Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi i handen har inte suttit länge vid bordet. Ingen direkt read alltså mer än att folk som köper in fullt oftast inte är totala blåbär.

NL100

Seat 1: Fi1

Seat 2: Fi2

Seat 3: HERO (120$)

Seat 4: Fi4

Seat 5: SB F5 (104$)

Seat 6: BB Fi6

HERO is dealt Q :diamond: J :diamond:

Fi1 Folds

Fi2 calls 1

HERO raises to 4

Fi4 folds

SB Fi5 calls

BB Fi6 calls

Fi2 calls

Flop

A :diamond: J :spade: 9 :diamond:

SB Fi5: Checks

BB Fi6: Checks

Fi2: Checks

HERO: Bets 16

SB Fi5: Raises to 32

BB Fi6: Folds

Fi2: Folds

Min fråga är om jag ska trycka eller syna och vill ha motiveringar kring varför/varför inte?

Postad

Du är coinflip mot TPTK, frågan är om man har någon FE när han redan har tjeckräjsat. Du ligger under mot AJ eller set och de lär inte lägga. Om han bluffar, vilket känns osannolikt med tanke på att det är två spelare efter honom, men före dig, som också kan ha tjeckat något legitimt, så får man inte mer värde av att ställa.

Jag förespråkar syn.

Postad

Med runt 70 att höja så pushar jag här, främst för att turn blir obekväm att spela. 9 av våra outs är väldigt uppenbara och vid en färgträff så har han fortfarande tillräckligt för att kunna bli skrämd av färgen. Jag förväntar mig inte att han ska lägga sig ofta mot en push men jag förväntar mig inte heller att han alltid ska syna en push. Dessutom blir turn inte jättelukrativ vid bom, syna en push för 70 blir ungefär ett break evenspel.

Betar jag denna på flop gör jag det för att jag vill trebeta all-in. Vill jag inte trebeta all-in checkar jag i pos. Dessutom trebetar jag gärna i dessa lägen för att balansera upp mina trebetar med färdiga händer på dragiga brädor.