jey24 Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Varför frågar ni vad jag är ute efter???? Skrev jag inte det ganska klart och tydligt i mitt inlägg? Ni blir tydligen jävligt nervösa när det här ämnet kommer på tal, och börjar direkt att smutskasta mig med att säga att mitt spel inte stämmer osv. Blir en väldigt kul diskussion. Speciellt när man vet att alla här bara är railbirds, utom jag själv och Ken Lennaárd då. Det jag säger är att hälften av pokern försvinner när man sitter framför datorn. Det är väl som att säga att man kört rallybil för att man använt en sån där simulator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Varför frågar ni vad jag är ute efter???? Skrev jag inte det ganska klart och tydligt i mitt inlägg? Ni blir tydligen jävligt nervösa när det här ämnet kommer på tal, och börjar direkt att smutskasta mig med att säga att mitt spel inte stämmer osv. Blir en väldigt kul diskussion. Speciellt när man vet att alla här bara är railbirds, utom jag själv och Ken Lennaárd då. Det jag säger är att hälften av pokern försvinner när man sitter framför datorn. Det är väl som att säga att man kört rallybil för att man använt en sån där simulator. Här ser ni barn, knark är inte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Haha, du är rolig du. Fantastisk bedrift att lyckas avslöja ett helt railbirdkollektiv... ...jey...you must join us...resistance is futile..... Edit: Skulle gärna retas lite mer med dig, men nu skall jag iväg och spela låtsaspoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phew Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Varför frågar du själv: Inte för att verka kaxig eller överlägsen, men hur många har egentligen spelat poker på ett riktigt bord? Klart man blir nyfiken om varför du är så intresserad av att veta hur måga av en massa helt okända människor på ett internet-forum som spelat på "riktiga bord". Kläm fram det nu, visst skriver du en doktorsavhandling i ämnet, eller hur?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jag håller med dig till en viss del men ändå inte. Öh makes sense? Anyway det är väl ändå tack vare internet som pokern har blivit så pass stor som den blivit? Sen om det är riktig eller inte spelar väl mindre roll med tanke på att väldigt många är nöjda med den som den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Varför frågar ni vad jag är ute efter???? Anledningen till att folk frågar det är att det inte framgår i ditt inlägg. Det du säger är som att plötsligt slänga ur sig att en genmanipulerad potatis inte är en riktig potatis. Vad menar man med det? Det är visst en "riktig" potatis, men kanske inte sen sån potatis som vi varit vana vid i några hundra år. So what? Kalla det för nåt annat då. Det är fullkomligt skitsamma. Om du inte vill kalla online-poker för poker så döp det till Spelet Som Inte Är Riktig Poker eller nåt annat. För mig är det ett kortspel om pengar som jag kallar för poker eftersom alla andra kallar det för poker. Att det finns skillnader mot live-poker är väl rätt självklart och ingen påstår nog motsatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jey24 Det är väll ganska självklart att de flesta tycker att livepoker är roligare och att det är mer utmanande än onlinepoker, men med onlinepoker så har du bekvämlighet och tillgänglighet när som helst. OCH? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jag tror det går dåligt för honom på online poker och försöker hitta en orsak till att han inte vinner. Calle jag tror du skriver det här för att dölja dina patetiska pokekunskaper Lol... Jag ligger $20K plus de tre senaste dagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Dogge_ Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Fick du de sagt också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Lol... Jag ligger $20K plus de tre senaste dagarna. jamie gold är bäst i världen på poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Lol... Jag ligger $20K plus de tre senaste dagarna. jamie gold är bäst i världen på poker Ja, han är ju världsmästare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frade Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Vad ere för fel på killen? Seriöst... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jey24 Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Kalla det för roligt eller vad som helst, men faktum är att tanken med poker är att man ska stirra varandra i ögonen och verkligen läsa varandra. Det vet väl varenda spelare att poker är ett sällskapsspel. Sen ska väl ni helt skita i ifall jag skriver en doktorsavhandling eller inte. Om jag nu gjorde det så skulle resultatet vara föga intressant för omvärlden. Pokerforum.nu-s användares erfarenhet av livespel Jag skrattar ihjäl mig. Jag pratar inte om några genodlade potatisar här. Jag pratar om poker, och jag ville bara klargöra det faktum att många här tror att de är lika bra som undertecknad och andra världsklasspelare ute bland de riktiga borden. Det är inte alls så enkelt som ni tror. På internet slänger ni handen eftersom det går så snabbt att få en ny. Men i verkligeheten tar folk kanske 3-4 ggr längre tid på sig, och man dras ner i tempo där man spelar andra händer än man gör på internet. Man tänker över dragen mycket mer, man tänker över chipsstapeln många gånger längre. På internet trycker folk på raiseknappen bara på automatik.När du sitter vid ett riktigt bord så går tankarna flera gånger igenom huvudet. Lär er spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thekid Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 ...utan att verka kaxig eller överlägsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Dogge_ Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Vad har du gjort som gör dig till en världsklass spelare? Känns som du bara vill känns dig bättre än andra genom att säga att du minsann inte spelar online utan riktig poker, på riktiga bord. Inga låtsas grejor där inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Den nye Variance_Beta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jey24 Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 1. Jag spelar online, OFTA 2. Jag är inte kaxig, och avslöjar inte ens mitt användarnamn på internet, men jag kan säga att jag spelat mot många av de stora namn som ni nämner i andra trådar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 18 år livepoker, räcker det för att jag får uttala mig? Citerar mig själv Klart Intrernetpoker är "riktig" poker (livespelare hävdar motsatsen)Klart tävlingspoker är "riktig" poker (cashgamespelare hävdar motsatsen) Klart Texas är "riktig" poker (mörkpokerspelare hävdar motsatsen) Det är bara varianter av "riktig" poker, och bra pokerspelare har förmågan att anpassa sig efter förutsättningarna. Sedan kan man ha mer eller mindre lätt för olika delar av "riktig" poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Du är en världsklasspelare? Namn tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Ok, det du vill säga är att live-poker är ett annorlunda spel än online-poker och att de som enbart spelar online-poker förmodligen inte skulle klara sig lika bra vid ett live-pokerbord? Tja, inget konstigt med det, de flesta har listat ut det för länge sen. Vad är din poäng? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Kalla det för roligt eller vad som helst, men faktum är att tanken med poker är att man ska stirra varandra i ögonen och verkligen läsa varandra. Jag trode tanken med poker var att man skulle vinna. Känns som det blir lite svårt att spela om man bara ska stirra varandra i ögonen. Det blir ju lite svårt att se vad man har för kort då. Nej det du skriver låter mer som ett tips till någon som ska gå på sin första date. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frade Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Lägg ner tråden. Killen e ju ett skämt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Kalla det för roligt eller vad som helst, men faktum är att tanken med poker är att man ska stirra varandra i ögonen och verkligen läsa varandra. Nä, det du beskriver är "Arga leken", känd från tv där Kristian Luuk är ganska vass. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 bara jag som blir äckligt tiltat av grabben? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts