Gå till innehåll

NLT - Reraise på turnen med bottensetet


Bibben

Recommended Posts

INGA som helst reads på någon öht

 

 

PokerStars Game #5904681955: Hold'em No Limit ($3/$6) - 2006/08/13 - 16:39:36 (ET)

Table 'Erriapo' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: mdcggb79 ($912.25 in chips)

Seat 2: Radioheads ($591 in chips)

Seat 3: Saelen ($755.50 in chips)

Seat 4: Joe V3 ($625.65 in chips)

Seat 5: Fat Boy 44 ($1146.80 in chips)

Seat 6: aragon ($609 in chips)

Seat 7: John Starks ($702.25 in chips)

Seat 8: primorac ($786.60 in chips)

Seat 9: Any2Cards ($171.30 in chips)

Joe V3: posts small blind $3

Fat Boy 44: posts big blind $6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saelen [8s 8c]

aragon: calls $6

John Starks: folds

primorac: calls $6

Any2Cards: folds

mdcggb79: folds

Radioheads: calls $6

Saelen: calls $6

Joe V3: calls $3

Fat Boy 44: checks

*** FLOP *** [Td 8d Ks]

Joe V3: checks

Fat Boy 44: checks

aragon: checks

primorac: bets $30

Radioheads: folds

Saelen: raises $45 to $75

Joe V3: folds

Fat Boy 44: folds

aragon: folds

primorac: calls $45

*** TURN *** [Td 8d Ks] [Qc]

primorac: checks

Saelen: bets $105

primorac: raises $105 to $210

Saelen: ??

 

Okej frågan här är vad han synar mitt raise på floppen med, iom alla limp kan dem ha i princip vad som helst, åp turnen så finns möjlighet på färdig stege tex.. Fd känns ju föga troligt med häsnyn till reraisen (om han inte har Kxd alternatvit KQd) är miniraisen en indikator på överset här? eller skulle han då gå all in när jag höjer 105d på turnen?

 

och slutligen:

Ska man här gå all in eller syna för att kolla rivern?

 

((är hyfsat trött så om det är ngt fel på min postning så sägr ja förlåt))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand. Problemet med syn här och check/syn på turn är att potten kommer att vara så pass stor att du kommer att vara inne med nästan hela stacken även då. Om river kommer en K eller Q har du kåk men kanske den sämre kåken. Om det kommer en ruter är det inte heller lätt eftersom det mycket väl kan vara en semibluff på turn (Kan vara Axd eller i värsta fall KQd). Visst kan det vara J9 men de finns fler händer som kan spelas som FI har spelat denna. (KQ,Axd)

Tycker kanske att bettet på turn är lite lågt, 105 i en pott på 186 tyder inte på styrka. Samtidigt tycker jag inte att miniraisen på 210 tyder på styrka heller (Inte på NL600).

 

Känns trots allt som att du skall in med keramiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Höj preflop

 

2. Lite större raise på flop tycker jag eftersom brädan är relativt farlig och han bettar något som mycket väl kunna vara ett stopbet.

 

3. Som spelad tycker jag du ska trycka in resten av dina marker. Tyvärr är väl J9 och AJ ganska troliga händer men det finns många troliga händer du slår också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen J9/AJ sannolika händer där, såvida de inte är i :diamond: förstås? Vem semibluffar i en 6-vägspott ur mellanposition liksom? Känns som att KQ/KT är mer sannolika händer, fast KT är man lite muppig om man spelar preflopp där IMO, och är man muppig så gillar man att slowspela den på floppen också, regardless hur brädan ser ut. TT eller KQ känns mer sannolikt isåfall. Tror inte jag hade kunnat släppa iaf. Hade nog pushat turn efter hans tjeckräjs, man ville inte syna och se ytterligare ett :diamond: eller K/Q på river.

 

Gillar mer och mer tanken på att höja preflopp också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tänker bort fold. Är det verkligen mest värde i att trycka? Antagligen nästan bara händer som slår oss kommer att syna? Så om vi bara synar för att låta fi bluffa river med missat drag eller låta han beta sitt eventuella tvåpar. Eller se oss dra in kåk och ta betalt. Vi riskerar inte hela stacken och eller kan få mer betalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen J9/AJ sannolika händer där, såvida de inte är i :diamond: förstås? Vem semibluffar i en 6-vägspott ur mellanposition liksom? Känns som att KQ/KT är mer sannolika händer, fast KT är man lite muppig om man spelar preflopp där IMO, och är man muppig så gillar man att slowspela den på floppen också, regardless hur brädan ser ut. TT eller KQ känns mer sannolikt isåfall. Tror inte jag hade kunnat släppa iaf. Hade nog pushat turn efter hans tjeckräjs, man ville inte syna och se ytterligare ett :diamond: eller K/Q på river.

 

Gillar mer och mer tanken på att höja preflopp också.

 

Ok AJ kanske inte är en så trolig hand om det inte är suited ruter men med J9 tror jag mycket väl att Fi kan beta ut 30 från mellanposition. Det tror jag många är kapabla till med ett öppet stegdrag. Sedan håller jag med om att alla tvåpar och även K :diamond: x :diamond: känns som mest sannolika händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant tankar, jag tänkte som en del av er att en stege alternativt TT var möjligt, QQ och KK känns uteslutna så valde att syna och se hur han agerar och om river nförbättrar min hand eller inte, så kommer då 3e rutern och han checkar

 

 

*** TURN *** [Td 8d Ks] [Qc]

primorac: checks

Saelen: bets $105

primorac: raises $105 to $210

Saelen: calls $105

*** RIVER *** [Td 8d Ks Qc] [3d]

primorac: checks

Saelen:??

 

är det given check bakom eller hur resonerar man nu, hans färg är ju utesluten iallafall iom check... eller? vill han ha bluffvärde och synar han med tillräckligt många händer som man har slagna än händer som har en själv slagen?

 

tack för alla svar och mjo, en större bet på flopp hade nog varit på sin plats, raise pre känns sådär iom att bordet hade ganska hög players/flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som enda utvägen på rivern och så gjorde även jag, resultatet:

 

 

*** RIVER *** [Td 8d Ks Qc] [3d]

primorac: checks

Saelen: checks

*** SHOW DOWN ***

primorac: shows [Qd Kh] (two pair, Kings and Queens)

Saelen: shows [8s 8c] (three of a kind, Eights)

 

KQ var alltså rätt svar, jäkla hajar överallt på pf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att en push på turn här är EV+ om man inte regelbundet går lös i limpade potter med svaga händer/drag. Jag brukar sällan bromsa upp med ett set men i och med att det var 6-handat på floppen och brädan ser ut som den gör är det i princip bara KQ man slår, en hand som nog kan släppa om man ställer (minns inte riktigt stackarna men det var rätt mycket till har jag för mig). Å andra sidan kan man inte bara släppa en sån här hand regelbundet direkt man får motstånd. Sååå...syna och träffa 8:an :)

Hade du höjt mer på floppen slipper du hamna i såna här svåra situationer och kan dessutom lättare sätta dem på en hand. Tror inte att KQ synar en höjning till 100 (vilket iofs är synd då vi slår den med hästlängder).

På rivern checkar du bakom eller ställer för att bluffa TT,J9 och AJ. Att valuebetta finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...