Gå till innehåll

Poker på internet är inte riktig poker


jey24

Recommended Posts

Jag skrev innan i nån turneringstråd att den var den roligaste tråden på länge.

Den här tråden är dock svårslagen.

Ser framför mig hur en "världsklass-spelare" a la Phil Ivey plötsligt från ingenstans blir skitarg för att POKER PÅ NÄTET ÄR JU INTE RIKTIG POKER!!!!!!! För att sen skriva det på ett forum.

Ganska komiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jag har inte riktigt fattat om han allmänt vill kritsera forumet och alla deras användare för bristande live erfarenhet el. om man vill diskutera online-poker vs live-poker. Gdaily med 18 års erfarenhet har ju satt stopp för det ena och det andra ämnet är väl inget att säga om direkt, olika pokerformer bara så tråden borde väl låsas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag kalla detta för VÄRLDENS TRÅKIGASTE FORUM? Ni är ju för fan helt SJUKA NÄR DET GÄLLER ATT STARTA TRÅDAR. Rör det här forumet på sig överhuvudtaget???? Jag har dragit mig för att starta trådar ...

 

Han är nog ute efter att förstöra detta forum, ja.

 

Han har även startat denna underbara tråd: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=32183&highlight=ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag säger är att hälften av pokern försvinner när man sitter framför datorn.

 

Du menar att 50% av dina "pokerskills" består av att kunna läsa fysiska tells? Antingen är du ett geni och mångmiljonär, eller så är dina faktiska pokerkunskaper (tells borträknade) väldigt, väldigt små.

 

Fysiska tells är bara en liten del av poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag säger är att hälften av pokern försvinner när man sitter framför datorn.

 

Du menar att 50% av dina "pokerskills" består av att kunna läsa fysiska tells? Antingen är du ett geni och mångmiljonär, eller så är dina faktiska pokerkunskaper (tells borträknade) väldigt, väldigt små.

 

Fysiska tells är bara en liten del av poker.

Mycket bra sagt, och HELT sant!

 

:diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad babblar ni om?? En idiot förstår att 78.98 % av RIKTIG poker består av att kunna stirra till sig information i motståndarens ögon.

 

Ett typiskt exempel hämtat från senaste live gamet: Jag plockar upp K och J...

 

Floppen kommer J 8 3

 

Jag betar ut från tidig position. Helt oväntat blir jag checkhöjd av lilla mörken. Istället för att göra en bedömning - som alla internetnördar gör - och funderar över massa fjanterier som hur fienden spelat tidigare etc etc så stirrar jag honom i ögonen:

 

Efter 3 minuter och 43 sekunder VET JAG vad han har: en blandning av hans snabba ticks och en extra millimeter svett i pannan avslöjar honom.

 

Han har träffat två paret med J 8.

 

Jag gör helt sålunda en korrekt läggning och sparar därmed 28 000 £.

 

Jag måste också få be att nämna att jag har 43 års erfarenhet av att spela poker. Därutöver har jag mött alla de stora namnen inom pokern.

Inklusive internetnördar som Doyle 'fjanten' Brunson och Erik 'pajas' Seidel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag hoppas att ni alla förstår att killen skriver sina inlägg på skämt?

 

Det är ett effektivt, men genomskinligt sätt att få igång en evighetstråd med en massa ilskna postare...bara för att han om ett antal dagar kommer skriva ett inlägg om att han skämtade hela tiden och att alla som inte fattade det är tröga.

 

Den här taktiken används flitigt på WoW forum och det brukar gå iväg ett par hundra inlägg innan någon vettig sätter stopp för det hela, eller att upprorsmakaren stolt erkänner att han lurat allihopa.

 

Efter ett par hundra sådana trådar, märker man små nyanser i inläggen som avslöjar dom. Så gör er själva en tjänst. Skriv inget mer. Om någon dag kommer trollet att försöka få er att nappa igen, men ni ska stå starka och ignorera honom...det handlar bara om viljestyrka. :):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första ska jag göra klart för er att jag inte är något troll. Om ni läser mina inlägg så märker ni att de är insatta i ämnet, och JA jag har skrivit trådar som är trams pga människor som är helt ute och svävar i det blå landar på nöthanden med nåt jävla trams för att dom inte fattar att dom inte ska lägga sig. Men det hoppas jag väl för fan att ingen tog på allvar. Det var på skoj! Den här tråden är dock helt på allvar. Ni som aldrig har provat på livepoker gillar att snacka i den här tråden märker jag. Hur kommer det sig att ni kan tycka något som ni inte har någon erfarenhet av? Skaffa er lite mer kött på benen innan ni börjar babbla om stängda trådar osv. G daily, du som har 18 års pokererfarenhet måste väl för sjutton kunna veta att livepoker och internet trams inte är samma sak. Den dagen ni spelar mot en spelare som börjar klia sig i nacken varje gång han har träffat högsta paret så vet ni vad en tell är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tur då att man inte lirar live-poker, så man kan fortsätta klia sig i nacken varje gång man träffar ett set, och så man slipper spela mediokra händer eftersom man har en ny inom ett par sekunder. Det är just alla dessa fördelar som gör att internetpoker är så stort!

 

Att du skulle vara en världsklass-spelare är ju bara trams. Du sitter här och gnäller över händer som du förlorat för att motståndaren inte fattade att han borde kastat tidigare. Patetiskt!

Skulle du vara i klass med Gus Hansen eller Phil Ivey?

Du verkar vara så jävla långt bakom flötet som det bara går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...