Gå till innehåll

NLT - Trn, 4/1, PokerAid.org, 24h, post-game snack!

Recommended Posts

Postad

Jag kan med ens säga att jag inte valde att spela. Det har inte ett dugg att göra med att jag missade eventet utan eget val.

För mig känns det fel att sitta spela poker för att tjäna pengar i en sådan här tävling. Skulle jag anmäla mig skulle jag vilja chip-dumpa för att åka ut fortast möjligt. I och med det skänker jag iofs pengar till Röda Korset men å andra sidan skänker jag pengar till folk som sitter och spelar för att vinna pengar i en sådan här event vilket också känns fel. Jag skänker då hellre pengar direkt till välgörenhet istället för att spela poker för att göra det. Det är min motivering. Det var givetvis inget jag skrev innan tävlingen startade för jag ser ju gärna att så många som möjligt spelade tävlingen...

Lycka till ni som spelar... :?

Postad

Matteprof: jag förstår dig till viss del, det kändes lite dumt att vara med i en turnering o försöka vinna pengar på bekostnad av katastrofen osv....för min del rättfärdigade jag mitt beslut att vara med med att jag skulle skänka eventuella vinstpengar oxå...

men samtidigt förstår jag inte den stora skillnaden mellan

Att först spela av folk en bunke pengar o sen skänka lite till välgörenhet eller

Att vara med i ett event där en viss summa garanterat går till ett välgörande ändamål

Postad
Matteprof, förstår hur du resonerar - själv hade jag tänkt att donera ev. vinst till vår insamling.

- QoS

Men åååå. Du kunde inte kläckt ur dig det innan. Det hann jag inte ens tänka. Fast i och för sig, jag var så inställd på att bara chip-dumpa om jag skulle spela att jag inte ens tänkte på eventuella vinster...

Frågan är om ens du kan tänka på vinster även om du spelar seriöst QoS? Det är inte TomteCupen :lol:

Nä nu blir det se film istället... lycka till som sagt. Ska inte spamma sönder er fina resultattråd ;)

Postad

Jag tror de flesta skänker allt eller en del av vinsten om de vinner något - jag vann tyvärr ingenting AKs mot KK.

Hursomhelst så är väl alla sätt att försöka generera pengar bättre än inget försök.

Postad
hmm mer än 11 borde det väl bli, men shit va dåligt, detta var ju kul förutom att blindsen är sjukt höga

Tja, eftersom vi var 20 st kvar när det "brunade" sig så delas kanske potten 790/20=39ävvro per huvud... Men vad vet jag... Synd iaf för det var riktigt kul att spela med (inte mot) forumpågarna!!!

/TF

Postad
Well, vad blir det? typ $11 var?

Då tänker iallafall jag skänka den lilla slanten.

Hade jag vunnit skulle jag nog iallafall stoppat hälften i egen ficka :twisted:

Det är väl helt okej ! Du skänker i alla fall något. Jag tycker inte att det viktigaste är exakt hur mycket var och en skänker utan att man gör det man kan och känner medlidande.

Postad

Alla gör vi vad vi kan. Jag är ingen von Holstein som kan åka ner med 150k men jag lägger en slant i RK's bössor och det känns bra. Förhoppningsvis kommer våra slantar någon till nytta.

Tycker att folket på forumet har ställt upp jäkligt bra. Hade jag inte förväntat mig faktiskt men, oj, vad positivt överaskad man kan bli ibland!

GG all, och gonatt!

/TF alias febunda

Postad

Va?

Är det ett skämt eller?

De kan ju för fan inte säga att turneringen kraschat och sen starta den igen efter ett tag.

Jag, och kanske även fler, har ju satt mig i soffan för länge sen.

Aja :-( då blev det plötsligt 40 euro mindre från mig.