ElNeko Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Spelar i huvudsak fixed men där är det trögt just nu så jag provar lite No Limit istället. $100 NL på pacific. Jag ~ $211 CO ~ $101 (ingen anteckning eller read på honom) UTG calls $1 MP2 A,Q raise to $4 CO calls Sb folds Bb folds UTG calls Flop: A 7 J UTG checks MP2 bets $8 CO miniraise $16 UTG folds Pot $36 Fold känns lite väl vekt, men samtidigt har han position på mig och kan likaväl sitta på ett färgdrag eller ett svagt A som försöker få lite info. Vad gör ni och varför? Jag synade och sen kom 10 på the turn. Ville inte ge upp utan hoppades på att han satt med ett svagt A så jag bettade ut, men bara $11. Han synade. Var beredd att folda mot en re-raise här. Ger ni upp här? River kom 6 Bettade $11 igen, troligen var jag slagen men bettade ändå då jag inte ville bjuda in till en bluff. Han re-raisade till $35 så jag foldade. Funderar lite kring spelet, borde jag kanske check-foldat när inget spader kom på the turn? Skulle jag spelat som jag gjorde, fast bara om turn var blank? Om jag mini-raisat tillbaka på floppen och han bara synat, hur skulle jag spelat turn då? Finns ju inte bara ett sätt att resonera, speciellt inte mot någon som man inte har en read på, men jag är intresserad av lite input och tankegångar i allmänhet. Känns som att man hamnar i många såna här situationer där man floppar TP med en bra kicker och blir re-raisad. Tack på förhand. * RP - QoS * Citera
dlinder Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 11$ på river är väl iofs att inbjuda till bluff? Citera
ades_va Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Allt du gör där är att be han om att ta dina pengar, inte så bra gjort Men jag har dock ingen aning om vad jag själv skulle gjort, antagligen höjt väldigt mkt post-flop för att få bort eventuellt färgdrag, och om han fortfarande är kvar så antar jag TPTK eller 2par och foldar antagligen. Iaf med den information som du gett oss. Citera
ElNeko Postad 3 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2005 11$ på river är väl iofs att inbjuda till bluff? Jo det kan tyckas, men det räcker oftast mot average Joe på pacific att satsa samma summa på turn och the river. Dessutom är det väldigt många som inte sätter sina satsningar i relation till pottstorleken, vilket han säkerligen upptäckt om han är observant. Sen blir det ju lite en annan fråga också, hur mycket ska man vara beredd att satsa i en pott där man med ganska stor sannolikhet är slagen? Citera
Nickefik Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Det går inte att spela den här handen svagt ifall du vill ha några förhoppningar om att ta hem potten. Position är allt i poker vilket det här visar. Han kan mycket väl ha höjt dig med färgdraget, men också med andra händer, tex ett svagare A än ditt. Du måste bestämma dig för vad du tror att han har. Har han AK, två par, eller ett färgdrag? Antingen lägger du dig, eller så höjer du hans höjning och ser vad som händer. Citera
Recommended Posts