Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 3/6 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP1 with Aspade.gif, Kdiamond.gif.

UTG calls, 1 fold, Hero raises, MP2 calls, 5 folds, UTG calls.

Flop: (7.33 SB) Theart.gif, 5spade.gif, Jheart.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets, MP2 calls, UTG calls.

Turn: (5.16 BB) 5diamond.gif(3 players)

UTG checks, Hero checks, MP2 bets, UTG folds, Hero calls.

River: (7.16 BB) 2club.gif(2 players)

Hero checks, MP2 bets, Hero folds.

Final Pot: 8.16 BB

Borde jag fortsätta beta ut på turn? eller hur spela?

Tack på förhand

Postad

Väldigt close call att fortsätta beta eller inte, fast lutar åt att inte beta.

Eftersom du fick två syn på flop kommer ju nästan säkert någon av dom syna turn också. Chansen du har är väl om någon som har tex 5X synar för att dra mot tvåpar och när du betar igen på river så foldar han.

Hur som helst skulle jag nog spelat som dig.

Postad

Har du några reads? En dylik hand beror väldigt mycket på vad du tror om de andra spelarna.

Generellt tycker jag dock att du inte ska syna turn när du checkat. Om vi antar att fi har något som slår AK har du 4 outs till stegen (hjärter Q är något tveksam men borde hålla). Du kan knappast räkna alla A och K som outs eftersom en typisk fi mycket väl kan ha händer som AJ, AT och KJ. Säg 3 outs för alla A och K (vilket kanske är i överkant). Dina odds att dra är då ca 1 på 6.5 vilket du inte har i direkta pottodds. Dessutom blir det mycket svårt för dig att få ut värde på river när du träffar eftersom du inte har position. Faller t.ex. en Q på river blir motståndaren rädd för AK hos dig och ger dig inte mycket action såvida han inte har en bättre hand som kåk. Att han redan kan ha en riktigt stark hand som du drar dött mot är något som ytterligare talar emot dig. TT och JJ är inte omöjliga händer hos fi.

Postad

Spelaren i fråga spelade ganska loose/passive.

Men jag tycker det händer ofta när jag spelar och sitter på AK,AQ (möjligtvis AJ) och det kommer tre underkort på flop, jag bettar ut får syn syn och blir sedan raisad på turn och blir tvungen att droppa än att det bara ligger kort på bordet som inte ingiver så mycket rädsla : )

Hur ska man generellt spela dessa händer när man inte har bra position? och har 1-3 spelare bakom sig?