eurythmech Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jag börjar: Tori Amos - Northern Lad, när hon efter ca 2 minuter sjunger/fräser/viskar "it gets so fucking cold" är magiskt. Mycket för att det är Tori och för att hon är ful i munnen Citera
Sansrom Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Pat Metheny Group - The Way Up, Part Three, 5:07 - 7:17 Ståpäls! Citera
TotalFarsa Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Kom direkt att tänka på att jag alltid gillat inledningen till Civil War med GnR där de samplat en bit ur 60-filmen Cool hand Luke med Paul Newman: What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach. So you get what we had here last week, which is the way he wants it... well, he gets it. I don't like it any more than you men. Bra film, bra låt... /TF Citera
QoS Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Mycket för att det är Tori och för att hon är ful i munnen eurythmech = ordf. för GlobalAssociationOfToriStalkers.com? - QoS Citera
hnat Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Weezer - I Just Threw Out The Love of My Dreams Sista refrängen och passagen upp till den, när Rivers kommer in i låten, "and I see him everywhere"... Såpäls deluxe typ. Låten är från den osläppta rockoperan Songs From the Black Hole, så den är ju lite okänd. Citera
Djens Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Introt till Vandread 1st stage....underbart. Citera
fredyr Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Million Town med William Orbit. Citera
nucleus Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Trumintrot till "A whole lot of love" med Led Zeppelin är svåröverträffat..... Citera
nucleus Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Trumintrot till "A whole lot of love" med Led Zeppelin är svåröverträffat..... och det kommer från mig som inte lyssnat på hårdrock sen jag var cool och gick i 5:an....lite överdrivet, någon låt har det blivit sen dess...ehh..och så cool var jag inte Citera
Goatse Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Sovjets nationalsång, ah mother russia! Måste även lägga till The imperial march.. edit igen, även ride of the valkyre och breaket några minuter in i creeping death! Citera
hansolo Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 iron maiden - brave new world i solot exakt 4:22 in i låten....och tonartshöjningen i slutet av everdream med nightwish! Citera
Stahl Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Ska vi snacka Tori Amos så är ju liveversionen av Bells for her mäktigast. Hela låten. edit: Från 'To Venus and back' dårå. Citera
Jennez Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Bas-partiet i Dream Theaters Metropolis Introt till Sagas Don't be late Citera
eurythmech Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 eurythmech = ordf. för GlobalAssociationOfToriStalkers.com? Nej, men tack för att du uppmärksammade mig på detta underbara samfund Citera
demimonde Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Gitarrsolona i Pink Floyds Comfortably numb och en hel del andra gitarrsolo av David Gilmour. Citera
Bein Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Fear of the dark är ju inte helt tokig. Citera
cheunce Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Det som får mig att rysa är ljudet från dockpianot i slutet på Vermilion av Slipknot. Får mig att tänka på någon 80-tals skräckfilm Citera
masterplan Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 The Stone Roses - I wanna be adored Låtens första 90 sekunder är bäst i världen. Citera
Flopp Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Från låten Only For The Weak av In Flames: Sell me the infection, it's only for the weak No need for sympathy, the misery that is me No need for sympathy, it's only for the weak On bleeding knees I accept my fate Får ståpäls bara av att skriva ner det... /Flopp Citera
nucleus Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 The Stone Roses - I wanna be adored Låtens första 90 sekunder är bäst i världen. some sweet stuff.... eller breaket i "Breaking into heaven efer ett par minuter...yummie" Citera
enhetsmatris Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 3:54 in i Bruce Springsteens Jungleland. ...och Ravelli klara't, han går rätt!... Citera
Andrew_W Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tori är min husgud. Om vi nu pratar liveversioner från hennes "To venus and back" så får man ju inte glömma det mäktiga: I wanna smash the facesOf those beautiful boys Those christian boys So you can make me come That doesnt make you Jesus Jag får av någon anledning även rysningar av hela slutstycket av Datura då hon sjunger "dividing canaan, piece by piece" om och om igen tillsammans med en massa trevliga ljud. Men så älskar jag ju alla som flirtar vilt med tidig elektro. Sen får jag rysningar av Lamb, mest för att Lous röst är så skör och musiken fullkomligen osar sex på sina ställen. Stråkar, beats och en barbröstad Andy tillsammans med härliga basgångar. Jag vet, jag är cheap, jag faller för sånt direkt. Det finns t ex en liveversion av "b line" som har allt det. Citera
majorj Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Lou Reeds Perfect Day från Transformer. Refrängen är en rysare. Sen finns magiska ögonblick på Motörheads Bomber-platta. Men då pratar vi olika sorters rysningar. Citera
ziddax Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 The streets - Stay positive ger mig alltid rysningar. Gillar verkligen textraderna: Stop dreaming - People who say that are blaspheming They're doing nine to five and moaning And they don't want you succeeding when they' ve blown it Mest rysningar får jag av en mp3:a som heter "celtic supporters - youll never walk alone (at celtic park 2003).mp3". Det säger nog en del om mig. Jag får dessutom förjävliga rysningar av Promoe - these walls don't lie av skäl som är allt annat än musikaliska... Citera
Henkeman Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Dire Straits - Brothers in Arms (gärna live) Citera
Recommended Posts