AoZ Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Mmhh. Hur vet du att jag tänker så "pass annorlunda från Sklansky" ?? Tja, har ju läst din dagbok och diskuterat en del med dig. Min uppfattning är att ni inte alls tänker i samma termer. FWIW. OK misstänkte att det var i de banorna du svävade i. Dock så vet jag _INGET_ om Sklansky, har han en utmärkande spelstil? FWIW??? Citera
Hjort Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Dock så vet jag _INGET_ om Sklansky, har han en utmärkande spelstil? FWIW??? Det är inte så mycket spelstilen jag menar som sättet han tänker på (det vill säga mycket matte och väntvärden och sånt): "FWIW" betyder alltså "For What It's Worth" - alltså, det är bara min åsikt. Det är en rätt torr bok, så om du gillar sånt så är du rätt ute annars blir det nog bara att den ligger oläst. Citera
henrik610 Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Finns det någon bok som speciellt inriktar sig på Fix Limit Hold Em ?? Detta är den enda varianten av poker jag spelar, så en bok om ämnet efterfrågas starkt!! Citera
TANDEMCYKELN Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Finns det någon bok som speciellt inriktar sig på Fix Limit Hold Em ?? Small stakes hold'em av Miller, Sklansky och Malmuth. Citera
Flodan Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Finns det någon bok som speciellt inriktar sig på Fix Limit Hold Em ?? Detta är den enda varianten av poker jag spelar, så en bok om ämnet efterfrågas starkt!! Internet Texas Hold'em av Matthew Hilger. Bra bok om man inte har spelat så länge. Weighing The Odds In Hold'em Poker av King Yao. En av få böcker som även tar upp SH-spel och gör det bra. Rekommenderas. Citera
dinkel Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Känner mig helt lost i bokdjungeln och frågar om tips... Har enbart läst SS 2 och tänkte skaffa mig en ny bok att läsa nu. Spelar enbart NL, främst shorthanded, och är inte intresserad av någon basic bok, så avancerad som möjligt Så undrar vad ni har för heta tips? mvh Citera
AoZ Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Finns det någon bok överhuvudtaget som handlar om 5 card Draw PL ? Det finns kapitel om FL i både SS1 (samma som i ss2?) och i TOP men FL är inte intressant. Citera
rictur Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 aoz Man tar upp spelat litegrann i supersystem. Även med jokarar (?) hehe Hur går det? Själv har jag vandrat upp till 1200 vip på pokerium. Har till 12:e feb på mig att cleara. Har tredubblat rullen. Har du spelat mot Sten_klar eller nåt sånt? Citera
AoZ Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 aoz Man tar upp spelat litegrann i supersystem. Även med jokarar (?) hehe Hur går det? Själv har jag vandrat upp till 1200 vip på pokerium. Har till 12:e feb på mig att cleara. Har tredubblat rullen. Har du spelat mot Sten_klar eller nåt sånt? Jag pmar dig angående detta med sten:klar etc... Förövrigt tycker jag SS kapitel om 5cd är dåligt, missminner jag mig men var inte det endast FL ? PLus som du säger spel med jokrar.... Det stod tom nåt i stil med "It is very hard to find a 5cd game theese days that are played without joker" Citera
fat_joe Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Hej har spelat poker nu i ca 1,5 år Då spelat low stakes 0.10/0.20 - 0.5/1 NL. Och där plussat ca 3k€ (ca hälften från bonusar) Men om sanningen ska fram så vet jag att jag är en rätt dålig spelare, har aldrig läst någon pokerbok alls. Skulle vilja ha någon/några böcker där jag lär mig lite mer om spelet och om outs och % och så, Det jag är ute efter är alltså att bli en bra NL lowstakes spelare ,Lära sig olika live tells osv känns inte så intressant då jag bara spelarar nätpoker. Om någon har bra tips så skulle det vara väldigt uppskattat. Citera
XarsioN Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Tjena grabbar o flickor. Jag har spelat poker i kanske...1-2 månader. Mycket internetspel men ungefär 2 -4 gånger i veckan pokerkväll med kompisar. Sen 1 månad har jag Pokerhandboken av Dan Glimne. Finns en hel del tipps men jag tycker den känns för uttdragen, tex poker-historia och sådant som jag inte är speciellt intresserad av. Sen tyckte jag inte pokerhandboken förklara allt så bra, delen om potodds(som jag inte kunde) tyckte jag var onödigt krånglig, och lärde mig faktist pot-odds i detta forum. Sedan vill jag ha en bok som inriktar sig på texas hold'em. Det jag söker är dock.. * Om No Limit Texasholdem, för spel i verkligheten, inte nätspel(gör inget om båda är med...) men framför allt livespel * Inte så uttdragen med tex pokerhistoria och sådant, utan direkt rak på sak som strategier, taktiker osv. * Ganska lättläst, eller hur kallar man det, Pedagogisk förklande??? * Helst på svenska fall den möjligheten finns....det går dock med engelska fall bästa alternativet bara finns med engelsk text. MVH Citera
frekje Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Jag är nöjd med Harringtons böcker, mycket strategi och lite historia. Sklanskys böcker är också en rekommendation. Citera
XarsioN Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Jag är nöjd med Harringtons böcker, mycket strategi och lite historia. Sklanskys böcker är också en rekommendation. Ok, vilka böcker av sklansky och harrington pasasr mej??? *NO LIMIT texas holdem ska boken handla om, inte något annat. * vinnande strategier,tekniker m.m. för live home-games med polarna(eftersom det är där jag förlorar pengar) *Lättläst framför allt, och då menar jag typ inge poker-historia och sånt utan mer rak på sak. theory of poker har jag hört ska vara som pokerhandboken..så de känns som en onödig investering. Citera
vetgirig Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Jag är nöjd med Harringtons böcker, mycket strategi och lite historia. Sklanskys böcker är också en rekommendation. Ok, vilka böcker av sklansky och harrington pasasr mej??? *NO LIMIT texas holdem ska boken handla om, inte något annat. * vinnande strategier,tekniker m.m. för live home-games med polarna(eftersom det är där jag förlorar pengar) *Lättläst framför allt, och då menar jag typ inge poker-historia och sånt utan mer rak på sak. theory of poker har jag hört ska vara som pokerhandboken..så de känns som en onödig investering. Harrington on Holdem såklart - den bästa boken för grytor och turneringer. Den består av 2 delar - skall komma en tredje del i vår/sommar. Citera
XarsioN Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Jag är nöjd med Harringtons böcker, mycket strategi och lite historia. Sklanskys böcker är också en rekommendation. Ok, vilka böcker av sklansky och harrington pasasr mej??? *NO LIMIT texas holdem ska boken handla om, inte något annat. * vinnande strategier,tekniker m.m. för live home-games med polarna(eftersom det är där jag förlorar pengar) *Lättläst framför allt, och då menar jag typ inge poker-historia och sånt utan mer rak på sak. theory of poker har jag hört ska vara som pokerhandboken..så de känns som en onödig investering. Harrington on Holdem såklart - den bästa boken för grytor och turneringer. Den består av 2 delar - skall komma en tredje del i vår/sommar. Okej tack! Då får jag väll beställa tillochbörja med den första delen och se hur den är Citera
Frippe Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Skulle vilja ha tips på bra böcker om PL Omaha Har läst ciaffone & reubens no-limit and pot-limit poker men skulle nu vilja läsa en mer renodlad omaha bok. tips mottages tacksamt Citera
Apelsinjuice Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Nu skriver jag helt utan att ha läst föregående inlägg här i tråden men det får gå. Jag har läst Pokerhandboken, upplaga 5, av Dan Glimne. Sedan har jag läst Hold'em för avancerade spelare (tyckte den verkade intressant, det var den också. en mycket trevlig bok. Har nu bara några sidor kvar). Jag har funderat på bökerna Super System (1 eller 2, har inte riktigt uppfattat skilnaden mellan dessa) och Theory of Poker, vilken ska jag välja? Lutar åt theory of poker, Super System låter avancerat Eller ska jag välja en annan bok? Tips, please! =) Citera
stenarn Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Nu skriver jag helt utan att ha läst föregående inlägg här i tråden men det får gå. Jag har läst Pokerhandboken, upplaga 5, av Dan Glimne. Sedan har jag läst Hold'em för avancerade spelare (tyckte den verkade intressant, det var den också. en mycket trevlig bok. Har nu bara några sidor kvar). Jag har funderat på bökerna Super System (1 eller 2, har inte riktigt uppfattat skilnaden mellan dessa) och Theory of Poker, vilken ska jag välja? Lutar åt theory of poker, Super System låter avancerat Eller ska jag välja en annan bok? Tips, please! =) Är du nybörjare är ToP ett måste. Den är en mycket bättre version av Glimnes Pokerhandboken. Som namnet säger är det en teoretisk bok som tar upp många olika strategier. Du ska köpa super system 2 tycker jag. Man behöver inte båda. Vänta lite med att läsa den för den kan förstöra ditt spel ifall du är nybörjare eller spelar på låga nivåer. Citera
Apelsinjuice Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Nu skriver jag helt utan att ha läst föregående inlägg här i tråden men det får gå. Jag har läst Pokerhandboken, upplaga 5, av Dan Glimne. Sedan har jag läst Hold'em för avancerade spelare (tyckte den verkade intressant, det var den också. en mycket trevlig bok. Har nu bara några sidor kvar). Jag har funderat på bökerna Super System (1 eller 2, har inte riktigt uppfattat skilnaden mellan dessa) och Theory of Poker, vilken ska jag välja? Lutar åt theory of poker, Super System låter avancerat Eller ska jag välja en annan bok? Tips, please! =) Är du nybörjare är ToP ett måste. Den är en mycket bättre version av Glimnes Pokerhandboken. Som namnet säger är det en teoretisk bok som tar upp många olika strategier. Du ska köpa super system 2 tycker jag. Man behöver inte båda. Vänta lite med att läsa den för den kan förstöra ditt spel ifall du är nybörjare eller spelar på låga nivåer. Jag uppfattar det som att jag ska köpa ToP, det är ett måste, jag ska även köpa Super System 2, men inte båda? Du menar att jag ska satsa på Theory of Poker, sedan i en senare del i min kariär satsa på Super System 2? Citera
baller Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 I princip gäller följande: Ju fler böcker du läser desto bättre. Exakt vilken ordning spelar inte så himla stor roll... Citera
stenarn Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Du menar att jag ska satsa på Theory of Poker, sedan i en senare del i min kariär satsa på Super System 2? Det tycker jag absolut. Skulle även köpa Pot-limit & no-limit poker av caiffone och läsa den innan SS2. Bra bok. Och ifall du lirar mkt tours är harrington on holdem 1+2 otroligt bra böcker (bra även ifall du lirar cg men de är inriktade på tours). Citera
Apelsinjuice Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Får bli ToP. Ska se om jag kan hitta den på stan idag, annrs får jag väl försöka beställa den från nätet. Tack för tipsen! Citera
spyse Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Då var det dax för mig med ännu ett inköp av pokerbok och skulle vilja ha lite råd, gått igenom den här tråden men inte hittat det svaret jag vill ha så. Vilken bok skulle du rekomendera mig att köpa, om man ser till hur jag ligger till i mitt spelande just nu? Är just nu NL50 spelare och lirar en del MTTs för att läsa mer om mitt spel kollla min dagbok DAGBOK: Spyse goes pro NL50/SnG/MTT Jag har läste följande böcker (i kronologisk ordning): Pokerhandboken av Dan Glimne Super System av Doyle Brunson Harrington on Hold'em Vol 1 & 2 av Dan Harrington Dom böckerna jag funderar på att köpa är: Phil Gordon's Little Green Book av Phil Gordon Caro's Book of Poker Tells av Mike Caro Ace on the River: An Advanced Poker Guide av Barry Greenstein Kill Phil av Blair Rodman Självklart måste jag inte köpa någon av dom jag listat ovan men det är dom jag funderat på, dock kommer jag inte köpa alla på en gång utan kommer köpa en max två. Om någon har förslag på en bok jag inte listat så säg till . Citera
Backemann Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Tjena Spyse. Jag har inte läst alla böcker du undrar över, men några av dem. Carros bok är en mycket bra bok för att lära sig grunderna om tells, men är till 90% endast anpassningsbar till live-spel. Barrys bok tycker jag var mycket underhållande samt bra, men den inriktar sig enligt mig mer mot högre nivåer där spelet är mer avancerat. Dock fortfarande en bra bok enligt mig. (Eftersom du, likt vi andra här på forumet, kommer att spela no limit 50-100 innan året är slut och bli svinrik så är det bra att ha läst denna bok) Jag tycker att du skall läsa Pot-limit & no-limit poker av caiffone vilket är en lärorik bok, samt läs igenom harringtons igen. Har läst dem flera gånger och snappar alltid upp något nytt. Hopppas det hjälper något med åsikterna mina. Ha det Gött. Mr Backemann Citera
Liam Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Jag spelar Texas No Limit 1/2 på Svenska Spel och det går ganska bra. Jag vill dock finslipa mitt spel och söker därför en bok som är bra för mig som spelar Texas NL med låga insatser på nätet. Några tips? Ps. Gärna svenska, dock inget måste. ds. Citera
Recommended Posts