ades_va Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Bakgrundsfakta: Har nyligen klivit in på bordet, valde att bara sätta in 50Euro, vet inte så mycket om de olika spelarna. Bordsstämning Loose aggressive skulle jag nog säga. Game # 028,012,874 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Churra" Game ended Sunday 2005-Jan-02 5:52:54 PM GMT Players: Mackies (EUR 75.75 in seat 1) Raski (EUR 39.50 in seat 3) ades (EUR 55.00 in seat 4) knut62 (EUR 97.00 in seat 5) Dealer: Mackies Small Blind: Raski (0.50) Big Blind: ades (1.00) ades was dealt: Jc - Qc knut62 Fold Mackies Call (1.00) Raski Call (0.50) ades Raise (1.50) Valde att höja med QJs då jag ansåg att bordet var relativt löst. Mackies Call (1.50) Raski Call (1.50) Flop Kc - Js - Tc Skön flopp! Raski Check ades Bet (3.00) Mackies Call (3.00) Raski Raise (6.00) Blir re-raisad, antagligen TPTK, set eller 2par. ades Call (3.00) Mackies Call (3.00) Turn Kc - Js - Tc - 7s Ajajaj, missa den. Ville inte ge upp nu iaf, han gav mig bra odds. Raski Bet (3.75) ades Call (3.75) Mackies Call (3.75) River Kc - Js - Tc - 7s - Ad Där träffa jag nötterna. Raski Check ades Bet (9.00) För hårt? För svagt? Mackies Fold Raski Fold ades Payback (9.00) ades didn't show hand ades wins: EUR 35.75 * RP - QoS * Citera
Machista Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Väldigt bra fråga. Jag har haft detta läge ett antal gånger. Jag har vägt mellan att betta hårt eller att fegchecka mig fram. Man tycker ju att läget är skitbra - antingen stege, eller färg eller straightflush samtidigt som man har en liten försäkring med paret. Många outs. Träffar jag som du utan att bordet paras brukar jag dra bet-släden så långt till höger det går. Sedan väntar jag i exakt 8 sekunder innan jag trycker på knappen. Detta är en lagom tid - varken för kort eller lång - för att fejka villrådighet och att man tar till all-in som en panikåtgärd. Mer mörs på rivern alltså. Mitt problem har varit när jag kommit ner till rivern, missat och står där som aggressorn med ingenting eller mellanpar. Vad gör man då? Jag brukar känna mig skitfånig i såna här lägen... Citera
gdaily Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Mitt problem har varit när jag kommit ner till rivern, missat och står där som aggressorn med ingenting eller mellanpar. Vad gör man då? Jag brukar känna mig skitfånig i såna här lägen... Har man mellanparet så har man i alla fall något, och kan lungt checka. Jag brukar lösa problemet genom att se till att jag är all-in på flop eller turn när jag har par + färgdrag eller par + straightflushdrag. Citera
lfx Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 i det här läget med en open ended straigt flush drag (det rycker allt till ite där nere när man får detta drag) har du 9 outs till färgen + 6 outs till stegen och förmodligen är också antingen damerna eller de två knektarna outs vilket ger ett riktigt guldläge, med så här många outs ska du inte ha något emot at trycka in degen mot en motståndare, och är det fler med så är det bara att försöka få in så mycket som möjligt i potten. Citera
Recommended Posts