Gå till innehåll

FL - Hur spela AQo, KQo, AJo etc. i tidig position?

Recommended Posts

Postad

Har haft lite problem med att spela dessa händer i tidig position och även mittenposition. Ska man raisa, folda eller helt enkelt limpa in.

Spelar $1/$2 FL på multipoker, 10-mannabord.

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad
KQ kan limpas tidigt men oftast raisar jag (beroende på hur passivt bordet är), first in raise definitivt.

Jag tror inte på limp i tidig position, nästan oavsett vad man har. Raise eller fold är min spelstil. Med KQ blir det då oftast raise, speciellt om bordet är tight.

Postad

De här borden är oftast väldigt loose-passive så en raise från tidig position respekteras inte så ofta utan får ofta 2-3 synar bara för att "det är så billigt". Har inte kommit underfund med om det är bra eller inte med dessa offsuithänder. KQ kan ju funka i multiway-potter men AJo känns lite värre där.

Postad
De här borden är oftast väldigt loose-passive så en raise från tidig position respekteras inte så ofta utan får ofta 2-3 synar bara för att "det är så billigt". Har inte kommit underfund med om det är bra eller inte med dessa offsuithänder.

Bra så länge det finns gott om sämre off-suithänder med i mixen som synar.

KQ kan ju funka i multiway-potter men AJo känns lite värre där.

Jag gillar AJo rätt mycket bättre i så gott som alla prefloppsituationer. Mestadels av den enkla orsaken att AJo har starkare parkapacitet (alltså esset blir inte utdraget av överkort). Stegpotentialen kanske borde intressera mig mer, men den är imho inte tillräckligt vanlig för att ha lika stor effekt som skillnader i par eller tvåpar.