Gå till innehåll

Slängde KK preflop, vad hade ni gjort?


TheTrooper

Recommended Posts

Spelade en 3000Euro guarantee nyss. Andra handen får jag KK På BB (Blinds 15/25 startmarker 2500). Utg Raisar till 165 knappen synar,jag reraisar till 500, då ställer utg in och knappen också. Jag foldar till slut, tänkte nån måste ha AA. Utg visar AQ och knappen AK (TILT :evil: ), ingen av dom träffar såklart och AK vinner. Jag tiltar och åker ut runt hundrade plats efter mycket dåligt spel resterande händer.

Hade ni hittat folden? Eller är jag en idiot? Jag ger mig fan på att om jag synat så hade A K J 10 9 kommit och han med AQ hade fått stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 3000Euro guarantee nyss. Andra handen får jag KK På BB (Blinds 15/25 startmarker 2500). Utg Raisar till 165 knappen synar,jag reraisar till 500, då ställer utg in och knappen också. Jag foldar till slut, tänkte nån måste ha AA. Utg visar AQ och knappen AK (TILT :evil: ), ingen av dom träffar såklart och AK vinner. Jag tiltar och åker ut runt hundrade plats efter mycket dåligt spel resterande händer.

Hade ni hittat folden? Eller är jag en idiot? Jag ger mig fan på att om jag synat så hade A K J 10 9 kommit och han med AQ hade fått stege.

 

 

Vad är buy-in i turneringen? Är det re-buy möjligt?

 

På turneringar med låg buy-in spelar folk som idioter, och det där händer rätt ofta, iaf vad jag sett i de turneringar jag spelat.

 

Sen om de är re-buy kan han va fan som helst, då folk ofta är villiga att gambla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 3000Euro guarantee nyss. Andra handen får jag KK På BB (Blinds 15/25 startmarker 2500). Utg Raisar till 165 knappen synar,jag reraisar till 500, då ställer utg in och knappen också. Jag foldar till slut, tänkte nån måste ha AA. Utg visar AQ och knappen AK (TILT :evil: ), ingen av dom träffar såklart och AK vinner. Jag tiltar och åker ut runt hundrade plats efter mycket dåligt spel resterande händer.

Hade ni hittat folden? Eller är jag en idiot? Jag ger mig fan på att om jag synat så hade A K J 10 9 kommit och han med AQ hade fått stege.

 

 

Vad är buy-in i turneringen? Är det re-buy möjligt?

 

På turneringar med låg buy-in spelar folk som idioter, och det där händer rätt ofta, iaf vad jag sett i de turneringar jag spelat.

 

Sen om de är re-buy kan han va fan som helst, då folk ofta är villiga att gambla.

 

Freezeout och 40 euro inköp.

var går gränsen för att folk ska sluta spela som cp´n. 200euro eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsyn såklart. Skulle aldrig släppa KK så tidigt i en turnering, även om flera gått all in.

 

Även i WSOP?

 

Jag TÄNKTE lägga till en mening om WSOP, men såklart struntade jag i det. Där vet jag inte hur jag hade gjort, men om du vill diskutera liknande topic så finns en tråd om Karin Lundgren (det är så hon heter,va?) i Poker i media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklaraste synen! Skulle synat direkt, har någon av de 2 spelarna AA så får de ha det, men största chansen är ju att de har t.ex AK, AQ, de andra KK eller något annat stabilt par, sen får du chansen att trippla upp din stack tidigt i en turnering som skulle ge dig en stor fördel vid bordet och en större chans att gå långt i turneringen, som sagt.. given syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sätt alltför många all-in med AK, AQ och t o m J9 även på $100 buy-in för att lägga KK. Det hånder också då och då att folk ställer in på typ 77 och hoppas att motståndaren har AK för att få en slantsingling. Varför folk gör det har jag personligen svårt att förstå men det talar i allafall för att inte slänga KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...