Gå till innehåll

NLT - Trn, 3/1, 950 kr på Klubben

Recommended Posts

Postad

Jag och Che stack upp från Linköping för att lira lite på Klubben. Turneringen flöt på i väldigt maklig takt, med mer eller mindre kompetent spel. Själv fick jag inte så mycket kort och stal lite potter för att ligga snart över startstacken. High-lights är väl när två av POKERFORUM.nu:s senaste turneringschamps åkte:

Morbo var först ut när han höjde med KK utg, jag synade med AQo och två andra killar var också med på noterna. FLoppen kom J76 och morbo öppnade starkt med ett pottbet och fick en syn. Turnen var nia, morbo tryckte runt pott och fick syn av T8.

Rätt långt senare i turneringen så åkte RaMz. RaMz mörk blev höjd och han försvarade med A7. Floppen kom AT6, check check, turn K, check, check. River nia, RaMz checkar och hans motståndare går blixtsnabbt all-in för mer än potten. RaMz blixtsynar och får se nötstegen.

Min avgörande hand utspelade sig som följer. Med lite mindre än 10bb var läget desperat och jag behövde dessutom gå på toa. Jag plockade upp T4, vilket kanske inte är så hett men mörkarna såg allmänt beredda att lägga sig. Så jag tryckte. Problemet var bara att utg ställt in innan mig. Eh, misclick och hasta la vista.

* RP - QoS *

Postad
Jag försökte ju chipdumpa, bara därför jag synade ;)

Jag skulle säga att du var rätt framgångsrik i det försöket...

Riktig Bad Beat när du råka ställa in där, synd.

Jo, tyckte jag hade den potten när jag klonkade tian.

Postad

6:e plats för min del efter en hyfsat misslyckad steal med JT som fick stryk av A4 om jag mnns rätt. ( känns skönt att hann bara synade för att han skulle lira tour på nätet)

Postad
.Med lite mindre än 10bb var läget desperat och jag behövde dessutom gå på toa. Jag plockade upp T4, vilket kanske inte är så hett men mörkarna såg allmänt beredda att lägga sig. Så jag tryckte. Problemet var bara att utg ställt in innan mig. Eh, misclick och hasta la vista.

Förstår inte den här toarädslan (If you're not gonna do number 2). Du har nämligen klagat en och annan gång online över dne också.

Jag brukar springa till toaletten, kissa grymt snabbt och vara tillbaka till innan nästa pott börjar. Jag blir ofta kissnödig ofta dessutom då det brukar kunna slinka ner en och annan !

I Tallinn sa hela tiden Torunament Director när jag sprang förbi:

Johannes - always running !

So my advice is Run for your life !

Postad
Förstår inte den här toarädslan (If you're not gonna do number 2). Du har nämligen klagat en och annan gång online över dne också.

Det kan omöjligen vara bra för prostatan att bara klippa av så där snabbt, jag tror på en långsam och avslappnad attityd till kissandet och livet.

Summarum för resan:

-1000 kr för turnering

-400 kr för cashgame

-500 kr för gryta

+1000 dollar för asocialt onlineklickande.

-hälsan för att ha varit uppe i mer än ett dygn i sträck.

Postad

Jag satt och funderade skitlänge på vart jag kände igen dig. Jag var helt övertygad om att jag sett den där killen förut nånstans, men jag kunde inte sätta fingret på var. Till slut klickade det, jag kom ihåg när du hälsade under tomtecupen.

Du såg lite grön ut (:twisted:) , lirar du mycket live vanligtvis?

Postad

Ja g såg iofs dig Callen, tror inte du känner igen mig dock. Satt på samma bord på pf i början, snackade lite när du var i linköping å spelade, tror vi talats vid på ngt finalbord på klubben också.

(Varnade även Johan för dig, typ: pssst han är farlig, akta dig)