ades_va Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Bordsstämning Ny in på bordet, klivit in med 50 Euro på ett 0.5/1 bord, tagit en liten pott, ingen read på motståndet, antar bra lirare dock pga djupa fickor. Spelet Game # 028,280,878 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Aguilas" Game ended Monday 2005-Jan-03 5:46:27 PM GMT Players: ElakGran (EUR 269.50 in seat 1) slottet (EUR 135.25 in seat 2) Leiton (EUR 82.50 in seat 3) Sobieski (EUR 101.25 in seat 4) ades (EUR 55.50 in seat 5) hassetrex (EUR 201.00 in seat 6) Dealer: Sobieski Small Blind: ades (0.50) Big Blind: hassetrex (1.00) ades was dealt: Ah - Qh ElakGran Call (1.00) slottet Call (1.00) Leiton Fold Sobieski Call (1.00) ades Raise (2.50) Vet inte varför jag valde att raisa 4BB men antog att jag skulle få med c:a 2-4pers med det. hassetrex Call (2.00) ElakGran Call (2.00) slottet Call (2.00) Sobieski Call (2.00) Flop 4h - Ks - Qs Jaha, 2nd pair top kicker och runner-runner färgdrag. ades Bet (2.50) Raisade pre-flop så jag har faktiskt inget annat val. hassetrex Fold ElakGran Call (2.50) slottet Call (2.50) Sobieski Fold Turn 4h - Ks - Qs - 5h Wee, ett steg närmare färgen. ades Bet (4.50) ElakGran Raise (9.00) Hmm, antar TPTK, set eller 2par, och så vill han ha ut mig ur potten. Kan även vara färgdrag mot spader. slottet Fold ades Call (4.50) River 4h - Ks - Qs - 5h - Jh Träffa färgen! Jag har inte bettat som jag haft färgen hittils så jag försöker mig på ett wild card, sjukt overbet. ades All-In (41.00) ElakGran Call (41.00) ades shows: Ah - Qh (a flush, ace high) ElakGran didn't show: 4d - Kd (two pairs, kings and fours) ades wins: EUR 120.00 (with a flush, ace high) Rake: EUR 2.50 Hur spelade jag denna hand? bra, dåligt? analysera och hjälp mig![/b] Citera
Smitaren Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Pottens storlek när floppen kommer: 4BB*5spelare=$20 Du bettar 2.50 - varför? Du praktiskt taget berättar för bordet att du inte gillar din hand speciellt mycket, dessutom ger du ev stegdrag extremt gynnsamma odds att dra vidare. Här hade jag bettat 12-15$ för att se var jag står, och för att stegdrag, färgdrag ska begå misstag om dom vill dra ut. Pottens storlek när turnen kommer: $20+$7.50=$27.50 Ditt bet känns ganska onödigt av samma anledningar som jag skrev ovan. Motståndarens raise är ju såpass klen att du kan tacka för ditt billiga färgdrag. Pottens storlek när rivern kommer: $27.50+$18=$45.50 Ditt hand är hyfsat maskerad, då du träffat runner-runner flush. Din all-in är väl ungefär vad jag skulle bettat med större stackar också - förmodligen hade jag bettat ~50. Det är definitivt ingen overbet iaf. Jag hade bettat ~12 på floppen, vid syn lugnat ner mig på turn. Med färgdrag på turn hade jag tryckt in mot vissa motståndare, check/callat mot vissa - och check/foldat mot vissa starka motståndare som bettar tillräckligt för att jag kan lägga ner mitt drag pga dåliga odds. Citera
ades_va Postad 3 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2005 Jo, du har helt rätt om både floppen och turnen, tack för tipsen! Men efter den informationen jag fått när jag lirat så leder så pass stora bets till antingen all-in eller folds, vilket jag inte vill möta. Citera
Stahl Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Jo, du har helt rätt om både floppen och turnen, tack för tipsen!Men efter den informationen jag fått när jag lirat så leder så pass stora bets till antingen all-in eller folds, vilket jag inte vill möta. Hellre en fold och få lite pengar än att bli utdragen och inte få ett smack/förlora mer. Citera
ades_va Postad 3 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2005 Jo, men jag skulle inte direkt trivas med en all-in från honom. Citera
NoSense Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Jo, men jag skulle inte direkt trivas med en all-in från honom. Det är ju det som är tjusningen med NL, det SKA inte löna sig att jaga Citera
WeeM Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Men om han går all in när du har bettat ut säg 12 på en 20 pott, så är det väl inga problem att lägga sig, Att folk antingen går all in eller foldar mot ett pottbet postflop stämmer väl ändå inte? Att plocka upp en pott på $20 direkt på flop med mittenparet är väl ingenting att vara ledsen över direkt? Att bara betta $2.5 på flopp är stort misstag när din hand inte är speciellt stark och det ligger både färg och stegdrag ute. check eller pottbet är det som gäller. När du sedan får ett färgdrag på turn skulle jag nog checka, för att slippa reraisen, när du väl bettat flop och fått syn så måste du inse att din hand inte räcker om inte färgen sitter. Citera
Recommended Posts