Gå till innehåll

NLT - SnG, AA första handen


Pokervinnaren

Recommended Posts

Många här verkar begå jättetydliga Sklanskymisstag.

 

Om vi ställer på rivern ska vi inte fråga oss vilka händer han har som vi slår respektive slår oss när vi lägger in höjningen, utan vilka händer han kan ha när han synar vår höjning.

Ja och 50%+ av dem måste vi slå för att höjningen ska vara korrekt.

Edit: (Under förutsättning att fi inte lägger bättre händer än vår) men det är väl inte aktuellt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom lite snabbt och såg att du torska handen, fast jag vet om det så måste jag endå säga att jag hade ställt på river eftersom jag satt han på kåken med endast en Q eller en K på handen, så när 3e J kommer på rivern så finns det ingen återvändo med AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här verkar begå jättetydliga Sklanskymisstag.

 

Om vi ställer på rivern ska vi inte fråga oss vilka händer han har som vi slår respektive slår oss när vi lägger in höjningen, utan vilka händer han kan ha när han synar vår höjning.

 

Vill du utveckla det där, för mina trötta ögon lyckas inte se vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här verkar begå jättetydliga Sklanskymisstag.

 

Om vi ställer på rivern ska vi inte fråga oss vilka händer han har som vi slår respektive slår oss när vi lägger in höjningen, utan vilka händer han kan ha när han synar vår höjning.

 

Vill du utveckla det där, för mina trötta ögon lyckas inte se vad du menar.

 

Typ, får vi syn av vår re-raise om vi inte är slagna?

 

Och svaret är ja, det får vi på denna nivån med flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...är man dålig på att sätta folk på händer ska man inte försöka sätta folk på händer. Jag tror att 90% av alla som snackar om "han kan inte ha [insert random] därför att..." inte har särskilt mycket för att lita på sina egna tips här...

 

Han kan ha lite vad som helst här på rivern, jag är inte 100% säker på att reraise all-in är fel. Men jag måste påpeka att jag tror att KK är mer rimlig än KT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folda rivern här är ju, som de flesta redan påpekat, helt idiotiskt. Frågan är snarare om raise eller call är rätt. Skulle tro att en höjning är EV+, framförallt eftersom stackarna är lagom för det. Intressantare är nästan vad som är rätt om har KK. Ens hand är visserligen starkare, men i ett sådant läge synar jag antagligen bara då lika många K.ar som J:ar är ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folda rivern här är ju, som de flesta redan påpekat, helt idiotiskt. Frågan är snarare om raise eller call är rätt. Skulle tro att en höjning är EV+, framförallt eftersom stackarna är lagom för det. Intressantare är nästan vad som är rätt om har KK. Ens hand är visserligen starkare, men i ett sådant läge synar jag antagligen bara då lika många K.ar som J:ar är ute.

 

AA och QQ o.s.v då? Låter inge vidare, det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

AA och QQ o.s.v då? Låter inge vidare, det där.

 

Menar du att AA och QQ är troliga händer?

 

Jag menar att du inte kan räkna med att det är lika troligt att han har fyrtal som att han har en hand som du slår.

 

Skulle nog vilja säga att antalet händer man slår som synar en all in på river är färre om man har KK än AA efter den här actionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...