Gå till innehåll

Sorken tar det lugnt ett tag...


sorkenkk

Recommended Posts

Sköna kommentarer på från Sai_playing efter att jag synat potbet från honom med set när han limpat från BB och det låg fyrkortsstege på turn.

 

(Sorken) orka dra ut mitt set _dex_ ;)

(Sorken) turna det iofs hehe

(_dex_) ja du har väll bara set eller bättre med dina 13 vp :D

(Sorken) 13 vp haha?

(_dex_) haha?

(Sorken) betyder vad?

(Sorken) att jag är tight?

(_dex_) ja. väldigt

(_dex_) om du spelar mot bra spelare så har du ingen chans

(_dex_) det funkar ju på NL50 att va så tight

 

Anser mig inte vara speciellt tight iaf. :lol: Har inte fixat PokerTracker än så kan inte kolla men tror inte dom statsen stämmer direkt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 564
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snacka om katastrofalt spel idag. Satt och tänkte över mitt spel och hur jag kunde bli lösare vilket påverkade mig något grymt. Började ju med att backa 2,5 inköp tidigare idag och nu under kvällen hittade jag inte alls tillbaka till mitt gamla vanliga spel. Skräcksiffrorna för dagens grindande ser ni nedan.

 

September

1/9: -$320 (384 rejkade)

2/9: +$40 (758 rejkade)

3/9: +$48 (437 rejkade)

4/9: -$2 (75 rejkade)

5/9: +$18 (215 rejkade)

6/9: +$80 (136 rejkade)

7/9: +$145 (696 rejkade)

8-10/9: +$150 (1056 rejkade)

11/9: -$276 (963 rejkade)

 

Totalt: -$117 (4646/15000 rejkade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, det blev ju lite sportsbetting i helgen också. Har inte orkat flytta över några pengar än så det blev att spela på wageronsports.com. $1-betts blev det på alla matcher förrutom Milans match där jag satte $2.

 

Everton - Liverpool, 2 (1)

Man Utd - Tottenham, X (1)

Ath Madrid - Valencia, 2 (vinst 2.75)

Milan - Lazio, 1 (vinst 3)

 

Satsat: $5

Vunnet: $5.75

BR: $100.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska spela på veckans Champions League-matcher nu. Kommer spela på så gott som alla matcher. Hur jag spelat ser ni nedan. Kommer lägga upp kommentarer om de flesta spel senare under dagen. Sitter i skolan nu och har inte tid att skriva upp allt. :)

 

Lag 1 - Lag 2, 1X2 $X (odds)

 

Bayern München - Spartak Moskva, 1 $2.5 (1.40)

Bayern München är som vanligt en av favoriterna till att vinna hela tävlingen och lär knappast få några problem med Spartak Moskva. Solklar etta.

 

Chelsea - Werder Bremen, 1 $2.22 (1.45)

Även ifall Werder Bremen har ett på pappret mycket starkt lag med en av mina favoritspelare, skytteligavinnaren Miroslav Klose på topp så ska de inte ha så mycket att sätta emot på bortaplan mot Chelsea.

 

Olympiakos - Valencia, 2 $1 (2.65)

Enligt wageronsports.com är Olympiakos knappa favoriter i den här matchen. Men även i lördas var Valencia underdogs i bortamötet mot Athletico Madrid där de ändå lyckats vinna. Kanske att Olympiakos kan knipa en pinne här med lite flyt men jag ser Valencia som solklara favoriter här.

 

PSV - Liverpool, X $1 (3.25)

Trots att Cocu saknas i PSV så tror jag PSV gör en stabil insats mot formsvaga Liverpool och kniper en poäng här. Liverpool som i helgen förlorade derbyt mot Everton i ligan kommer få det tufft att få igång formen redan till bortamötet mot ligasegrarna PSV som i år själva får bevisa att holländsk fotboll fortfarande håller hög klass eftersom Ajax inte klarade av att kvalificiera sig för gruppspelet i år.

 

Roma - Shakhtar, 2 $1 (7.00)

Shakhtar har oddset 7.00 mot sig i den här matchen och jag kände mig nästan tvungen att spela på dom då jag själv anser att det finns stor potential i deras trupp. Roma har Mexés och Vucinic skadade och har dessutom inte kommit igång med ligaspelet ordentligt vilket bör vara till fördel för Shakhtar som länge haft matchformen uppe. Även ifall det blir en tuff bortamatch tror jag absolut Shakhtar har chans att skrälla här.

 

Sporting Lissabon - Inter, 2 $1 (2.15)

Inter ses som en av huvudfavoriterna att vinna CL och bör klara av att slå Sporting Lissabon även ifall det blir en tuff fight.

 

Milan - AEK Athen, 1 $5 (1.20)

FORZA ROSSONERI!!! Milan är laget i mitt hjärta och jag lovar att varje gång Milan spelar så kommer ni få se rejäla överbetts haha. Här var jag dock tvungen att satsa mycket då man inte kunde betta mindre än att man skulle tjäna $1 på det ifall man vann. :)

 

Anderlecht - Lille, 2 $1 (2.85)

Lille gjorde en bra fjolårssäsong och har även inlett årets säsong bra med en delad tredjeplats efter fem omgångar i ligan. Jag vet inte så mycket om Anderlecht men räkna med en målrik match. Vilket lag som kommer dra det längsta strået är svårt att förutspå men jag tror i alla fall på Lille här, trots bortaplan.

 

Dinamo Kiev - Steaua Bukarest, 1 $1.25 (1.80)

Steaua Bukarest får vara glada om dom tar en enda poäng i årets CL. Gör dom det så lär det knappast vara på bortaplan. Solklar etta här.

 

FC Köpenhamn - Benfica, 2 $1 (2.65)

FC Köpenhamn lär få stora problem mot rutinerade Benfica som har flera landslagsmän med i startelvan. Jag tror Benfica kan gå riktigt långt i år och de kommer inleda säsongen med en enkel seger här.

 

Hamburg - Arsenal, 2 $1 (2.55)

Henry och Fabregas bjuder på målkalas? Arsenal lär nog i all fall inte få några större problem med ett orutinerat Hamburg.

 

Lyon - Real Madrid, X $1 (3.20)

Lyon har gått till kvartsfinal de senaste åren och är nog minst lika starka i år med ett ungt lag som utvecklas mer och mer. Även ifall Real Madrid bör ses som favoriter så lär det troligtvis bli en riktigt jämn kamp.

 

Man Utd - Celtic, 1 $2.86 (1.35)

Manchester United har inlett riktigt imponerande i ligan och lär inte få några större problem här direkt.

 

Porto - CSKA Moskva, X $1 (3.30)

CSKA Moskva har liksom Shakhtar ett starkt lag som mycket väl kan skrälla mot de flesta toppklubbarna i Europa. Porto har jag inte hört mycket om på sistone och nog ska CSKA kunna knipa en poäng här.

 

Totalt spelat: $22.83

 

 

Det skulle inte förvåna mig om jag överskattar Milan någon match och gular hela rullen. ;)

 

Edit: Har lagt till kommentarer för varje match nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2500 händer på sorken, 15% vpip. Det är sjukt tight, men av det jag sett dig spela stämmer det inte, något är fel! :)

 

Har spelat en del mot sorken och tycker han är tight, brukar ha stor respekt när han höjer pre. Verkar "stjäla" väldigt lite från knapp, slår aldrig om pre utan hand, foldar Sb ofta. Postflop-spelet är bättre, preflopspelet funkar mot dåligt motstånd te x Primas NL50, tror dock inte du plockar så mycket från de bättre spelarna på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2500 händer på sorken, 15% vpip. Det är sjukt tight, men av det jag sett dig spela stämmer det inte, något är fel! :)

 

Har spelat en del mot sorken och tycker han är tight, brukar ha stor respekt när han höjer pre. Verkar "stjäla" väldigt lite från knapp, slår aldrig om pre utan hand, foldar Sb ofta. Postflop-spelet är bättre, preflopspelet funkar mot dåligt motstånd te x Primas NL50, tror dock inte du plockar så mycket från de bättre spelarna på nivån.

 

Allt du skriver stämmer i princip. Tycker det är svårt att anpassa mitt spel mot olika spelare när jag 8-tablear så därför håller jag mig rätt tight och passiv istället och spelar få händer. Därför blir det oftast att jag slänger mycket från SB och som du säger nästan aldrig attackerar blindsen. Förstår inte heller varför man ska göra det :P. Fast jag tycker ändå jag har rätt bra koll på de bättre spelarna på NL50 och kan hantera dom bra. Givetvis försöker jag mig inte på moves så ofta mot dom spelarna heller och man lägger ju mest märke till dom man spelar mycket mot så ni som hänger här och har koll på erat spel lägger nog märke mer till att jag är tight eftersom jag inte spelar så mycket mot er. :)

 

Jag tror nog det är dags att jag införskaffar mig PokerTracker så jag kan hålla koll mer på vilka som är fiskar/hajar på borden så jag håller min gräns bättre. Har hört om många som använder "PokerAce HUD", någon som vet ifall det är bra eller? Fyller väl samma funktion som PokerOffice, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Frankfurt [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Ali_76 sitting in seat 1 with $47.25

- sorkenkk sitting in seat 2 with $58.85

- klaskis sitting in seat 3 with $31.00

- sebbeville sitting in seat 4 with $49.40 [Dealer]

- Metalmachine sitting in seat 5 with $64.05

- perparker sitting in seat 6 with $42.35

 

Metalmachine posted the small blind - $0.25

perparker posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to sorkenkk: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

Ali_76 folded

sorkenkk raised - $2.00

klaskis folded

sebbeville raised - $4.00

Metalmachine folded

perparker called - $4.00

sorkenkk called - $4.00

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 3 of Spades, 9 of Diamonds

perparker checked

sorkenkk checked

sebbeville checked

 

** Dealing the turn: King of Spades

perparker checked

sorkenkk bet - $12.00

sebbeville called - $12.00

perparker folded

 

** Dealing the river: 5 of Spades

sorkenkk checked

sebbeville bet - $25.00

sorkenkk called - $25.00

sebbeville shows: King of Hearts, Ace of Hearts

sorkenkk shows: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

sorkenkk wins $83.25 from the main pot

 

Vad tror om ni spelet? Lite för riskabelt kanske? Om jag ska vara ärlig så såg jag inte att BB synade preflop. Trodde bara det var jag mot sebbeville. Hade en ganska bra read på honom i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Gallipoli [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Bertuzin sitting in seat 1 with $50.90

- perparker sitting in seat 2 with $33.45

- SirBenny sitting in seat 3 with $43.11

- Bebbe sitting in seat 4 with $48.47

- sorkenkk sitting in seat 5 with $60.90 [Dealer]

- billwadd sitting in seat 6 with $53.65

 

billwadd posted the small blind - $0.25

Bertuzin posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to sorkenkk: King of Diamonds, Jack of Hearts

perparker folded

SirBenny folded

Bebbe raised - $2.00

sorkenkk called - $2.00

billwadd folded

Bertuzin folded

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 6 of Spades, 6 of Hearts

Bebbe checked

sorkenkk bet - $5.00

Bebbe called - $5.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Bebbe checked

sorkenkk checked

 

** Dealing the river: 9 of Spades

Bebbe bet - $15.00

sorkenkk called - $15.00

Bebbe shows: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

sorkenkk mucks:

Bebbe wins $42.55 from the main pot

 

Hade svårt att sätta honom på en hand här. Det var AA eller färgdrag i alla fall. Onödig syn av mig på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dublin [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sorkenkk sitting in seat 1 with $58.80 [Dealer]

- Bebbe sitting in seat 2 with $42.95

- cong123 sitting in seat 3 with $13.60 [sitting out]

- hooken sitting in seat 4 with $30.30

- hampan1 sitting in seat 5 with $87.08

- 8pool sitting in seat 6 with $20.93

 

Bebbe posted the small blind - $0.25

hooken posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to sorkenkk: King of Clubs, King of Diamonds

hampan1 raised - $2.00

8pool folded

sorkenkk raised - $6.00

Bebbe folded

hooken folded

hampan1 called - $6.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 9 of Hearts, 10 of Diamonds

hampan1 checked

sorkenkk bet - $12.00

hampan1 called - $12.00

 

** Dealing the turn: 6 of Diamonds

hampan1 checked

sorkenkk checked

 

** Dealing the river: 3 of Hearts

hampan1 bet - $22.50

sorkenkk called - $22.50

hampan1 shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

sorkenkk mucks:

hampan1 wins $79.75 from the main pot

 

Den här handen var riktigt klurig tycker jag. Anade monster redan på floppen så som han slowspelade men hade svårt att sätta honom på en hand. Bara att folda på rivern eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför blir det oftast att jag slänger mycket från SB och som du säger nästan aldrig attackerar blindsen. Förstår inte heller varför man ska göra det :P.

 

Så att jag får bättre betalt när jag har en hand. Jag vill ta de stora stackarnas pengar, de märker ganska snabbt att jag höjer mycket först in och börjar syna med mycket från blindsen, de borde reraisa mig mer men det är få på NL50 som slår tillbaks pre utan stor hand så jag får ändå ha kommandot på flop. Plus att jag tror jag spelar ut majoriteten post-flop, därför vill jag se mycket floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folda KJoff pre ;)

 

och btw, palla spela så lite pengar på fotbollen när du är så seriös och kör NL50 i poker? :D;)

 

Från knapp? Så TIGHT är jag då inte. :)

 

Tja igen, har läst lite i din dagbok nu och det är förhoppningsvis så min pokerframtid ser ut hehe, jag får läsa mer och hoppas att jag lär mig av det och inte gör eventuella misstag som du gjort.

 

Ha de fintt å lycka till :D

 

Tack! Lycka till du med. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens sportsbettingresultat då:

 

Lag 1 - Lag 2, Resultat Satsat (Vinst/Förlust)

 

Chelsea - Werder Bremen, 2-0 $2.22 (+$1)

Väldigt väntat resultat. Inga problem för Chelsea här.

 

Bayern München - Spartak Moskva, 4-0 $2.5 (+$1)

Enkel seger för Bayern München.

 

Sporting Lissabon - Inter, 1-0 $1 (-$1)

Inte många som trodde på seger för Sporting här. Defintivt inte jag i alla fall. Vet inte hur jag skulle förmå mig att kunna spela på Sporting faktiskt. Men men, dåliga resultat i Europa från Inters sida hör ju inte till ovanligheterna direkt.

 

PSV - Liverpool, 0-0 $1 (+$2.25)

Oj oj oj, den här spiken gillade jag. :)

 

Olympiakos - Valencia, 2-4 $1 (+$1.65)

Inte direkt oväntat. Även ifall Olympiakos bjöd till rätt bra ändå.

 

Roma - Shakhtar, 4-0 $1 (-$1)

Detta var ju en chansning. Trodde faktiskt Shakhtar skulle kämpa lite här. Men men då vet jag vilka jag inte bör spela på nästa match. :)

 

Totalt: +3.90

 

 

Resten av matcherna spelas ikväll. Påminner er om hur jag spelat nedan.

 

Lag 1 - Lag 2, 1X2 $X (odds)

Milan - AEK Athen, 1 $5 (1.20)

Anderlecht - Lille, 2 $1 (2.85)

Dinamo Kiev - Steaua Bukarest, 1 $1.25 (1.80)

FC Köpenhamn - Benfica, 2 $1 (2.65)

Hamburg - Arsenal, 2 $1 (2.55)

Lyon - Real Madrid, X $1 (3.20)

Man Utd - Celtic, 1 $2.86 (1.35)

Porto - CSKA Moskva, X $1 (3.30)

 

 

Jag hoppas på att få tag i en bra livestream till Milans match ikväll. Om någon vet vart man kan få tag i det så snälla tipsa mig. :D:D

 

och btw, palla spela så lite pengar på fotbollen när du är så seriös och kör NL50 i poker?

 

Haha, det har du rätt i. Men just nu vill jag inte riskera för mycket av det jag har på pokerkontot så det blir låga betts till att börja med. Inom de närmaste veckorna kommer jag nog däremot byta sajt och lägga till så jag har $300 i rulle för sportsbetting och bettar $3-$9 på varje match. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det kanske inte var så smart att grinda helt nerdrogad av migräntabletterna. Fick för mig att trycka all in i helt fel läge med QQ.

 

Jag höjde 4xbb preflop från knappen efter massa limps. BB synade och UTG minraisade. Jag valde att bara syna liksom BB. Flop kommer 9TJ jag potbettar, BB ställer och även UTG ställer. Jag synar och dom andra två visar upp AQ och KK. BB hade KK...

 

Vet jag vem som var mest fisk utav oss. Jag fick i alla fall för mig att jag fick pot odds att syna då jag bara satt med 15 kvar i en pott på 110. :P

 

 

Sessionen slutade -$55. Hann rejka 159 händer.

 

Funderar på om jag skulle grinda lite 0.1/0.2 resten av dagen. Mitt NL50-spel känns inte allt för stabilt nu. Vet inte varför. Något lär jag hitta på i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Katalipanji [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Highman73 sitting in seat 1 with $110.33 [Dealer]

- falken82 sitting in seat 2 with $54.04

- SMUTS_STOFFE sitting in seat 3 with $22.50

- Floyd_ sitting in seat 4 with $49.50

- sorkenkk sitting in seat 5 with $105.86

- freespirit38 sitting in seat 6 with $26.78

 

falken82 posted the small blind - $0.25

SMUTS_STOFFE posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to sorkenkk: Jack of Diamonds, King of Diamonds

Floyd_ folded

sorkenkk called - $0.50

freespirit38 called - $0.50

Highman73 called - $0.50

falken82 called - $0.50

SMUTS_STOFFE checked

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, Queen of Diamonds, 10 of Diamonds

falken82 checked

SMUTS_STOFFE checked

sorkenkk checked

freespirit38 checked

Highman73 bet - $3.50

falken82 folded

SMUTS_STOFFE folded

sorkenkk called - $3.50

freespirit38 folded

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

sorkenkk checked

Highman73 bet - $4.00

sorkenkk raised - $12.00

Highman73 folded

sorkenkk mucks: Jack of Diamonds, King of Diamonds

sorkenkk mucks:

sorkenkk wins $24.65 from the main pot

 

:evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...