bogus Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Satt och lirade lite 1-2kr dealers choise cash game. Jag och den andre i potten har runt 600kr stack och han är bordets tightaste spelare. Han har knappen och väljer Omaha hi/lo pot limit som vanligt. Alla foldar, han pottar 7kr jag hittar A K 2 3 och höjer till 22kr. han synar. Flop 8 5 2, rainbow. Jag satsar 40kr Han höjer till 160kr. Jag sätter honom på 85, set, eller A3. Det kändes jobbigt och jag är inte van med att spela pot limit. Vad gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LAB Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Räknar med att han vet vad han gör efter som han valde spelet. Troligtvis sitter han på ett högt pp och en hyffsad låg A3/A4, alt A34, A367, A832 typ. Alltså stor chans du spelar om 25% av potten och som bäst 50%. Du behöver en kung för att hamna i troligt överläge. Fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts