt inpräntat i skallen att jag inte ens kommer lyckas supa bort det ikväll. Tack herrar! adios Citera
brut Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Svårt. Du vet att du torskar om ett A eller en T kommer, du vet att du torskar om en h kommer och sannolikt torskar du även om inte en 6 kommer. Citera
zorro_aik Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Japp. I det här fallet hade dock idiot-limparn fått färgen på turn, och pfr-raisarn hade inte fått något A eller T, och jag hade fått fyrtalet på river. Jag hatar pengar. Citera
tamtaram Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Säg Hmmm i chatten och ställ in. Citera
zorro_aik Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Så att dom vet att jag har ett monster? haha. Dessutom, onödigt o ställa in när man täcker den som gått all-in och alla andra som kan syna? ^^ Citera
Kenny_Roger Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Som jag sa hade också jag synat här. Men jag tror absolut inte att det är en sådan guldsits som många verkar tro. Just för att man i bästa fall är uppe mot just dessa händer och då och då är översettad. Antar man att motståndarna inte är idioter (vilket de händer de faktiskt hade verkar någorlunda rimligt) har man ca: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 34.7230 % 34.72% 00.00% { 6c6d } Hand 2: 22.6664 % 21.51% 01.16% { TT, ATs, KhQh, KhJh, QhJh, ATo } Hand 3: 42.6107 % 41.45% 01.16% { AA, TT, ATo } Dvs syn, men knappast en sån supersits som det först kan verka. Citera
PxT Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Prova att läsa i tråden nästa gång Marcus016! syn,du e uppe mot ett färg drag och 2 par. And the winner is, kebabarulla! Dum som jag är foldade jag. Hade smakat bra. Jaja, tack för tipsen, då vet jag vad jag ska göra nästa gång utan reads. Citera
Recommended Posts