Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första handen så således inga reads..

1Outer$ (EUR 2 000,00 in seat 3)

P-fil (EUR 2 000,00 in seat 5)

Dealer: 1Outer$

Small Blind: P-fil (10,00)

Big Blind: 1Outer$ (20,00)

1Outer$ was dealt: Kh - Ac

P-fil Raise (50,00)

1Outer$ Raise (145,00)

P-fil Call (105,00)

Flop Jd - 7h - Ah

P-fil Check

1Outer$ Bet (275,00)

P-fil Call (275,00)

Turn Jd - 7h - Ah - 9s

P-fil Check

1Outer$ Bet (650,00)

P-fil Call (650,00)

River Jd - 7h - Ah - 9s - 6c

P-fil All-In (910,00)

1Outer$ All-In (910,00)

Postad

Med hänsyn till vad Superfunk säger kanske det är rätt spelat men mot en normal Fi tycker jag du överspelar din AK här. Checkar du turn har du bra chanser att få betalt av sämre händer på river. Både genom att inducera bluff och att du underrepresenterar din hand vilket kan leda till att Fi är mer synbenägen. Check turn och syna alt. värdebetta river mot en Fi utan read.

Postad
Med hänsyn till vad Superfunk säger kanske det är rätt spelat men mot en normal Fi tycker jag du överspelar din AK här. Checkar du turn har du bra chanser att få betalt av sämre händer på river. Både genom att inducera bluff och att du underrepresenterar din hand vilket kan leda till att Fi är mer synbenägen. Check turn och syna alt. värdebetta river mot en Fi utan read.

Det är ett och annat drag där..

Postad

Det är ett och annat drag där..

Jag checkar naturligtvis inte alltid här men det värde du förlorar de gånger Fi träffar sitt färgdrag eller något mer långsökt drag är inte mycket mot vad du förlorar på att bomba förutsättningslöst där AJ, JJ och 77 är rimliga händer.

Är du slagen kommer det att spara dig pengar och de gånger du är före kommer du öka dina chanser att få betalt av sämre händer rejält.

Jag skulle t.o.m. påstå att de gånger han sitter på färgdraget och träffar vägs upp av de gånger han sitter på färgdraget, missar river och till följd av din check ger sig på ett försök att sno potten helt tom.

Postad

Syn på rivern, har svårt att se att du inte har han slagen mer än 1/3 av tiden vilket räcker.

Finns få händer han kan ha som har dig slagen egentligen.

Känns osannolikt att han slowplayar AJ och inte raisar innan rivern.

Visst kan han ha JJ, 77 och representera ett missat drag genom att trycka på rivern. Möjligt att han träffar stege med 8hTh och slowplayar då han själv drar till flushen, rätt osannolikt dock.

Postad

Hade också synat rivern... Luktar missat drag samt att det finns ingen anledning för honom att slöa ett 2 par eller bättre tills rivern när du ger den actionen. Klart att han kan ha 3 outat dig på rivern men det tycker jag man kan leva med så som handen har spelats.

beachalban; Jag tycker du ger fi creeds för en lite väl snäv HD, att anta att han har ett set bara för att han raisar pre-flop och checksynar flopen är lite väl, specielt när det gäller HU spel.

För övrigt gillar jag inte alls att checka turnen och spela AK som en bluff-catcher, alldeles för stark hand för detta. Du måste value betta den på turnen, ser ingen anledning till att upprätt hålla någon pot-control eller dylikt på den brädan.

Om du nu checkar turnen och fi checkar även river, value bettar du då eller? I så fall hur ofta tror du inte att du kommer att bli C/R här av en stark spelare? Vad gör du då? Synar eller? Med vetskapen om att han vet exakt vilken hand du har, ett par varken mer eller mindre...

Postad

hehe, tänkte exakt på samma exempel när jag såg handen

Jag har boken faktiskt, men utlånad. Nu blev jag grymt nyfiken på vilket exempel det var?

Var ett år sedan jag läste boken men tror det var det jakob tänkte på (?).

Iaf var det ett exempel där en bra spelare synade, synade och sedan till synes ologiskt kastade ut en stor riverbet. Kommer inte ihåg det exakta resonemanget men ett sådant agerande tyder ofta på styrka enligt författaren.

Postad
Hade också synat rivern... Luktar missat drag samt att det finns ingen anledning för honom att slöa ett 2 par eller bättre tills rivern när du ger den actionen. Klart att han kan ha 3 outat dig på rivern men det tycker jag man kan leva med så som handen har spelats.

beachalban; Jag tycker du ger fi creeds för en lite väl snäv HD, att anta att han har ett set bara för att han raisar pre-flop och checksynar flopen är lite väl, specielt när det gäller HU spel.

För övrigt gillar jag inte alls att checka turnen och spela AK som en bluff-catcher, alldeles för stark hand för detta. Du måste value betta den på turnen, ser ingen anledning till att upprätt hålla någon pot-control eller dylikt på den brädan.

Om du nu checkar turnen och fi checkar även river, value bettar du då eller? I så fall hur ofta tror du inte att du kommer att bli C/R här av en stark spelare? Vad gör du då? Synar eller? Med vetskapen om att han vet exakt vilken hand du har, ett par varken mer eller mindre...

Jag sätter inte Fi på en snäv HD, jag tror också att vi oftast leder här. Däremot tror jag att vi får svårt att få betalt av sämre händer om vi inte inducerar bluff eller checkar för att låtsas svag. Självklart valuebettar jag river, iaf om färgdraget missar och en C/R tycker jag är lättare att syna än när Fi openpushar i detta fall.

Mot en Fi med LAG tendenser kanske jag inte checkar men mot en tight Fi gör jag det spelet ofta och vet att det funkar. Skall iofs tillägga att jag avser SH och inte HU. Ledsen för det och bra påpekande Gekko. Det förändrar situationen lite men jag tror fortfarande inte att spelet är dåligt mot rätt Fi.