Kornone Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Jag har spelat vanlig 5+0.5 SNG nu i runt 20dagar på pokerstars. Började med 140dollar, och har nu spelat över 400st SNG. just nu ligger bankrullen på 500dollar. Dom senaste 4dagarna har jag inte vunnit nånting, utan har nog gått +-0. De blev en tankeställare, då jag plussat stabilt under tidigare dagarna. Så nu funderar jag på om jag ska fortsätta spela vanliga SNG:s, som tar upp till 1.5timme att avsluta, eller börja spela turbo SNG. Kan tilläggas att jag alltid spelar 4-6sng i set. Kollade runt lite och dom flesta som grindar SNG på pokerstars här lirar nästan uteslutet turbo. Nu när jag testat turbo själv så känns det mest som att man blir mycket mer tvungen att gambla till slut med så höga blinds att de mest känns som lotto. Vore skönt att läsa andras tankar om detta så jag kan komma vidare med mitt spel. Citera
Cyntax Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Shit, tar sng's 90 min på Pokerstars! "Bara" 9 spelare som startar och ändå 90 minuter... På B2B tar en vanlig 35-45 min, turbos 20-25 min och då är man 10 spelare. Enligt min statistik tar en sng på Partypoker ca 35 min innan allt är klart. Förresten, nu fick jag en snilleblixt. Återkommer med den... Men för att svara på din fråga. Jag tror du är inne i en down-swing bara. Börja med att spel 2 sng's istället för 4-6. Analysera ditt spel i efterhand om du har tid. Jag ser ingen anledning till att byta till turbos bara för att du nollat i fyra dagar. Lycka till! /C Citera
SweCyrus Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Kollade runt lite och dom flesta som grindar SNG på pokerstars här lirar nästan uteslutet turbo. Det är bara för att de är sämre pokerspelare så de vinner mer på att gambla . Testa att spela 6handed istället om du har bra vinst% och få 3e platser då går det lite fortare, jag tror att jag ligger mellan 35-50min. Citera
illerrre Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 1 timme tar vanliga på partypoker. Citera
Kornone Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2006 men vad tycker ni om vanliga sngs vs. turbo? Skillnader, samt vilken är mest lönsam? Jag har hört att turbo ger bättre lönsamhet/h, men väger detta upp den ökade variansen? Citera
karlis Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Förutsatt att du är lika bra på att spela turbo som normala sng så har du rätt i det du säger, d v s bättre timpeng på turbo. Citera
Kornone Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Förutsatt att du är lika bra på att spela turbo som normala sng så har du rätt i det du säger, d v s bättre timpeng på turbo. Ja men de är ju ganska logiskt, men jag förstår inte riktigt hur man ska bli vinnande på turbo, det blir ju nästan alltid coinflips i slutet. Citera
Gäst Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Många på lägre nivåer (läs: upp till $33, kanske högre, vet inte det) spelar slaskigt i början och passivt på slutet. Har man bara lite koll på vilka händer man ska trycka med i slutet så tycker jag man ska spela turbo/speed. Citera
rai Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Började på party med 300 i slutet på juli. körde 3-4 set per dag 4bord. lirar upp till 2k o allt e bra. Sen börjar ja mixtra med turbosar och lira 6-8bord. variansen blev mkt större och fler minus sessioner än plus. Gått ner i antalet SNG:s igen samt bara lirat regulars och inga turbos. Och hittat plusset igen.Så mitt råd är att lira så pass många bord du klarar av och hellre vanliga än turbos Citera
TheShuffler Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 men vad tycker ni om vanliga sngs vs. turbo? Skillnader, samt vilken är mest lönsam? Jag har hört att turbo ger bättre lönsamhet/h, men väger detta upp den ökade variansen? Turbo är mer lotto än vanliga, blindsen stiger ju så blixtsnabbt att det sitter typ 5 stycken i slutet med en stack på bara 3-4 BB. Citera
Fnii! Grrp! Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Började på party med 300 i slutet på juli. körde 3-4 set per dag 4bord. lirar upp till 2k o allt e bra. Sen börjar ja mixtra med turbosar och lira 6-8bord. variansen blev mkt större och fler minus sessioner än plus. Gått ner i antalet SNG:s igen samt bara lirat regulars och inga turbos. Och hittat plusset igen.Så mitt råd är att lira så pass många bord du klarar av och hellre vanliga än turbos Hur många turbosar hann du spela? Jag är lite nyfiken på ROI-skillnaden melaan regular och turbo kan tänkas bli när man spelat tillräckligt många av varje att variansen ska lägga sig. Om det är mer lotto borde den teoretiska övre gränsen vara lägre för turbosarna. Citera
Morbo Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 I turbo sngs blir ju variansen högre och ROIn mindre, i utbyte mot en snabbare omgång. Vad som ger bäst timpenning har jag ingen aning om, och skulle gärna se lite forskning i ämnet. Jag kan tänka mig att det är bättre att spela turbo på lägre nivåer eftersom det är många fler som inte bemästrar shortstackspelet där. Citera
Myssion Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Vad som ger bäst timpenning har jag ingen aning om, och skulle gärna se lite forskning i ämnet. Jag kan tänka mig att det är bättre att spela turbo på lägre nivåer eftersom det är många fler som inte bemästrar shortstackspelet där. De flesta 2+2-rävar menar att turbosar ger bättre timpenning, och enstaka 2+2-rävar menar att så inte alls behöver vara fallet. Räknar man på lika många bord så tror jag att man har svårt att komma upp i samma timpenning med regulars, men lägger man till det faktum att man kan spela fler bord simultant (iaf på Stars, där timebanken är större på regulars) så kan det mycket väl väga upp för det. I nuläget har jag precis bytt från turbo till regular och tycker faktiskt att det ger en mycket större skillnad på ROI än vad jag hade förväntat mig (inte tillräckligt stort urval än dock). Ska jämföra närmre när jag har lite mer material. Citera
Baloos Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Jag har närmare dubbla ROI på regulars som på turbo. Kan iofs vara en ren tillfällighet som mycket annat men med det material jag har nu så är $/h högst för regulars och det är iofs också logiskt iom att jag i grunden är CG-spelare och inte SNG-gubbe. En annan sak som egentligen är mer intressent att fundera över är prisstrukturen. Finns t ex 6-manna bord med utbetalning 25/75 på cryptan som man kan reflektera lite över. En brant struktur påverkar såklart bubbeleffekten så att cEV närmar sig $EV så att värde tas från pushbotten till förmån för CG-spelaren. Så det här kan man också ha i åtanke, om man är bättre postflop eller bara bättre rent allmänt än övriga så gynnas man av en brant struktur. Nedsidan är förståss ökad varians. Dock för att ta extremfallet med en STT med bara ett pris så gynnas även den näst bästa spelaren av ett mer solidariskt system med flera priser där den bästa spelaren systematiskt tvingas dela med sig av sina vinster till sina sämre kollegor. Citera
MegriM Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Personligen tycker jag spelarna i turbos är mycket sämre än dom i regulars men skillnaden på hur ofta jag hamnar ITM har jag inte räknat på dock tycker jag det är mycket bättre $/h i turbos och jag gillar inte att sitta och sega 1h för att spela klart ett par sngs. Ska väl tillägga att jag spelar shorthanded också eftersom det då går ännu fortare Citera
Macallan Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Jag spelade i stort sett uteslutande regulars i början. Sedan gick jag över till turbo och spelade dessa ett tag och var övertygad om att det var bättre för plånboken. Sen kom strulet med Partys speed-sng och en jättedownswing varpå jag återgick till vanliga. Testade igår speed igen med ett mediokert resultat men hade jag haft HU-klonken med mig hade det istället blivit ett väldigt bra resultat. Men, det jag märkte var att jag kände mig mer stressad, hade svårare att hinna med och antagligen tog fler felbeslut än normalt. Obekvämt helt enkelt. Så i fortsättningen blir det bara regulars. Sämre timlön? Kanske, men jag tror att det är marginellt och den i så fall lilla ekonomiska förlusten är jag utan vidare beredd att ta. Kanske är det avgörande ändå hur motståndet är. Och min känsla är att de flesta multitablarna spelar speed. Samt att spelarna på regulars är betydligt sämre i bubbelspelet. Citera
PaleRider Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ang. att turbosar skulle vara lotteri: Har man spelat få turbosar kan dessa upplevas som lotteri, men detta är bara din hjärna som bråkar med dig. Givet att du är en bättre spelare än de andra och att du spelar många turbosar kommer turen att jämna ut sig mellan spelarna, medan skickligheten inte gör det. Det gäller att utnyttja varje liten edge (och lika viktigt inte missa någon). I längden blir det skillnad mellan att vara den 52%-iga favoriten eller den 48%-iga underjycken i de s.k. slantsinglingarna. Poker är INTE lotteri. Ingen form av poker kommer någonsin att vara lotteri (förutom möjligtvis enhands auto all-in heads-up sng om någon kommer på den idén). Citera
Recommended Posts