Gå till innehåll

Tappar koncentration vid analys av andra spelare!


pretall

Recommended Posts

Jag har nu under några månader spelat poker på Expekts pokertjänst. I allmänhet är jag nöjd men det är en sak som bekymrar mig: Varje gång när jag sätter mig vid ett bord bestämmer jag mig för att "nu ska jag verkligen analysera de andra spelarna". Det tar dock inte många händer innan jag tappar koncentrationen och slutar med det och endast spelar efter handen som pågår.

 

Är det någon som har något tips över hur jag kan komma ifrån detta?

 

Mvh

Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mycket du har spelat, men jag tycker inte du ska gå in för det så mycket, lär dig spela utan analysera först och låt dem komma som en extragrej sen. Analyser kan vara bra när du ska bluffa eller när du tror ahn bluffar, men hellre ingen analys alls än en dålig.

 

Sen tycker jag inte du ska läsa in för mycket i vad de gör, det kan variera väldigt mycket, framförallt på lägre nivåer.

 

Du kommer kanske aldrig kunna få en omfattande analys, men små noter kan hjälpa mycket. Bra spelare kan du oftast inte skriva mycket om, såvida du inte spelat med dem mycket, därför kan det vara bra att markera dem med "Stabil" eller likn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det passerar såna mängder med spelare när man spelar på låga nivåer så det är nästan hopplöst att kartlägga dem. Jag brukar anteckna om nån verkar riktigt vass eller riktigt kass (om jag hinner innan de åker ut). Spelare vars överbet man verkligen ska respektera. Om nån ofta gör enorma höjningar preflop och man får se en eller ett par av de händer han gör det med kan man anteckna det. Ofta är det ren stöld och det är rätt lönsamt att kunna syna en stor all in med 66.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har också samma problem fast ett litet knep som fungerar rätt bra är att införskaffa sig en gummisnodd och ha den runt handleden och varje gång du tappar koncentrationen så drar du och släpper snodden *SMACK*. Lite självtortyr :twisted: men att läsa sina motspelare är ju väldigt värdefullt, kanske inte så mycket på de små borden men alla har ju som mål att avancera och det blir ju viktigare att kunna analysera sina motståndare ju längre upp man kommer, så det är värt det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"nu ska jag verkligen analysera de andra spelarna".

 

Du behöver inte göra sådan stor sak av det hela. Det är en väldigt stor skillnad i att verkligen analysera en spelare och att snappa upp lite information om hur de spelar.

 

Du behöver inte veta allt om alla spelare kring bordet. Jag tycker det hjälper mig att hålla uppe koncentrationen när jag får dåliga kort och trycker fold hela tiden, att då spana in spelarna som är kvar i potten.

All information du får kan visa sig värdefull. Men tänk inte att du måste veta ALLT om ALLA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar istort sett alltid roa mig med att gissa spelarnas händer när jag lagt mig i en hand. Både Live och online.

I slutet är det inte bara skoj utan väldigt nyttigt att se ifall man hade rätt.

 

Efter man suttit så länge får man lite av en betingad reflex när man känner igen en situation man satt och gissade på tidigare. Dessutom blir man bättre och bättre på att gissa rätt.

 

Självklart kommer det ge dig pengar när du använder kunskapen i en hand du själv är med och spelar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...