Gå till innehåll

Musikpartier som är en ständig källa till rysningar


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom direkt att tänka på att jag alltid gillat inledningen till Civil War med GnR där de samplat en bit ur 60-filmen Cool hand Luke med Paul Newman: What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach. So you get what we had here last week, which is the way he wants it... well, he gets it. I don't like it any more than you men.

 

Bra film, bra låt...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weezer - I Just Threw Out The Love of My Dreams

 

Sista refrängen och passagen upp till den, när Rivers kommer in i låten, "and I see him everywhere"... Såpäls deluxe typ.

 

Låten är från den osläppta rockoperan Songs From the Black Hole, så den är ju lite okänd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från låten Only For The Weak av In Flames:

 

Sell me the infection, it's only for the weak

No need for sympathy, the misery that is me

No need for sympathy, it's only for the weak

On bleeding knees I accept my fate

 

Får ståpäls bara av att skriva ner det...

 

/Flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tori är min husgud. Om vi nu pratar liveversioner från hennes "To venus and back" så får man ju inte glömma det mäktiga:

 

I wanna smash the faces

Of those beautiful boys

Those christian boys

So you can make me come

That doesnt make you Jesus

 

Jag får av någon anledning även rysningar av hela slutstycket av Datura då hon sjunger "dividing canaan, piece by piece" om och om igen tillsammans med en massa trevliga ljud. Men så älskar jag ju alla som flirtar vilt med tidig elektro.

 

Sen får jag rysningar av Lamb, mest för att Lous röst är så skör och musiken fullkomligen osar sex på sina ställen. Stråkar, beats och en barbröstad Andy tillsammans med härliga basgångar. Jag vet, jag är cheap, jag faller för sånt direkt. Det finns t ex en liveversion av "b line" som har allt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The streets - Stay positive ger mig alltid rysningar. Gillar verkligen textraderna:

Stop dreaming -

People who say that are blaspheming

They're doing nine to five and moaning

And they don't want you succeeding when they' ve blown it

 

Mest rysningar får jag av en mp3:a som heter "celtic supporters - youll never walk alone (at celtic park 2003).mp3". Det säger nog en del om mig. :P

 

Jag får dessutom förjävliga rysningar av Promoe - these walls don't lie av skäl som är allt annat än musikaliska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...