Gå till innehåll

Sorken tar det lugnt ett tag...


sorkenkk

Recommended Posts

  • Svars 564
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för dina åsikter FiskNils!

 

Givetvis har du rätt i att jag måste börja slå NL50 och verkligen visa att jag är en vinnande spelare. På sistone har jag varit alldeles säker på detta och inte tänkt lika mycket på mitt spel, varit nonchalant.

 

Jag kommer göra som du föreslår och sätta mig på fyra bord ett tag nu först och se hur det går. Verkligen fokusera på att hitta mitt A-game igen.

 

Det kommer bli tufft ett tag nu i början med liten rulle men jag vet att jag kan slå NL50 väldigt enkelt och så länge jag håller diciplinen och inte tiltar eller underskattar motståndet så ska det nog inte vara några problem för mig att komma upp igen.

 

Låter bra! Tror också att du slår NL50 bara du spelar ditt bästa spel. Lycka till nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sure. Hur det går för mig kan du läsa här. :)

 

nähä? sarkasmen kommer snart hoppa upp och bita dig i snoppen. var lirar du?

 

Hehe menart. Lirar på Prima.

 

Tack för dina åsikter FiskNils!

 

Givetvis har du rätt i att jag måste börja slå NL50 och verkligen visa att jag är en vinnande spelare. På sistone har jag varit alldeles säker på detta och inte tänkt lika mycket på mitt spel, varit nonchalant.

 

Jag kommer göra som du föreslår och sätta mig på fyra bord ett tag nu först och se hur det går. Verkligen fokusera på att hitta mitt A-game igen.

 

Det kommer bli tufft ett tag nu i början med liten rulle men jag vet att jag kan slå NL50 väldigt enkelt och så länge jag håller diciplinen och inte tiltar eller underskattar motståndet så ska det nog inte vara några problem för mig att komma upp igen.

 

Låter bra! Tror också att du slår NL50 bara du spelar ditt bästa spel. Lycka till nu! :)

 

Tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det just inge spel. Har mest slaskat Omaha de två senaste dagarna. Ska lägga av med det nu för det kan bli lite för stora swings ibland. Jag har i alla fall fått upp rullen till $580 nu. $360 har jag kvar att rejka tills BetOnBet-bonusen är färdig. 13 dagar har jag på mig att göra det men ska försöka fixa färdigt den nu under veckan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började bra med ett fint plus på 134$ (räknade med det i min förra post). Så jag var riktigt optimistisk inför eftermiddagsgrinden. Började med att dubbla upp ganska snabbt på ett bord och drömde om rekordplus. Men sen gick det bara utför.... Efter en timmes nötande var jag back totalt fem inköp efter att folk spelet skitskumt, typ checksynat ner sina set när jag haft överpar på låga brädor eller bettat ut 1/10 pot för att sen syna överbet med öppet stegdrag och sen klonka in skiten. Var riktigt sne ett tag där. Lyckades iaf styra upp backet lite så det bara blev $132 back den sessionen. Alltså är jag +$2 för idag hehe. ;)

 

Nu ska jag iväg och träna hockey sen blir det förmodligen att plugga. OM jag inte får för mig att grinda livepoker ikväll. Frågan är vad som är mest EV+ ;D Ska fundera på det medans jag tränar. Inge mer nätpoker idag iaf, tjo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det länge sen man skrev hehe :P. Men lär väl göra det nu när man vunnit lite. Ska berätta vad jag gjort den senaste veckan.

 

Jag grindade färdigt BetOnBets bonus. Under den tiden gick det inge vidare. Backade ungefär $250 så fick inte så mycket med mig ut sen efter jag clearat bonusen. Men hade ju tagit ut lite drygt $500 innan så slutade plus på spelet där ändå.

 

Efter BetOnBet begav jag mig till PokerStars för att grinda SNGs vilket jag gjort i ett par dagar nu med dåliga resultat. Satte in $150 som jag lyckades spela ner till $85 på $6.5 turbos (LOL). Efter det dåliga resultatet blev det tilten ikväll och MTT-slask istället.

 

Det gick bra länge i $10k Gtd ($3 rebuy) men åkte typ 180 där till slut o fick $32. Istället lyckades jag klonka en $22 180 pers SNG med $1080 i förstapris! :)

 

Så nu har man lite rulle igen. Har ju plockat ut det mesta efter tilten jag haft de senaste veckorna. Funderar på vad jag ska göra med den dock. Tror jag tar det lugnt någon vecka nu. Spelar några MTTs typ. Ska fundera på hur jag ska styra upp spelandet sen.

 

 

Det här kanske inte var ett så givande inlägg men hoppas väl några här bryr sig om hur det går i alla fall när man har dagbok. Även ifall det ekat här en vecka nu.

 

Återkommer när jag är tillbaka med ny satsning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sanslöst vilken otur jag hade i den här turren. Utdragen HELA TIDEN. Sluta till sist sexa efter mycket om och men. $332.10 fick jag för mödan i alla fall. Alltid något...

 

Plus $1412 på turneringar på två dagar. Dags o satsa? ;)

 

Här har ni alla utdragningar från den här turren sammanfattade:

http://www.pokerhand.org/?576860

http://www.pokerhand.org/?576904

http://www.pokerhand.org/?576910

http://www.pokerhand.org/?576940

 

Nog förtjänade man att vinna? :roll::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och spelat $20k Gtd ($3 rebuy) på Stars nu i fem timmar och äntligen börjar det närma sig mot slutet. Jag har varit med bra hela vägen och just nu ligger jag 20 av 64, en bit över average. Får väl se hur det går. Lär komma till finalbord i alla fall innan det börjar bli lite pengar. $5777 får vinnarn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, åkte nu på 31:a plats. Fick bara $69.20 för det. Hade spelat upp mig till 800k stacken blinds 20k/40k. Knappen höjer 3xbb med 11xbb stack jag slår om med 44 för killen hade varit på blinds flertalet gånger. Givetvis pushar han och jag är potcomittad och måste syna. Hoppas på flip men han visar KK, nice.... Handen därpå ställer jag själv från knapp med K8, får syn av AT och lyckas inte dra ut. Härlig känsla. Spelat sex timmar för 70 dollar, woohoo....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...