TheTrooper Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Spelade en 3000Euro guarantee nyss. Andra handen får jag KK På BB (Blinds 15/25 startmarker 2500). Utg Raisar till 165 knappen synar,jag reraisar till 500, då ställer utg in och knappen också. Jag foldar till slut, tänkte nån måste ha AA. Utg visar AQ och knappen AK (TILT ), ingen av dom träffar såklart och AK vinner. Jag tiltar och åker ut runt hundrade plats efter mycket dåligt spel resterande händer. Hade ni hittat folden? Eller är jag en idiot? Jag ger mig fan på att om jag synat så hade A K J 10 9 kommit och han med AQ hade fått stege. Citera
Tiggr Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Svårt men om inte b2b har ändrat sin 1500 startstack så tar jag synen där. Citera
TheTrooper Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Svårt men om inte b2b har ändrat sin 1500 startstack så tar jag synen där. startstacken var 2500 Citera
Nusseman Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Snackar vi €3000 guarantee på B2B? Då hade jag aldrig ens tänkt tanken att släppa. Citera
tim_linus Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 tid plats ska vi spela HU ? Citera
svint0 Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Spelade en 3000Euro guarantee nyss. Andra handen får jag KK På BB (Blinds 15/25 startmarker 2500). Utg Raisar till 165 knappen synar,jag reraisar till 500, då ställer utg in och knappen också. Jag foldar till slut, tänkte nån måste ha AA. Utg visar AQ och knappen AK (TILT ), ingen av dom träffar såklart och AK vinner. Jag tiltar och åker ut runt hundrade plats efter mycket dåligt spel resterande händer. Hade ni hittat folden? Eller är jag en idiot? Jag ger mig fan på att om jag synat så hade A K J 10 9 kommit och han med AQ hade fått stege. Vad är buy-in i turneringen? Är det re-buy möjligt? På turneringar med låg buy-in spelar folk som idioter, och det där händer rätt ofta, iaf vad jag sett i de turneringar jag spelat. Sen om de är re-buy kan han va fan som helst, då folk ofta är villiga att gambla. Citera
TheTrooper Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Snackar vi €3000 guarantee på B2B? Då hade jag aldrig ens tänkt tanken att släppa. Ja B2B. Du menar att folk spelar som idioter. det har jag nog märkt. åkt på såna badbeats så snart blir det psyket Citera
Kenny_Roger Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 tid plats ska vi spela HU ? Bra svar! Citera
TheTrooper Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Spelade en 3000Euro guarantee nyss. Andra handen får jag KK På BB (Blinds 15/25 startmarker 2500). Utg Raisar till 165 knappen synar,jag reraisar till 500, då ställer utg in och knappen också. Jag foldar till slut, tänkte nån måste ha AA. Utg visar AQ och knappen AK (TILT ), ingen av dom träffar såklart och AK vinner. Jag tiltar och åker ut runt hundrade plats efter mycket dåligt spel resterande händer. Hade ni hittat folden? Eller är jag en idiot? Jag ger mig fan på att om jag synat så hade A K J 10 9 kommit och han med AQ hade fått stege. Vad är buy-in i turneringen? Är det re-buy möjligt? På turneringar med låg buy-in spelar folk som idioter, och det där händer rätt ofta, iaf vad jag sett i de turneringar jag spelat. Sen om de är re-buy kan han va fan som helst, då folk ofta är villiga att gambla. Freezeout och 40 euro inköp. var går gränsen för att folk ska sluta spela som cp´n. 200euro eller? Citera
TheTrooper Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 tid plats ska vi spela HU ? Bra svar! Skaplig skillnad på HU och MTT Citera
413x4nd3r Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Vad skulle jag gjort? Synat utan att ens tänka på saken. Möjligtvis skulle jag släppa K-K på bubblan. Men andra handen i en turnering..? Snacka om att gå miste om en drömstart. Citera
illerrre Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Inte en chans att jag hade foldat. Folk går all in med vad som helst. Citera
illerrre Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 tid plats ska vi spela HU ? Bra svar! Skaplig skillnad på HU och MTT jag tror han antydde att han tycker du är en fisk och vill mjölka dig på pengar... Citera
Joey Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Blixtsyn såklart. Skulle aldrig släppa KK så tidigt i en turnering, även om flera gått all in. Citera
TheTrooper Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Blixtsyn såklart. Skulle aldrig släppa KK så tidigt i en turnering, även om flera gått all in. Även i WSOP? Citera
Joey Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Blixtsyn såklart. Skulle aldrig släppa KK så tidigt i en turnering, även om flera gått all in. Även i WSOP? Jag TÄNKTE lägga till en mening om WSOP, men såklart struntade jag i det. Där vet jag inte hur jag hade gjort, men om du vill diskutera liknande topic så finns en tråd om Karin Lundgren (det är så hon heter,va?) i Poker i media. Citera
earthling Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 äh, ibland har någon AA, men då kan man ju alltid dra ut, varför släppa en så bra hand när man får chansen till en riktigt bra start? Du lurade dig själv. Citera
Tony Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Solklaraste synen! Skulle synat direkt, har någon av de 2 spelarna AA så får de ha det, men största chansen är ju att de har t.ex AK, AQ, de andra KK eller något annat stabilt par, sen får du chansen att trippla upp din stack tidigt i en turnering som skulle ge dig en stor fördel vid bordet och en större chans att gå långt i turneringen, som sagt.. given syn. Citera
Carribean Stud Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jag har sätt alltför många all-in med AK, AQ och t o m J9 även på $100 buy-in för att lägga KK. Det hånder också då och då att folk ställer in på typ 77 och hoppas att motståndaren har AK för att få en slantsingling. Varför folk gör det har jag personligen svårt att förstå men det talar i allafall för att inte slänga KK. Citera
SethCohen Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 syn varje dag, varje timme, varje minut.. i sömnen.. aldrig jag lagt den där Citera
Stinkbock Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 skulle nog aldrig folda KK preflop i en turnering.. fast jag spelar inte så många turneringar, cashgames ftw Citera
Agar Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hade synat utan tvekan till en sån chans att få en sån bra start i turneringen. Citera
MJ Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Fortsätt slänga om du vill kunna skryta med en bra fold då någon faktiskt har AA. Vill du spela ett mer vinnande spel, så SYYYYYYYN! Citera
Recommended Posts